Hej,
Jeg er ved at bygge hus og skal have GE fibernet ind i huset. Jeg har fået leveret et tyndt indføringsrør, som jeg selv skal grave ned og føre ind til teknikskabet, hvorefter fiberen trækkes i dette.
Der løber et 45 mm tomrør fra teknikskabet og ud under soklen. Min logiske tanke var at føre fiber ind dér Men det er fyldt med 3 tykke kabler og slår nogle knæk som ikke gør dén operation nem - jeg kan ikke få dette tynde tomrør ind dér også.
MEN - jeg kan se, at der løber et kraftigt "tomrør" til koldt/varmt vand til samme teknikskabs-område under gulvet og ud under soklen. I dette rør er der et isoleret vandrør til koldt og ét til varmt vand + masser af luft. Må jeg føre det plast fiber-rør til fibernet ind dér? (jeg kan nemt få det ind gennem røret.
Jeg tænker: JA
Vandrørene er selvfølgelig isolerede, så det er ikke noget med at der bliver for varmt i røret.
Yderligere er der tale om en fiber, dvs det er ikke strømførende jeg kombinerer med vandledningerne, så selv hvis der endelig kom brud på vandrøret i dette 1½m rør ud fra teknikskab til udenfor soklen, så tager fiberen vel næppe skade ift .
Tilsvarende er det så langt nede, så det ikke fryser til med evt vand (ca 70 cm nede)
STOP MIG hvis jeg er på vej i uføre ;-)
Overser jeg noget