|
Fiber forbindelse fra Waoo (Seas-NVE) |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
TBK ![]() Bruger ![]() Oprettet: 15-Februar-2014 Status: Offline Point: 245 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 15-Februar-2014 kl. 04:51 |
Min ejendom indgik for en del år siden en aftale med Dansk Bredbånd om at levere internet. DB ville dengang ikke installere fiber i lejlighederne og fik i stedet et RJ45 vægstik. Siden er DB blevet en del af Seas-NVE.
Ejendommen har nu forhandlet med Seas-NVE om at få fiber ført til lejlighederne. Jeg vil derfor høre andre Waoo (Seas-NVE) kunder lidt udstyret og mulighederne. Planen er at få internet, tv og telefoni fra Waoo. Hvordan terminers fiberen i hvert enkelt lejlighed (er stikket SC, LC...)? Hvem har produceret fiberboksen og hvad hedder modellen? Er fiberboxen en all-in-one dåse - router, access point, switch, RJ11, Coax (tv)..., eller får man en router man skal tilslutte bag? Har nogen prøvet at anvende en anden fiberbox/router? - Bruger Waoo AON eller PON (GPON/EPON)? - Hvordan laver de autentifikation (MAC,...)? Hvordan ser Waoos IPTV løsning ud? - Får man en set-top boks? - Trækker man Coax fra fiberboksen/routeren til TVet? - Findes der en Waoo SmartTV app? Det jeg gerne opnå er at anvende min egen router med en SFP transceiver så jeg kan køre fiber fra edge til core (min switch) og derfra køre en blanding af fiber og patch kabler til diverse end-devices. Så jeg kan se IPTV streamsene direkte på TVet, eventuelt også via Plex Media Server og anvende IP telefon linjen med min IP-PBX. Glæder mig til at høre jeres erfaringer :) Venlig hilsen Jacob |
|
![]() |
|
The_Joshua ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-Juni-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 157 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hej Jacob.
Det er meget afhængig hvor i landet du befinder dig. Inden for SEAS område er der eks. mellem Maribo og Sakskøbing 9 km men de kører med to forskellige fiberbokse, så det strander næsten allerede der. Du må høre SEAS ad hvilken boks der bliver installeret. |
|
![]() |
|
TBK ![]() Bruger ![]() Oprettet: 15-Februar-2014 Status: Offline Point: 245 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hej
Jeg befinder mig mid i København. Sender dem en mail og høre hvad de har tænkt sig. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |