recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fiber og Mediacenter?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFiber og Mediacenter?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
penoch Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-November-2007
Status: Offline
Point: 62
Direkte link til dette indlæg Emne: Fiber og Mediacenter?
    Sendt: 12-Juni-2009 kl. 12:21

Hej alle

Jeg har pt. YouSee digital og det fungere faktisk fint. Jeg har samsung yousee boksen på i stuen til TV'et da dette ikke har et DVB-C samt MPEG4. Alle øvrige fjernsyn kører med det normale analog signal.

Jeg får nu Fiber ind via SEAS-NVE, da de skal grave alt el ned i jorden. Jeg overvejer så at benytte TV+Internet via Fiber, men har et par udfordinger som I måske kan hjælpe med?

Hvis jeg får Fiber-TV skal alle TV jo som det er idag have en boks på sig. Dette kan også lade sig gøre i stuen samt soveværelset, men er ikke muligt på de to andre fjernsyn da de hænger frit på væggen!

Jeg har længe haft tænke om en eller anden form for mediacenter som kommunikere med en lille boks (eventuelt sat bag på fjernsynet) således at jeg kan se live TV, recordere film, streame film m.m. Kan dog forstå at det ikke er lige til med IPTV?

Jeg har pt. 2 Popcorn Hour A100 bokse som jeg ved skulle kunne fungere med DBViewer til streaming samt live TV, jeg ved ikke om der er lavet noget til MS MCE eller nogle af de andre?

Håber at hører fra nogen

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2009 kl. 14:08

Jeg tror ikke du får det til at virke med MCE. Det ser derimod ud som om at DVBViewer kan løse opgaven:

Jeg har ikke selv prøvet det, men en Google med IPTV og DVBViewer giver 8.500 hits, så der skulle være en chance for at finde hjælp

En lille box bag ved fjernsynet kunne være et lille Atom motherboard i en cigaræske som så modtager en TV stream fra et MedieCenter med DVBViewer/server på. Som sagt er dette et teoretisk forslag. Jeg har ikke prøvet det, men ud fra det jeg har læst, burde det være muligt

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
h8red Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Februar-2006
Point: 333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2009 kl. 15:52
Har DVBSBridge ikke lavet et koblingsmodul til VMC, mener jeg bestemt jeg har set en henvisning til et sted.
Til top
Benu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Oktober-2004
Sted: Denmark
Point: 812
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2009 kl. 17:24
Jo da her
men hvis du har Popcorn Hour så var det da oplagt at bruge DVBViewer til at streame.

Redigeret af Benu - 12-Juni-2009 kl. 17:29
Den Ben
Til top
penoch Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2009 kl. 17:56
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Jeg tror ikke du får det til at virke med MCE. Det ser derimod ud som om at DVBViewer kan løse opgaven:

Jeg har ikke selv prøvet det, men en Google med IPTV og DVBViewer giver 8.500 hits, så der skulle være en chance for at finde hjælp

En lille box bag ved fjernsynet kunne være et lille Atom motherboard i en cigaræske som så modtager en TV stream fra et MedieCenter med DVBViewer/server på. Som sagt er dette et teoretisk forslag. Jeg har ikke prøvet det, men ud fra det jeg har læst, burde det være muligt

Super, det vil jeg tjekke ud!

Til top
penoch Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2009 kl. 17:57

Oprindeligt skrevet af Benu Benu skrev:

Jo da her
men hvis du har Popcorn Hour så var det da oplagt at bruge DVBViewer til at streame.

Ser interessant ud!

Mega æveligt at MS ikke har lavet noget software exteender :-(

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu