recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fiber forbindelse fra Waoo (Seas-NVE)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fiber forbindelse fra Waoo (Seas-NVE)

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
TBK Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-Februar-2014
Status: Offline
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Fiber forbindelse fra Waoo (Seas-NVE)
    Sendt: 15-Februar-2014 kl. 04:51
Min ejendom indgik for en del år siden en aftale med Dansk Bredbånd om at levere internet. DB ville dengang ikke installere fiber i lejlighederne og fik i stedet et RJ45 vægstik. Siden er DB blevet en del af Seas-NVE.

Ejendommen har nu forhandlet med Seas-NVE om at få fiber ført til lejlighederne. Jeg vil derfor høre andre Waoo (Seas-NVE) kunder lidt udstyret og mulighederne. Planen er at få internet, tv og telefoni fra Waoo.

Hvordan terminers fiberen i hvert enkelt lejlighed (er stikket SC, LC...)?

Hvem har produceret fiberboksen og hvad hedder modellen?

Er fiberboxen en all-in-one dåse - router, access point, switch, RJ11, Coax (tv)..., eller får man en router man skal tilslutte bag?

Har nogen prøvet at anvende en anden fiberbox/router?
- Bruger Waoo AON eller PON (GPON/EPON)?
- Hvordan laver de autentifikation (MAC,...)?

Hvordan ser Waoos IPTV løsning ud?
- Får man en set-top boks?
- Trækker man Coax fra fiberboksen/routeren til TVet?
- Findes der en Waoo SmartTV app?

Det jeg gerne opnå er at anvende min egen router med en SFP transceiver så jeg kan køre fiber fra edge til core (min switch) og derfra køre en blanding af fiber og patch kabler til diverse end-devices. Så jeg kan se IPTV streamsene direkte på TVet, eventuelt også via Plex Media Server og anvende IP telefon linjen med min IP-PBX.

Glæder mig til at høre jeres erfaringer :)

Venlig hilsen
Jacob
Til top
The_Joshua Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-Juni-2010
Sted: Danmark
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér The_Joshua Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2014 kl. 14:57
Hej Jacob.

Det er meget afhængig hvor i landet du befinder dig. Inden for SEAS område er der eks. mellem Maribo og Sakskøbing 9 km men de kører med to forskellige fiberbokse, så det strander næsten allerede der.

Du må høre SEAS ad hvilken boks der bliver installeret.
Til top
TBK Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-Februar-2014
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2014 kl. 19:20
Hej

Jeg befinder mig mid i København. Sender dem en mail og høre hvad de har tænkt sig.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu