|
Fiber tv/internet |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | ||
Renoldo
Bruger Oprettet: 18-Januar-2007 Sted: Sorø Status: Offline Point: 84 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Vi kommer på fiber på onsdag via fibia. De sagde også, at der ville være 2 linier ind, en til net og en til TV. |
||
PhuPhyt
Bruger Oprettet: 08-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 50 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ja det er rigtigt, Fibia som jeg faktisk rykkede over til fra Energi Fyn pga. firma betalt internet kan lave det samme. Det fungerer super med tv signal fra Waoo, så leveres der et COAX signal til alle de fjernsyn man måtte have. Vi har så lige samtidig fået tilbudt Waoos TV boks til kr. 0,00 pr. mnd, så der nu kan spoles og optages tv via internetdelen. Man ser jo snildt film på en 500/500 samtidig med, at der spilles hardcore af ungerne. |
||
Brian E
Bruger Oprettet: 01-Februar-2006 Status: Offline Point: 236 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvordan ved man, om man har to strenge på sin fiber-forbindelse? Vi fik Hiper til at lave opkoblingen, og der er mig bekendt kun tale om én streng. Der er i hvert fald ikke noget COAX-stik på modemmet.
Pt. er vores TV-løsning ren streaming, men vil det begrænse mulighederne for at skifte til fx. Waoo, hvis man ikke har en COAX-løsning? Jeg er i øvrigt ikke voldsomt interesseret i den løsning, da det vil kræve, at vi får lagt antennekabler ind i huset.
Redigeret af Brian E - 31-Oktober-2019 kl. 15:10 |
||
Renoldo
Bruger Oprettet: 18-Januar-2007 Sted: Sorø Status: Offline Point: 84 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg så de 2 strenge,da de installerede fiber modem, og kan også se dem, på de stykker de har klippet af. Fibia oplyste mig, at det også var forskellen imellem dem og andre fiber forbindelser, altså at fibia lagde 2 strenge ind, en til net og en til TV, hvor andre udbydere kun lage en streng ind.. Men om det er fakta, eller salgsgas, det ved jeg ikke. Jeg tror ikke, det vil begrænse dine muligheder for at skifte til Waoo, da de også tilbyder forskellige TV løsninger uden coax.
|
||
Larswa
Ny bruger Oprettet: 03-November-2019 Status: Offline Point: 2 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hej @jakobfc Jeg har præcist samme setup, bosiddende i Herlev hvor jeg arvede dette setup med to fibere ind til huset hvor en af dem er hooket op til en Cisco Prisma box der spytter en COAX forbindelse ud Jeg går også og leder efter et setup hvor jeg kan få noget hurtigere end 300/60 og bruge mine to fiberledere men stadig bibeholde det coax setup til alle rum i huset. Glæder mig til at høre hvad du finder ud af. -Lars
Redigeret af Larswa - 03-November-2019 kl. 23:04 |
||
Larswa
Ny bruger Oprettet: 03-November-2019 Status: Offline Point: 2 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Efter en lang snak i dag med Yousee … (alle snakke med YouSee er lange, når man i deres system står som en COAX kunde, men i virkeligheden kommer ind via fiber ) så har jeg lukket mit bredbånds abonnement, men beholdt fiber→ coax som en ren TV forbindelse hos YouSee.
I sidste uge fik jeg installeret Fibia via min fiber #2 (Det er åbenbart normalt at man trækker to fiberforbindelser til folks huse - det vidste jeg ikke), så nu har jeg fiber internet, via Fibia/Waoo og coax tv via Yousee. Så det kan åbenbart lade sig gøre. Så det kunne måske være en løsning til andre der har samme setup. |
||
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |