recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ferarri challenge
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFerarri challenge

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
amorbavian Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 3010
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2008 kl. 08:57

Tak for den video. Den gjorde mig sikker paa IKKE at koebe spillet. Man skal vist vaere rigtig bilspilnoerd for at koebe det. Saa i interioeret?

Jeg er ikke modstander af bilspil, skal lige siges, at jeg er vild med GRID, GT, Colin Mcrae.

BORING!
Til top
Miths Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 31-Januar-2008
Point: 413
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2008 kl. 10:40
Oprindeligt skrevet af amorbavian amorbavian skrev:

... Man skal vist vaere rigtig bilspilnoerd for at koebe det. Saa i interioeret?...

Hvis du mener at grafikken er forfærdelig, så vil jeg give dig ret ud fra den video - men den er jo altså også både voldsomt komprimeret samt sammenpresset fra 16:9 til 4:3 format.

Jeg tror bestemt ikke Ferrari Challenge overhovedet kommer op på siden af GRID eller GT5P (sidstnævnte synes jeg i øvrigt, ud over bilmodellerne - inklusive interiør - er voldsomt overvurderet), og de siger de første anmeldelser da også, men de reelle screenshots jeg har set, giver trods alt et noget bedre grafisk indtryk end den video.
Jeg læste også i en af andeldelserne - vist den fra IGN UK - at spillet faktisk ser rigtigt imponerende ud med regneffekter.

Vigtigere for mig - nu da jeg for mulighed for at bruge mit G25 i stedet for gamepad - er imidlertid at fysikmodellen skulle være meget tættere på simulation end arcade, samt at AI-kørerne også skulle være ret imponerende.
Faktisk er det mit indtryk ud fra hvad jeg har set og læst, at dette spil muligvis er meget tættere på PC sims som GTR spillene, end på traditionelle konsolracere.
Og hvis køremodellen virkelig er så god (nej, jeg forventer ikke GTR eller RACE niveau, men mindre kan også gøre det), så lyder det som et spil hvor jeg - ligesom i GTR2 og flere andre - kan nyde bare at hotlappe i halve eller hele timer på Spa eller Monza. Noget jeg sjældent kan i stort set alle konsolracere, hvor jeg bare sammenbidt føler at jeg skal videre til næste event så næste bil og bane kan blive låst op.

Men det finder jeg jo snart ud af . Coolshop har lige skrevet at de har sendt spillet i dag, og jeg har også lige fået en mail fra Wheelstand Pro folkene.
Jeg kommer jo desværre til at bruge gamepad den første uges tid.
Til top
Klondike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Marts-2008
Point: 1215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2008 kl. 11:07

Ja videoen var bare et eksempel, så man kan se selve køre delen. Det er jo klart, det ser bedre ud i virkeligheden.

Men 100 % interiør delen og selve bilerne er ikke lige så flotte som Gt5P. Til gengæld er banerne bedre lavet syntes jeg. Banerne i GT5P virker lidt sterile i det på en eller anden måde.

Og ja det her spil, virker ikke som et spil man lige sætter sig ned, og vinder race efter race efter at have spillet i 2 minutter. Personligt syntes jeg Grid var det værste crap, der er ikke nogen som helst føling med bilerne.

Det her spil er for folk, som kan lide GTR2, race07, GTL, Rfactor, LFS, og den genre.

Hvis man syntes at det bedste er Grid, NFS, og lign. skal man nok holde sig væk.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2008 kl. 11:43

GT skal klart have skader paa bilerne, foer det bliver rigtig godt. Samt et bedre soundtrack!

Det IMO aandsvagt at man kan skubbe til andre biler uden de store konsekvenser. Hvis man har styr paa det, kan man endda faa en fordel ud af det. Det oedelaegger spiloplevelsen totalt.

Er det bare mig eller giver GT5 ikke mulighed for at tweake bilerne som originalerne plejer at have?

Desudener GT fyldt med taabelige udfordringer, som alle de "overhal-paa-en-omgang-med-din-lortebil" baner, som ingen kan syntes er sjove.

Kom over det lort og giv os noget rigtig raes!

GT skal blive en blanding af alt det gode fra GT serien, samt en portion af det fra GRID.

@Klondike

Jeg giver dig ret i GRID mht. at bilerne ikke har noget saerpraeg. Bevares de foeles lidt forskelligt, men heller ikke mere. Til gaengaeld er der action for alle pengene.

Desuden var jeg godt klar over at videokvali paa det ferrari link var skod, men stadig kunne man se at interieoret var sparsomt detaljeret, naermest livloest.

BORING!
Til top
Miths Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2008 kl. 12:57
Med hensyn til bilinteriøret, så er det jo også vigtigt at huske på at der her - i hvert fald med hovedattraktionen, F430 Challenge - er tale om en racerbil og ikke en gadebil, hvorfor interiøret (ligesom i bilerne i GRID i øvrigt, samt de fleste PC sims), er noget mere skrabet end hvad man ser i bilerne i GT5P (der er vist også en F430 med, er der ikke? Jeg blev træt af den hjernedøde AI og de for få sterile baner længe før jeg nåede dertil, omend jeg nok forsøger mig igen når jeg nu får mit G25 sat til).

Jeg fandt lige det her rigtig gode foto af virkelighedens Ferrari F430 Challenge:

F430 Challnge interiør

Det ligner sgu, som ventet, heller ikke helt gademodellen som kan ses her:

F430

Og her er lige et screenshot fra spillet - omend det godt nok er noget sløret og halvmørkt:

Ferrari Challenge - F430
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2008 kl. 12:58

Nu syntes jeg, det er lidt unfair at sammenligne GT5P som er en prologue, med et færdigt spil som GRID.

Men hvis vi skal tage den sammenligning, så syntes jeg stadig GT5 P er 100 gange bedre.

Du kan godt tune bilerne i GT5 P, det kræver dog at du gennemfører A klassen så bliver der åbnet op for Quick tune. Du kan indstille masser af settings her, og tro mig i det endelige spil bliver der mange flere settings.

Der er ikke damage i Prologue, men det kommer der enten i den update der kommer til August, eller i det færdige spil.

Personligt er jeg ikke helt sikker på om jeg overhovedet syntes det er en god ide med damage. Jeg er for at sige det mildt bedøvende ligeglad med om hvordan et crash ser sejt og vildt ud. Jeg lægger meget mere vægt på selve bilernes køre fysik, og banerne hvorgodt de er simuleret i forhold til virkeligheden.

Når der kommer damage. bliver der mange af dem, der har kritiseret GT5 P for ikke at have damage der får sig noget af en overraskelse, fordi hvis det bliver lavet rigtigt, er det altså ikke normalt at man ved kontakt med andre biler eller afkørsel af banen bare kører videre som ingenting var hændt. I langt de fleste tilfælde er kontakt = ikke mere ræs i det løb.

Det er dog klart at for at lave det rigtigt sim og virkeligheds tro, skal der være damage. Det har bare ikke så stor prioritet for mig. Det gælder jo netop om at undgå kontakt eller afkørsel, ikke om at hamre ind i de andre biler, fordi det ser fedt ud.

Med hensyn til de udfordringer, har du ret nogle af dem er frustrerende. men på den anden side er det også det der gør det fedt, når man så endelig klarer dem.

Angående ræs, ja så er det jo klart online delen der er det bedste ved det her spil. Der er nogle problemer med penalty systemet, men det spil er jo stadig kun en prologue. Når den update til august kommer, bliver det muligt at lave lukkede løb, så løser problemet lidt sig selv med alle de tumper, der tror det er NFS og bare gælder om at køre ind i de andre.

Men anyway jeg tror ikke vi bliver enige, folk har jo forskelig smag, så gudskelov, er der ved at komme gode bil spil, både til arcade folket og, dem der foretrækker mere sim style racing.

Min mening lige nu angående bilspil til PS3

NR 1. GT5 P.

NR2. F1 CE.

NR3. ved faktisk ikke her, det må vel blive grid, selvom jeg slet ikke gad spille det om jeg så fik det forærende.

Det bliver spændende, når jeg får prøvet Ferrari challenge. Jeg vil tro det bliver enten Nr2. efter GT5P, eller måske er det enda endnu bedre en prologue, i hvertfald indtil den update kommer.

Til top
sehested Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-Juni-2006
Point: 261
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2008 kl. 14:20
Jeg har lige modtaget Ferrari Challenge idag med posten efter at have købt det brugt (1 time) over ebay i fredags fra england. Spil med forsendelse 290 kr, så det klager man jo ikke over . Jeg vil sige den video som der linkes til her i tråden giver overhovedet ikke en retvisende indtryk af hvordan grafikken er i selve spillet. Grafikken på bilerne lever ikke helt op til GT5P, men tilgengæld er omgivelserne væsentlig flottere, så det giver en bedre fartfornemmelse syntes jeg. Når man tænker på interiøret så vil give miths i at det selvfølgelig ikke skal være ligesom GT5P eftersom der i Ferrari Challenge er tale om racerbane versioner af bilen og de er væsentlig mere skrabet på interiør siden i forhold til gadeversionerne.
Alt i alt syntes jeg klart Ferrari Challenge er pengene værd og det er da også et spil jeg har ventet længe på. Har ikke fået prøvet regfunktionen endnu, da kandidatopgaven desværre tager en del tid, men syntes lige jeg ville give min mening om spillet da jeg nu har prøvet det.
Så døm ikke grafikken udfra videoen i tråden. Hvis man er til sim racing games så er dette klart anbefalesværdigt
Til top
Miths Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2008 kl. 11:54
Jeg nåede også lige den første halve time inden jeg nu desværre skal ud af døren.
Nogle time trial omgange på Monza og et par omgange af et meget vådt løb på en anden bane.

Ud fra det meget korte indtryk virker spillet ualmindeligt lovende.
Fysikmodellen - med alle assists slået fra - føles ikke helt på højde med GT5P samt diverse PC sims, men den er milevidt fra arkadeniveauet i GRID (et spil som jeg i øvrigt også har fundet ganske underholdende).
Men da jeg jo stadig må vente lidt på min Wheelstand Pro, har jeg jo indtil videre kun brugt et pad (i øvrigt en meget skuffende implementering af DS3 rumbleeffekter efter min mening, du kan kun faktisk kun mærke noget når du ryger af banen eller kører på rumblestrips, ingenting overhovedet under acceleration og deceleration, som der i det mindste er i GT5P) - og det her føles virkelig som et spil der fortjener rat og pedaler.

Mit første indtryk af grafikken er også rigtig god. Bilerne og interiøret når ikke op på siden af GT5P eller GRID, men jeg synes det er lykkedes dem at få de ellers typisk ret kedelige racerbaneomgivelser til at se langt bedre ud end de uhyrligt sterile baner i GT5P - omend de meget mættede, lidt urealistiske (eller "hyperrealistiske") farver nok hjælper lidt her.
Den regnvåde bane så også virkelig imponerende ud (og havde naturligvis voldsom effekt på bilens vejgreb), og det samme gjorde selve regnen som den faldt på ruden, mens vinduesviskerne arbejdede.

AI'en har jeg naturligvis slet ikke spillet nok endnu til at danne mig et indtryk af, men den skulle efter sigende være god - så det håber jeg på den er.

Og så lige for at slutte med en skuffelse - omend det var en jeg allerede havde læst om. Skadesmodellen er vist stort set kun kosmetisk, og den ser ikke ud til at bestå af ret meget mere end nogle malingsflager eller metal og glassplinter der flyver lidt omkring.
Men heldigvis opfører bilerne sig da ikke som letvægtsradiobilerne i GT5P når de støder sammen.
Og i den sidste ende så kører de fleste jo i et spil som dette her, heller ikke for at støde sammen. For mig blev en brutal hamren mig frem gennem feltet en naturlig del af GRID , mens jeg aldrig ville have drømt om at køre på den måde i en sim som GTR2 eller RACE.

Nå, men nu må jeg afsted til tandlægen. Gæt hvad jeg hellere ville blive hjemme og foretage mig?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2008 kl. 12:07

Gæt hvad jeg hellere ville blive hjemme og foretage mig?

Laese en bog?

BORING!
Til top
Miths Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2008 kl. 15:10
Oprindeligt skrevet af amorbavian amorbavian skrev:

Gæt hvad jeg hellere ville blive hjemme og foretage mig?

Laese en bog?

Godt forsøg, men du ramte nu alligevel en smule ved siden af .

Nå, men nu er jeg i hvert fald hjemme igen og klar til at gå rigtigt i gang med Ferrari Challenge.
Og selv hvis jeg skulle nå at blive halvtræt af det inden min Wheelstand dukker op forhåbentlig i næste uge, så ved jeg fra nogle år tilbage at rat og pedaler gør et hvert bilspil til en hel ny oplevelse. Selv GT5P ender jeg sikkert med at spille i timevis når jeg får mit G25 sat til .
Til top
Miths Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2008 kl. 13:20
Min Wheelstand Pro dukkede noget uventet op allerede i dag, men jeg har sgu lidt problemer med at få skifterenheden monteret.
Rattet måtte jeg have en bog under, da jeg ikke kunne finde de ekstra plasticstykker der skal bruges når det monteres på en tynd plade (jeg havde det på en meget tyk træbordplade før).
Det lader heldigvis til at sidde rimeligt godt fast, men jeg er godt nok lidt et stort spørgsmålstegn med hensyn til skifteren, for der mener jeg da slet ikke der var ekstra plasticstykker med (den kan skrues noget længere sammen en ratboltene), og den bageste "støtte" skruefidus kan da slet ikke komme i nærheden af at klemme sammen om den tynde stålplade.
Skal der virkelig også en bog eller et stykke træ eller noget andet i mellem her? Det synes jeg slet ikke fremgår af instruktionerne, og det virker da også noget uhensigtsmæssigt - og standen ser da i øvrigt meget flot og gennemtænkt ud.

Edit: Okay, der er et par møtrikker med der åbenbart er til gearskifteren, men den lille tegning der følger med er jeg sgu godt nok lidt for dum til at fatte en brik af .

Edit x2: Det lykkedes sgu, med lidt hjælp fra et foto på Wheelstand Pro websitet.
Så er det ellers tid til Ferrari Challenge . Og GT5P. Ja selv GRID, omend jeg ikke forventer mig så meget af rat og pedaler der.

Redigeret af Miths - 09-Juli-2008 kl. 13:44
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2008 kl. 17:28

Jeg har da ikke fået nogle ekstra stykker med til mit G25 rat, men det kan da godt spændes fast på de tynde plader.

Men du har ret. Selve wheelstand pro virker som om og er ret godt lavet kvalitets mæssigt. Man kan tydeligt mærke det ikke bare er noget billigt bras. Men hvad angår moterings vejledningen, så var den noget mangelfuld

Jeg håber som sagt, på at mit Ferrari challenge kommer i morgen, så skal der sku køres noget ræs, glæder mig mere og mere jo mere jeg læser om det

Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu