|
fiberbredbånd og distribution af signaler |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
BehnReady ![]() Bruger ![]() Oprettet: 01-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 67 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 31-Juli-2014 kl. 11:06 |
Der er blevet åbnet for at vi kan få fiberbredbånd hvor vi bor, med internet, telefon og tv samlet gennem fiberforbindelsen. Nu er der bare det problem at vores hus er i to etager, kælder og stueetage, hvor vores nuværende kabeltv kommer ind i stuen, og ADSL internet forbindelsen kommer ind i kælderen. Derfor er vores coax kabelnetværk opbygget så det distribueres ud i huset fra stuen, og i kælderen har jeg opbygget et kablet LAN, mens stueetagen kun kører WiFi.
Hvis vi skal have fiberforbindelsen, så skal både internet og tv distribueres ud fra fiberboksen, og det giver mig lidt hovedbrud over hvor den skal sættes op. Anående tv signalet, så kan jeg ikke se anden udvej end at placere boksen i stuen, men så bliver det meget svært at føre et kabel ned til LAN netværket i kælderen. Omvendt hvis den placeres i kælderen, så kan jeg ikke se hvordan tv signalet skal distribueres, for det virker som om at tv udtag i væggen er envejs? Er det eventuelt muligt at lave en trådløs bridge mellem to WiFi routere, så mit kablede LAN kan få internet forbindelse på den måde, eller kan I se en bedre løsning? |
|
![]() |
|
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4059 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Prøv at se på powerline. De er ved at være med i hastighed
|
|
![]() |
|
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
Den fiberboks i får, er det med eller uden dvb-c? Ved det kommer an på hvilken udbyder, Verdo Randers som vi har Waoo igennem, er der dvb-c på boksen også. Så vi har trukket fra fiberboks til krydsfelt som der så fordeler ud til 5 tv. Lan kabel kører fra fiberboks til router til switch som så fordeler ud til alle værelser.
Hvis det er rent ip tv, så powerlines som er nævnt til der hvor tv boksen skal stå. Men der skal alligevel trækkes lan kabel eller en powerline mere til internet (Wan) til router. Redigeret af JordanDK - 31-Juli-2014 kl. 16:42 |
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
![]() |
|
BehnReady ![]() Bruger ![]() Oprettet: 01-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 67 |
Det er via bredbånd nord, og i deres installationsvideo er det vist at man bare tilslutter sit antennekabel til boksen, så jeg går ud fra at den leverer et dvb-c signal. Det er derfor det nok vil være nemmest at placere boksen der hvor det gamle kabel-tv kommer ind. Hvis det var ip tv, så var der nok ikke tvivl om at fiberboksen skulle sidde i kælderen.
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19650 |
Gør dig selv den tjeneste at trække et netværkskabel!
Klaus |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
Hvorfor kan du ikke trækket et coax antennekabel op i gennem gulvet til stuen?
|
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
![]() |
|
Det bliver meget svært at trække kabel mellem stuen og kælderen, da der ikke er kælder under stuen, men kun under resten af huset. Så det lader sig nok ikke gøre skjult uden at skulle fræse i væggen, hvilket jeg ikke er meget for.
|
|
![]() |
|
Notfast ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Øst Jylland Status: Offline Point: 2876 |
http://www.mocalliance.org
http://www.connectmystuff.org http://en.m.wikipedia.org/wiki/Multimedia_over_Coax_Alliance |
|
.....
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |