|
Fifa 13 |
Besvar | Side 123> |
Forfatter | |
brfcjon
Bruger Oprettet: 03-Oktober-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 217 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 28-September-2012 kl. 13:08 |
Hejsa
Er der nogen fifaspillere der er er med på at udveksle erfaringer. Både angående forslag til gode spillere i career mode til brok over spilmotoren, så jeg ved jeg ikke er alene. Jeg tænker vi kunne dele gode tip til spillere, men også gode måde at forsvare og angribe på ved at oploade små videoklip til fx en recorderefifa13 kanal på youtube. Jeg starte med tip til spillere i career mode: Cristian Tello fra barcelona er vanvittig god. Jeg fik ham for under 4M pund Eminike. Beast. Fik ham for 8 M plus en spiller. Begge kunne sikkert være købt billigere, men de er godt givet ud. Brok: Hjælp. Sig jeg ikke er den eneste. Jeg spiller på World Class. Jeg oplever at AI konstant (7 ud af 10 afleveringer) er lofted through balls. Lige meget hvor på banen AI er smider den bare en høj bold frem mod en angriber. Uanset om det er en målmand, center forsvarer eller midtbanespiller. 30 - 40 meters fremlægninger der tages ned med bryster eller ligger til fuld sprint af selv den dårligste spiller. Ofte kan man godt vinde sætte pres på, men før eller senere sker der "den der tilfældige hændelse" som giver en friløber eller et fantastisk indlæg - og så er der mål. Tror ikke jeg har holdt nullet en hel sæson... Mit brok går altså ud på at spilmotoren er indstillet skævt så at sige. Balancen er helt skæv når når så mange aflevering bare smides blindt op af banen og tages ned som af Messi af en 3 divisionsspiller - fordi sådan som som spillet fungere er dine spillere reduceret og modstanderens er markant opjusteret, hvilket betyder at blinde fremlæg/høje stikninger Spillet på pro var alt for nemt. Jeg vandt typisk 4 eller 5 mod 0. Skiftede til world class og nu er det ikke bare svært det er også - jeg ved ikke hvordan jeg ellers skal sige det - dårligt. Jeg spiller i EPL og det er som jeg spiller mod en blanding af Stoke og Barcelona. Anyway. please sig jeg ikke er den eneste der er frustreret over dette.=) Er der nogen som har fundet en god måde at bygge spillet op på i 13? |
|
amorbavian
Guld medlem Oprettet: 19-April-2008 Sted: Sweden Status: Offline Point: 3010 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har også oplevet det, du brokker dig over. Sjovt nok er det de dårligere hold, der gør det mest efter min opfattelse. Jeg vil dog ikke sige, at det er i så meget som af 7 ud af 10 afleveringer. Men lidt frustrerende, når en Stoke spiller tager den ned med bryset i løb og volleyer bolden i mål. Jeg spiller på PS3 og kun på Professional. Det er rigeligt svært for mig indtil videre, nok mest fordi jeg ikke spillede 12eren så meget så er ikke så god til det nye forsvar. |
|
BORING! |
|
Jimmbo
Guld medlem Oprettet: 17-August-2007 Sted: Risskov.. Status: Offline Point: 1966 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det eneste jeg har at brokke mig over lige pt. er, at FCK igen er voldsom overvurderet. Den data-mand der står for det nu, han er enten vanvittig FCK-fan eller så har han bare et urealistisk syn på dansk fodbold.
|
|
amorbavian
Funktioner
Tak(0)
|
Trods alt, er de jo groft sagt en del bedre end andre danske hold, hvis vi kigger spiller for spiller.
|
|
BORING! |
|
Jimmbo
Guld medlem Oprettet: 17-August-2007 Sted: Risskov.. Status: Offline Point: 1966 |
Funktioner
Tak(0)
|
FCK er uden tvivl bedre end resten, men de er stadig helt åndssvagt gode. Selv deres reserver er langt bedre end resten af superligaen. Det er direkte en joke, at Claudemir har et overall på 75... |
|
amorbavian
Funktioner
Tak(0)
|
HEHE det tal er måske fundet under Barca-kampen i Parken forrige sæson...
|
|
BORING! |
|
Jimmbo
Funktioner
Tak(0)
|
Ja helt sikkert. Men jeg har selv været data-reviewer og jeg må indrømme jeg var en del mere kritisk end han er nu. Det er jo vanvittigt, at FCK næsten er lige så gode som et top-midt PL hold. |
|
brfcjon
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg synes det er vigtigt at understrege at jeg synes det er et fantastisk godt 2 player spil.
Og det er ikke helt dumt på professional. Faktisk for nemt synes jeg. Til Amorb. kan jeg sige du er på rette vej. Hurtige og driblestærke spillere ind over midten er vejen til offensiv succes. Hold gerne L2 og R2 nede, træk til siden og slip. Så vil du ofte se din spiller komme fri og få nogle gode skudchancer inde i feltet. Eventuelt kan du lave et stepover hvor du løber mod baglinien (fra kanten af feltet), for at trække forsvarspilleren med, hvorefter du stopper op og afdribler ham på ovennævnte måde ind i feltet. Ellers kan du spille ind over midten op til den ene af 2 angribere som kommer ned i banen, (kræver 2 på toppen) hvorefter du hurtigt spiller den videre til den anden lige på kanten af feltet. Her kan du så enten bruge finesse, bare sparke hårdt på mål eller afdrible og afslutte fra kolds hold. Det giver nok mig 50 ligamål på en APL sæson på WC mode. Min utilfredshed er desværre ikke blevet mindre ift forsvar. Kun større. På World Class og og legendary er fysik og intelligens så horribelt lavet at jeg ikke kan forstå det er gået igennem beta og CPUens AI/færdigheder er som nævnt bare irriterende uvirkelige - hvilket er et problem når spillet sælges på realisme. Fysikken er efter min mening horribel ift fx tacklinger hvor ens egne spiller tackler bolden et sted mellem 5 og 20 meter - hvilket typisk er ud over linjen eller til en modstander (og ja det er også når man hold L2 nede - men hvis man gør det bliver man som oftes dog bare løbet over ende). Eller oplever I slet ikke det - igen er problem næsten ikke eksisterende på lavere niveau end World Class. Nu har jeg spillet 1,5 sæson på WC og overordnet set er angreb nogenlunde rimeligt i forhold til sværhedsgrad. Jeg scorer typisk 2 eller 3 mål på 5 mins, men når stoke/Reading/fulham-spillerne slår en 40 meter stikning i luften som enten tages ned i fuld sprint, eller (med et hop på ca 2 meter op i luften) header den hårdt tilbage til en medspiller som i fuld sprint slår en ny 30 meter lang aflevering på tværs af banen. Hvilket niveau spiller i andre på?
|
|
Jimmbo
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg spiller kun på Semi-pro. Så hvis du vil øse lidt af din visdom, så vil jeg gerne være din padawan. Jeg spiller forresten på Xbox 360, hvad med jer andre? |
|
brfcjon
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg er på ps3.
Er der noget specielt du har i tankerne Jimbo? Når man ikke spiller online/mod venner så synes jeg klart at det er nemmest med 2 mand oppe foran, 2 kanter hvoraf som minimum den ene ligger så han kan komme med dybe løb (jvf scoringstip i indlæg tidligere) - og en dybt liggende bølgebryder. Start med opspil fra back og så ind over midt for så at komme på kanten igen. Fra kant kan man så veksle mellem at spille short passes ind over midten al a tip i tidligere indlæg eller drible mod mållinien. På semi/pro kan man godt vinde hovedstød, men på WC/legendary slår jeg næsten aldrig indlæg med mindre det er en omstilling. Det mest effektive er at stoppe op vente på din offensive midt/CF kommer ud mod kantspilleren som så kan spille den fladt hen på kanten af feltet. Hvis ikke der kommer en chance første gang så spil lidt rundt og prøv igen. Evt fra den anden side... Hvis du er i en situation hvor du er retvendt, har 1,5-2 meter til forsvarsspilleren og en står nogenlunde ud for den "korte" stolpe, så kan man score mange mål med et finesse skud mod fjerneste (faktisk er det det som setupet i indlægget ovenfor delvost går ud på). Fortæl mig om du kan bruge det Jimbo=)?
|
|
Jimmbo
Funktioner
Tak(0)
|
Øv, jeg er lige skiftet fra, netop, PS3 til Xbox. Men jeg har ikke noget sådan specifikt i tankerne. Jeg kunne bare godt tænke mig at lære nogle fif. Jeg kan som sådan kun finde ud af at spille over fløjene, og det er som du siger fint nok på Semi-pro, men mod bedre modstandere så har jeg ingen chancer. Jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan man "sætter en mand", og hvordan man score "nemme" mål. Altså 1-mod-1 med målmanden taber jeg stort set altid. Jeg kunne også godt tænke mig at kunne spille flat ind over midten i stedet for altid at skulle spille fløj. Det skal lige siges at jeg ofte spiller med West Ham, så jeg har ikke just klasse spillere. |
|
Bechman
Redaktionen Recordere.dk Teamet Oprettet: 17-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 216 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej gutter
Angående karrieredelen, så tjek fifafanatic.com . Her kan I søge spillere, se hvor meget de vokser i niveau mv. Et godt lille værktøj når de bedste spillere skal støves op :-) Angående gameplayet så kan jeg til dels følge det uden det dog er helt så udtalt. Fidusen for mig, jeg spiller også på World Class, er at være mere henholdende i forsvarsspillet. Det mindsker muligheden for de lange afleveringer I nævner. I virkeligheden er det vel ikke unormalt at dårligere hold slår lange bolde. Problemet er selvfølgelig når de smasker den ind som var de messi. Heldigvis synes jeg ikke det sker så tit, men ja frustrerende er det når det sker. Til gengæld synes jeg det er lækkert at computeren satser mere når de er bagud.. Det giver godt chancer for kontra. Er jeg foran, skifter jeg efter 60 min til en mere defensiv opstilling, igen det mindsker chancen for de lange bolde. Generalt er min erfaring med FIFA 13, at der skal stilles mere defensivt op end i FIFA 12, hvor jeg have en hjemmestrikket og MEGET offensiv taktik.. PSN ID: Tackleberry_dk |
|
Besvar | Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |