Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
petrucci
Guld medlem
Brugeranmelder
Oprettet: 09-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 822
|
Sendt: 08-Oktober-2008 kl. 13:17 |
Jeg synes faktisk det er lidt halvkikset hvis man overhovedet KAN slå assists til når man skyder på mål. Som regel bruger man assists til afleveringer kun.
Men for at svare mere direkte på Fuhrs spørgsmål...så er begge spil rigtig gode i år og det er helt sikkert at begge lejre har gode argumenter til hvorfor du bør vælge Fifa/PES. Jeg vil stadig vove at påstå at PES har gameplay-kortet og boldfysik-kortet mens Fifa er ved at oppe sig og klarer sig rigtig godt grafisk (på PS3/X360), stemningsmæssigt og licensmæssigt.
|
 |
zulfo
Moderator gruppe
Branchemedlem
Oprettet: 05-April-2006
Point: 3701
|
Sendt: 08-Oktober-2008 kl. 13:38 |
jonaskp skrev:
Det gør også at det er lidt federe når det lykkedes at lave en triple step-over, trække forbi en mand, vippe bolden over en glidende tackling, skud finte forbi den næste mand og så hamre den i mål.
|
Jeg er 100% sikker på at jeg IKKE skal spille mod dig :)
|
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
|
 |
amorbavian
Guld medlem
Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Point: 3010
|
Sendt: 08-Oktober-2008 kl. 13:58 |
Jeg vil gerne stoppe hans finter saa.
Bruger det selv ikke saa meget, da jeg altid timer dem forkert (skal laere ikke at bruge R2 for meget). Saa jeg er mere til gennemspillet bold - The Arsenal Way!
|
BORING!
|
 |
jonaskp
Guld medlem
Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
|
Sendt: 08-Oktober-2008 kl. 14:49 |
zulfo skrev:
jonaskp skrev:
Det gør også at det er lidt federe når det lykkedes at lave en triple step-over, trække forbi en mand, vippe bolden over en glidende tackling, skud finte forbi den næste mand og så hamre den i mål.
|
Jeg er 100% sikker på at jeg IKKE skal spille mod dig :)
|
Jeg skal ærligt indrømme at ovenstående kun er sket en gang - og jeg nåede ikke at få replay 
Jeg bruger også mest spilninger til at opbygge og skabe chancer med, men en gang imellem er tidspunktet rigtigt til et par finter. Dog er det ikke altid det lykkes, man skal nok lige vænne sig til 09.
Jeg er nok også lidt til Fifa, fordi jeg lidt er en sucker for licenserne. Kan slet ikke forestille mig at spille et fodboldspil, hvor alle spillerne har nogle underlige opdigtede navne.
Eneste undtagelse jeg har fundet fra ovenstående i FIFA er det hollandske landshold. Af en eller anden underlig grund har de ikke licenser til det, hvorfor navnene på alle spillerne er opdigtede. Lidt sjovt er det dog at høre kommentatorerne (for alle navne er jo indtalt) Skrige. "RONHAAAR", "Kieslar" eller "De Notebom" Men ville ikke være så spændende hvis det var alle spillerne.
|
 |
petrucci
Guld medlem
Brugeranmelder
|
Sendt: 09-Oktober-2008 kl. 09:01 |
jonas, licenser er ikke det store problem i PES pga. den omfattende edit-mode og de mange option-files der vil udkomme med korrekte navne, kits, attributter og det bedste af det hele...opdaterede transfers. Så hvis man dropper et spil pga. licenser så er det fordi man er doven og forudindtaget ;-)
|
 |
jonaskp
Guld medlem
|
Sendt: 09-Oktober-2008 kl. 11:58 |
petrucci skrev:
jonas, licenser er ikke det store problem i PES pga. den omfattende edit-mode og de mange option-files der vil udkomme med korrekte navne, kits, attributter og det bedste af det hele...opdaterede transfers. Så hvis man dropper et spil pga. licenser så er det fordi man er doven og forudindtaget ;-)
|
Er det noget der kan hentes ind på Xbox360 og PS3, eller er det kun for PC'er? Ford et er vel ikke officielle opdateringer?
Licenserne er heller ikke en afgørende faktor for mig, synes bare det er en ærgelig mangel. Jeg har altid spillet FIFA og synes at fra 07 og fremaf har det været rigtigt godt. 09 Repræsenterer IMO et nyt højdepunkt for serien. Og da jeg endnu ikke har læst en masse om at PES skulle være vildt fantastisk og at folk der normalt har spillet FIFA valfarter "til den anden side", så har jeg lidt svært ved at se en grund til at skifte. Det er jo nok meget et religionsspørgsmål. Men har helt sikkert tænkt mig at prøve demoen ved lejlighed, for mere forudindtaget er jeg da heller ikke, end at jeg gerne vil give det en chance . Men det bliver under alle omstændigheder nok ikke i år jeg køber det, for et fodboldspil om året må væren rigeligt.
|
 |
Fuhr
Junior bruger
Oprettet: 05-Juli-2008
Point: 29
|
Sendt: 09-Oktober-2008 kl. 17:01 |
Tak for svarene alle sammen..
Jeg tror i har overtalt mig til at købe Fifa 09 i år, som også ser super fedt ud, al den tid jeg i hvert fald har spillet demo'en
Fuhr ;)
|
 |
Jimmbo
Guld medlem
Oprettet: 17-August-2007
Sted: Risskov..
Point: 1966
|
Sendt: 09-Oktober-2008 kl. 22:37 |
Tror også Fifa 09 er det rigtige valg. Jeg har lige prøvet PES 09 på demo, det er sgu noget der ikke imponere mig - overhovedet. Grafikken er godt nok forfærdeligt. Lyden er det væreste jeg har hørt siden - PES 08 Og det væreste er dog at traferne ikke er up to date bl.a. spille Saha i Man U.
Hvis vi skal sige noget godt om det, så virker det mere flydende, og hurtigere end FIFA 09.
Men selv om jeg har bandet og svoglet over FIFA - som jeg har prøvet til PC - må jeg nok indrømme at mit Fifa 08 også bliver udskiftet til et Fifa 09.
Endnu en gang FIFA all the way!
|
TV: Panasonic TX-P42G10E Medier center: Popcorn Hour A-200 BD: Playstation 3 slim 320 GB Forstærker: Marantz SR6005 F-højtaler: DLS R66 C-højtaler: DLS RC55 B-højtaler: KEF 2005 SUB: KEF PSW2000
|
 |
petrucci
Guld medlem
Brugeranmelder
|
Sendt: 10-Oktober-2008 kl. 09:12 |
Der kommer en helt perfekt option-file til PS3 fra winningelevenblog.com og det er sikkert kun et spørgsmål om tid før der kommer option files eller lignende til xbox360, ps2, pc osv.
Jimmbo, hvis det værste er out-of-date transfers....så ved jeg snart ikke. Der findes en nem hurtig løsning på dette når option-filen udkommer om få dage så hvis man ikke gider bruge 2 minutter på sådan en nem løsning, så har man nok i forvejen valgt side :)
Jonas, hvis du har læst anmeldelserne af Fifa09 og PES09 på playstadium.dk vil du se at de får samme overall score 9/10 og PES får en perfekt 10/10 score i gameplay-kategorien mod Fifas 9/10. Læs anmeldelserne og det vil straks blive en 50/50 sag om hvorvidt man foretrækker gameplay eller licenser/lyd/grafik :)
Ergo...så imponerer PES2009 tilsyneladende en Playstadium anmelder der før PES2009 har vist personlig præferencer overfor Fifa09 - men du har nok ret i at det delvist er et "religionsspørgsmål".
Det som falder mig mest i øjnene er at EA Sports bruger millioner af dollars på at markedsføre Fifa hvor Konami nærmest bruger en brøkdel på det samme - og alligevel følger PES rigtig godt med Fifa-brandet og har en enorm brugerskare. DET siger mig noget om at spillet er fantastisk i sig selv og at det rygtes hurtigt..hvorimod man ofte får smækket Fifa TV-reklamer og web-banners i hovedet for at blive lokket til at købe deres IMHO middelmådige spil. Men det var bare lige en personlig mening der lige blev indskudt :-)
|
 |
jonaskp
Guld medlem
|
Sendt: 10-Oktober-2008 kl. 09:30 |
petrucci skrev:
Jonas, hvis du har læst anmeldelserne af Fifa09 og PES09 på playstadium.dk vil du se at de får samme overall score 9/10 og PES får en perfekt 10/10 score i gameplay-kategorien mod Fifas 9/10. Læs anmeldelserne og det vil straks blive en 50/50 sag om hvorvidt man foretrækker gameplay eller licenser/lyd/grafik :)
Ergo...så imponerer PES2009 tilsyneladende en Playstadium anmelder der før PES2009 har vist personlig præferencer overfor Fifa09 - men du har nok ret i at det delvist er et "religionsspørgsmål". |
Jeg har ikke læst pågældende anmeldelse (eller andre for den sags skyld), og det er umådeligt sjældent at jeg baserer mine spilindkøb på anmeldelser - så hellere selv sidde med demoen i hånden eller prøve det i en forretning/hos en ven og drage sine egne konklusioner. Jeg er også ret tit uenige i anmeldelser af spil, især i de situationer hvor anmeldere smider om sig med 10-taller - i min verden snakker vi et 110% perfekt spil uden nogen former for fejl eller mangler hvis det skal opnå 10, men jeg er godt klar over at sådan fungerer det ikke (dermed ikke sagt at ovennævnte anmelder "smider om sig", men bare et generelt indtryk af spilanmeldelser).
At kalde det en 50/50 sag hvor Fifa står for licenser/lyd/grafik og PES står for gameplay er nok også lidt søgt, når det drejer sig om en enkelt karakter i forskel 
|
 |
Klondike
Guld medlem
Oprettet: 17-Marts-2008
Point: 1215
|
Sendt: 10-Oktober-2008 kl. 09:41 |
Ja ofte kan man ikke bruge de anmeldelser til ret meget. Jeg har set mange spil få helt vilde karakterer som slet ikke passer med virkeligheden. Der sker også at helt vildt gode spil kun får 6-7 i karakter fordi ham der anmelder dem, er en klovn til spillet.
Det bedste er at prøve demoer, og læse andre spillere's feedback på forums. Er det ældre spil kan man søge på amazon.com og se hvad folk skriver. Selvfølgelig kan man også læse reviews, man skal blot tage dem med et stort gran salt.
|
 |
jonaskp
Guld medlem
|
Sendt: 10-Oktober-2008 kl. 10:28 |
For diskussionens skyld læste jeg lige de to anmeldelser. Og jeg synes ikke at man kan konkludere noget af dem, omkring Fifa vs PES, da det jo er to forskellige anmeldere.
Jeg har heller ikke forstået hvorfor det er at PES-anmelderen mener at Gameplayet er unikt. Der er forskel på spillernes boldbehandling - det er der også i Fifa. Der er forskel på spillernes drible-evner - det er der i høj grad også i Fifa. Spillerne laver finter automatisk - det synes jeg i høj grad bør trække ned. At de laver smådriblinger når man løber langsomt og flytter bolden, det gør de også i fifa, men det lyder som om at også de større driblinger - som i eksemplet Christiano Ronaldo og hans "bag om benet-finte" - bliver lavet automatisk. Det synes jeg umiddelbart virker dybt urealistisk, og fjerner da også lidt af glæden ved at lave finterne, hvis man ikke skal "arbejde for dem".
Som nævnt mangler jeg dog begrundelsen for 10-tallet i gameplay karakteren, for jeg kan overhovedet ikke læse mig til det ud af anmeldelsen.
Dog er det jo i bund og grund nogle grundløse argumenter jeg har, indtil jeg har prøvet PES - hvilket jeg har planer om så snart jeg har mulighed.
|
 |