|
|
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9458 |
![]() |
Hej Et par kommentar: Panasonic har nærmest kult status herinde, så alle tror at hvis der står panasonic på produktet så er det godt. Panasonic laver gode plasma skærme, de er ikke specielt gode til LCD skærme. Så Breddam har helt ret i sin vurdering. mht til God Pris, så er det en forhandler som en masse herinde har gode erfaringer med. Det ser ud som om de har en butik i Ringsted. Et tv til 6.000 kunne evt være et JVC, de laver gode tv til prisen. God pris har f.x. 2 forskellige modeller til 6.000. Generelt så længe man køber et kendt mærke, så går man ikke helt galt i byen. Så kik efter Samsung, Philips, Sony og JVC.
|
|
![]() |
|
Shovel79 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 422 |
![]() |
Hej Mette - Du går ikke fejl af et Sony KDL-32V2500 - har nemlig selv et og det virkerrigtig godt, har et fint billed og nemme menuer der er til at finde ud af, god fjernbetjening og pænt design Held & lykke med dit valg |
|
![]() |
|
SpeLLTjeK ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 20-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2 |
![]() |
Mette:
Mit indlæg skulle ikke forstås som en anbefaling af fjernsynet fra Samsung, da jeg ikke på nogen måde er kyndig inde for dette felt. Det var blot et spørgsmål til, hvorfor de mere kyndige ikke anbefalede netop dette fjernsyn, når gear og eb gør det. Desuden vil jeg også gerne høre lidt om, hvorvidt der er nogen stor forskel på menuernes brugervenlighed fra producent til producent. Men besvar endelig Mettes spørgsmål først, det er ikke min mening at stjæle tråden, og jeg har i modsætning til hende hverken en stram tidsplan, eller uligevægtig teenager. edit: Bare nogle mindre slagfjel... Redigeret af SpeLLTjeK - 20-August-2007 kl. 22:06 |
|
![]() |
|
papman ![]() Bruger ![]() Oprettet: 30-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 218 |
![]() |
Hej Mette Både Panasonic, Toshiba og Samsung laver nogle gode LCD-TV. Af de modeller, du nævner, ville jeg personligt foretrække Toshiba 32C3030D eller Samsung LE32R88D. Den kære Otto er ekspert TV-omådet og driver firmaet AV-Precision. Her i dette forum deler han - til andres store fornøjelse - ud af sin kolossale viden om TV. Han anbefaler ofte Toshiba, hvis der skal købes TV i den prisklasse. Primært fordi det er muligt at opnå en ret god farvegengivelse på Toshiba-skærmen. Selv ville jeg dog vælge Samsung LE32R88D (en af Samsungs nye R8x-serie - findes også som R86, R87 og R89 - det er det samme TV, bare med nogle små designforskelle). Her får man et fremragende TV kombineret med et flot design (hvilket selvfølgelig dog er smag og behag.) Selve skærmen er god (B&O bruger Samsung-skærme i deres LCD-TV) og så er der en ret god tuner i, som giver et fornuftigt billede også ved et almindeligt analogt antennesignal. Der er også de tilslutningsmuligheder der skal være - primært HDMI. Hvis du har en DVD-afspiller af rimelig ny dato har den måske HDMI-udgang. Det bruges til at forbinde din DVD-afspiller til TV, så signalerne overføres digitalt med et bedre billede og lyd til følge. Af de tre andre TV, du nævner får du i alle tilfælde et udmærket LCD-TV for pengene. Pudsigt nok så har denne hjemmeside, som tester HD-TV lavet en test, hvor de holder netop Samsungen op mod Toshibaen og så et Panasonic, som godt nok ikke er lige den model du har kig på: http://www.hdtvtest.co.uk/32-LCD-Shootout/ Held og lykke med at finde det rigtige for dig. Hvad du end vælger af de tre, så får du et godt LCD-TV til prisen.
Redigeret af papman - 20-August-2007 kl. 22:36 |
|
![]() |
|
Breddam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2006 Sted: 4140 Borup Status: Offline Point: 2171 |
![]() |
Nå Mette, nu er det vist på tide at komme ud og kigge på Samsung, Sony og Toshiba - måske også Panasonic, selvom jeg jo ikke var så imponeret.
Jeg vil lige gentage, at det med en digital tuner er yderst vigtigt, hvis du har antenne på taget. Så synes jeg også, at det er vigtigt, at TV'et er pænt, når det er slukket, for det skal jo trods alt stå i ens stue ![]() Nåmen, det er vel også vigtigt, at du får set dem i levende live, så det ikke bare er vores ord, der tæller ![]() ![]() Hvis du alligevel tænker på at gå lidt op i pris, vil da også gerne anbefale Sony 32V2500, som jeg selv har. Det er et pænt og nydeligt tv, der kan det nødvendige. Det giver et godt billede på den digitale tuner, hvorimod den analoge tuner er ret middelmådig. Den bruges dog ikke, når man har den digitale. DVD viser den i fin kvalitet. Held og lykke ![]() Venligst Søren |
|
![]() |
|
Mette ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 19-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5 |
![]() |
Kære alle (og ikke mindst lahan, Shovel79, papman og Søren!),
TUSIND tak for jeres svar – og for de præcise, begrundede anbefalinger! Det er lige præcis den slags værdifuld erfaring, som I her deler, der forhåbentlig gør det muligt at komme helskindet ud af junglen! Som sagt, i dag går det løs; i første omgang med ”besigtigelserne”, og forhåbentlig også med at nå en beslutning – og topkandidaterne, som jeg vil se om er at finde, er – takket være jeres hjælp! – følgende, eller evt. nærtbeslægtet med følgende: Sony KDL-32V2500 Samsung LE32R88BD ("B" står vist for for black) Toshiba 32C3030D … dog stadig lidt med forbehold for budgettet (der er godt nok træer i haven, men ingen af dem gror der desværre penge på, ak) Andre fabrikater er taget til efterretning, og nu har jeg lidt mere solidt grundlag at gå ud fra, når der skal prioriteres hvilke af de mange modeller der er værd at kaste et særligt blik på; dvs. (visse) Sony, (visse) Panasonic, Toshiba samt Samsung. Nu må vi så se, hvad der ER at se i butikkerne! Det med digital tuner er taget til efterretning, og jo, der er skam antenne på taget her, så der er vel også digitaler signaler i luften, selv her langt ude på landet! Altså: At erhverve ét TV stk med digtial tuner; forstået! Og vi er enige om, at kassen naturligvis også skal være til at holde ud at se på, når den er slukket (det er den trods alt det meste af tiden!); det er jo et ordentligt skrummet, så hvis den ikke alene er temmelig dyr, men også er, eehm, kun meget lidt nydelig, så skal billedet sandelig være meget mere end blot gennemsnitlig godt! Endnu en gang: TUSIND tak for al jeres hjælp; jeg er vældig imponeret – og glad! - over at den venlighed, hjælp og imødekommenhed, som strømmer ud af skærmen, når jeg besøger disse sider. Det er lige før det er en fornøjelse at skulle købe et TV! Det SKAL altså også lykkes… ellers ved I allerede, at så vi har balladen med teenagerne, og DET skal man sandelig ikke spøge med! Mange venlige hilsener, Mette |
|
![]() |
|
Mette ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 19-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5 |
![]() |
Kære alle,
Jeg er jo helt klar over, at I naturligvis har gået åndeløse rundt i dagevis, og med heftigt hamrende hjerte (men altså helt uden luft!), og at I simpelthen har været aldeles ude af jer selv af spænding for at høre, hvordan historien endte... så nu kommer afsløringen endelig: Det endte med et...: Sony KDL-32V2500 (32" LCD-tv), i sort! Det er købt, betalt og hjembragt i tirsdags (en demo-model i en butik i Holbæk); en anelse over 6.000 efter lidt prangeri + "rabet", dvs. når man til sin tid får bonus'en udbetalt fra Forbrugsforeningen (www.forbrugsforeningen.dk). Sjældent superb rådgivningherfra, hurtig beslutning, og slut, prut: Fint nyt TV! Det ser flot ud (selv om det jo er lidt stort!), og billedet er bestemt også rigtig, rigtig flot, dog bortset fra at antennesignalet via fællesantennen er lidt for svagt - der skal vist nok laves en ekstra forstærker. Der er kun "analoge" signaler i fællesantennen, men hvis man prøver med en almindelig indendørs stueantenne, så kan man modtage tre danske digitale kaneler (fra senderen i Jyderup); dvs. DR1, DR2 og TV2 - og de billeder står fuldstændig skarpt og fint! Det samme gør billedet hvis man afspiller en DVD. Det er smadder fine billeder i forhold til de lidt grynede analoge billeder via fællesantennen (antenneforeningen har fortalt at der kun udsendes "analoge" signaler via fællesantennen). Forresten vrøvlede jeg forleden, fordi signalerne kommer altså fra fællesantennen, viste det sig, og ikke fra (den gamle!) antenne på taget... den er kun til "pynt", og virker slet ikke mere! TUSIND TAK til alle jer rare og enormt hjælpsomme mennesker som hjalp med at finde et helt bestemt rigtig flot og godt (og betaleligt!) fjernsyn; uden jer var det garanteret endt med det Sony U2000-serie fjernsyn, som jeg først selv havde kig på, men som blev frarådet fra flere sider. TAK, TAK og atter TAK for al jeres hjælp! Nu vil jeg simpelthen tænke på jer og på denne hjemmeside hver eneste gang jeg sidder og nyder det fine, nye fjernsyn! - og, forresten: Fødselsdagen (DVD-aften for de unge piger); dét kan ikke undgå at blive en total succes... især på grund af jer! Mange hilsener, Mette Redigeret af Mette - 23-August-2007 kl. 22:08 |
|
![]() |
|
hopgreve ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Juni-2007 Sted: Greve Status: Offline Point: 6290 |
![]() |
Hej Mette , tillykke med dit nye tv , og god fest i morgen MVH |
|
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
|
![]() |
|
Breddam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2006 Sted: 4140 Borup Status: Offline Point: 2171 |
![]() |
Hej Mette,
Tillykke Kig lidt på indholdet af disse sider, når du skal prøve at få det bedste billede ud af skærmen: http://www.lyris-lite.net/bravia_tips.html http://www.dvdtimes.co.uk/content.php?contentid=61818 http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=312863 Venligst Søren |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |