|
Fifa 13 |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |
brfcjon ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-Oktober-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 217 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja fifafanatic er en lille guldklump=)
Du har ret. Det er meget vigtigere med lidt defensiv gardering. Hvor langt har du spillet? Min erfaring er at det kommer i bølger eller perioder på typisk 5 til 7 kampe hvor det er helt sindsygt - og bare almindeligt irriterende ellers...=) Jimbo. Det er lidt svært med et decideret trick til afslutning 1 mod 1. I 12eren skulle man bare vente på sin holdkammerat og så spille fladt til siden og bum mål. Det er til gengæld min erfaring at det faktisk er noget nemmere at score i 13 når du er alene 1 mod 1 - bortset fra at de har fjernet det med at spille på tværs=( Hvis du kommer løbende mod målmanden så lidt til den ene side så kan det tit være en god ide med et fladt skud på den korte stolpe. Generelt bruger jeg ikke finesse skud inde i feltet mere (på WC+), men når skal listes ind ved nærmeste kan det godt virke. Når du afslutter med et hårdt spark skal du prøve at time det så din spiller har afstand til bolden når du trykker så han så at sige tager tilløb. Prøv at lægge mærke til om målmanden tager dine skud når du skyder på tværs af målet mod den fjerne stolpe. Hvis det er tilfældet så skyder du sikkert for sent og skal enten skyde lidt tidligere eller skyde mod den korte stolpe. Når du skal købe spillere så gå efter angribere der skyder hårdt og det er altid en god ide med gode langskydter.
|
|
![]() |
|
jan160674 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-Juli-2008 Status: Offline Point: 504 |
Jeg kan anbefale jer alle at spille Ultimate team, resten af fifas spilmodes falmer fuldstændigt ift. dette IMO. Men det kræver at man købe nogle guldpakker eller har god tid til at handle sig til et ordentligt hold.
Ultimate team er også på højere hastighed end de normale kampe, hvilket jeg synes er fedt.
Det er stadigt sjovest for mig at spille mod andre spillere, uanset hvor god AI er blevet efterhånden.
Den største frustration for mig er helt sikkert dommerne som er helt horrible. De vifter med det røde kort for tit for tacklinger bagfra, der gives de underligste straffe/frispark, efter man er stødt tilfældigt sammen. Og man kan altid slippe afsted med at obstruere en modstander selvom bolden er langt væk. Og man kan som regel også slippe afsted med at løbe/trække en spiller ned som er fri til skud..osv.
Jeg ved egentligt ikke om det er meningen, for dommerfejl eksistrere jo selvsagt også i virkeligt fodbold.
Desunden synes jeg at spillerne meget tit afleverer til den forkerte mand, det skyldes muligvis den lag der kan være online. Men oplever tit at holde knappen lang tid nede og den aflevere kort. Senere tapper man så kortvarigt og afl. bliver 10 meter for lang. Jeg bruger "semi assisted" hvor man netop bør kunne påvirke længden af ens afleveringer.
Så synes jeg også power langskud er alt for effektive, til gengæld er finesse shots blevet meget sværere hvilket dog var tiltrængt.
Alt i alt er det som altid en forbedring ift. året før.
|
|
![]() |
|
Bechman ![]() Redaktionen ![]() ![]() Recordere.dk Teamet Oprettet: 17-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 216 |
Ultimate Team er helt sikkert sjovt, men jeg bliver lidt træt af at man konstant skal ud og finde nye spillere. Det kræver simpelthen for meget tid som jeg ikke har. Så hellere karrieredelen, den er helt fantastisk i år synes jeg.
Angående tacklinger bagfra, så skal den slags jo give rødt, du må bare lære at styre dig ![]() Sidste ting. Du nævner at power langskud er for effektive. Kan du løfte sløret for hvordan man tæver bolden ind langt ude fra? Det har jeg nemlig aldrig lært, trods jeg har studeret diverse youtubevideoer over årene
![]() |
|
![]() |
|
Jimmbo ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-August-2007 Sted: Risskov.. Status: Offline Point: 1966 |
Personlig synes jeg også Ultimate Team er noget pjat. Jeg synes det er så åndssvagt at man hele tiden skal ofre kort på at ens spillere kan spille kampe.
brfcjon: Det er ikke fordi jeg ikke lige vil svare, jeg læser lige alle dine råd igennem søndag og prøver dem. Jeg har bare lidt arbejde i weekenden. |
|
![]() |
|
brfcjon ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-Oktober-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 217 |
=) Hey jimmbo
No worries. Det er jo ikke lektier=), så du er ikke forpligtet til noget som helst Det med langskud kommer meget an på hvem man spiller med men med skudstyrke omkring 90 og langskud over 85 så er det ret nemt (og jeg påstår ikke jeg er god - for jeg trykker bare på knappen). Tricket er at få lavet en berøring som skaber lidt plads mellem bold og den spiller du vil have til at skyde og så ellers holde knappen nede. Oftest mod det lange hjørne, men hvis du løber i lige linje på en stolpe så bare skyd lige ud. UT virker som sådan sjovt, men som nævnt er det alt for besværligt. Career er det jeg altid har haft mest morskab med. Og det er blevet bedre i år, men lidt for nemt med transfers. Jeg fik fx neymar til newcastle i første sæson. Et godt køb i øvrigt...
|
|
![]() |
|
Jimmbo ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-August-2007 Sted: Risskov.. Status: Offline Point: 1966 |
Nej nej, men nu har du taget dig ulejligheden at skrive med nogle råd, så det mindste jeg kan gøre er at svare dig :) Jeg har spillet lidt i dag, og ahr endnu ikke fået en 1-mod-1. Så jeg kan ikke lige afprøve den endnu. Men jeg hænger stadig fast i mit fløjspil, og det er bare ikke gangbart i længden. Så hvordan bliver man bedre til spil gennem midten? :) |
|
![]() |
|
jan160674 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-Juli-2008 Status: Offline Point: 504 |
Ellers er der jo i år inkluderet seasons, som man kender fra den alm. online del. Her kan man jo bruge samme hold altid.
Jeg vælger dog tit at skifte spillere alligevel for at prøve noget nyt. Også er det jo fedt man kan handle via WEB delen af spillet, når man lige har 5 min. ledige på jobbet.
Jeg mener helt alm. skud med o knappen (PS3), synes de flyver ind i år hvis man for givet dem tilpas styrke så de ikke ryger over, sendt afsted fra kanten af feltet eller lidt længere ude. Hvor man i 12 kunne score med finesse shot stort set hver gang.
|
|
![]() |
|
amorbavian ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-April-2008 Sted: Sweden Status: Offline Point: 3010 |
Jan, Jeg oplever næsten ingen advarsler eller forkerte frispark, så er det ikke bare dig, der er for grov? Mht. dine online-oplevelser, så er det helt sikkert lag. Meget frustrerende når bolden og spillerne ikke opfører sig som forvrentet.. |
|
BORING! |
|
![]() |
|
Det er nu ikke fordi jeg får ret mange røde kort, men dem jeg møder gør. Det latterlige er at hvis bolden er i spil og man får en tackling bagfra giver det næsten altid rødt, uanset hvor grov den er.
Hvis man derimod flækker en spiller midt over hvor bolden ikke er i spil. Så har det endnu ikke givet rødt i mine kampe. Så man kan altid stoppe en 1-2 ved at smadre den spiller ned der skulle have haft bolden i dybden. Det er så frusterende.
Dommerne håndterer ikke særligt godt de tilfældige situationer der opstår.
Fik i dag et straffe imod mig, hvor 2 spillere løb tilfældigt direkte ind i hinanden, bolden var fløjet væk for længst.
Det er tydeligt at forsætligt/ikke forsætligt slet ikke er kodet ind i dommerne hvilket nok også ville være svært, men det gør det bestemt ikke mindre frustrende.
|
|
![]() |
|
Jeg synes også frispark/straffe er en mærkelig størrelse. Jeg får ofte frispark imod mig når min spiller løber med bolden... Og straffe gives meget ofte som om et det var en dommer der aldrig havde hørt om Suarez før... Er der andre som oplever at få "fordel" når modstander (her computerstyret) begår straffe ved at hive i trøjen - for derefter helt ude af balance at brænde skudet og så er fordelen brugt. Jeg har oplevet det ca. 10 gange nu. Ret frustrerende i CL semi mod barca hvor man har brug for sine straffespark=)
Til Jimmbo: Kan du lykkes med at spille bolden op til din angriber (langs jorden) mens han har ryggen mod mål? Hvis du kan det skal du prøve - uden at holde sprint knappen nede - at tage et skridt tilbage i banen for så gradvist at vende dig. Meget ofte vil du nærmest kunne spadsere helt ind i feltet og skyde, og hvis ikke skal du bare skyde i samme bevægelse. Er der nogen der ved om man kan lave youtube videoer direkte fra ps3'en? Så ville jeg kunne vise Jimmbo hvad jeg mener...
|
|
![]() |
|
jonaskp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
En af de ting jeg synes er en god forbedring i 13'eren er målmændene. Det virker som om de er blevet mere realistiske i forhold til hvilke bolde de redder og hvilke der går ind.
Jeg har oplevet mål hvor det ser ud som om at målmanden ikke redder den, fordi han først ser bolden for sent, hvor han i Fifa 12 ville have reddet den. Og samtidigt er det som om at de laver flere refleksredninger som i Fifa 12 ville have givet mål. Dog bliver der scoret rigtigt mange mål på langskud, men det er nok mest fordi at man har en tendens til at give angriberne ret meget plads udenfor feltet fordi langskud netop ikke har været så effektive tidligere (målmanden reddede dem ofte), og hvis spillerne i virkeligheden fik så meget plads, så ville de nok også have relativt nemt ved at skyde udefra. Jeg spiller selv kun online, da jeg ikke gider at bøvle med AI'en. Spiller mest FUT, da jeg synes det er en sjov tilgang til spillet. Jeg har det dog med at gå efter hold med mindre kendte spillere, da jeg ikke rigtigt kan se charmen ved at hold fyldt op med PL-stjerner - hvad er det sjove i det? Så halvdelen af mit primære hold er spillere som jeg aldrig havde hørt om før jeg købte dem eller trak dem i en pakke. Min Topscorer er en P. Guerro fra Peru som efter 10 kampe lige pludseligt havde været vanvittigt effektiv og så nænnede jeg ikke at skille mig af med ham ![]() Når det primære hold skal have en slapper så har jeg lavet et sølvhold kun med spillere fra den spanske Liga med Nicki Bille på toppen - bare for sjov. Han er så også topscorer på det hold.
|
|
![]() |
|
Synes også det er charmen ved UT at man får hold op med spillere man ikke kendte før. De kendte spillere fra især PL er også total overpriced. Er dog ærgelig over at Agbonlahor i år er ubetalelig nærmest, fordi han er en 74 sølv gud, hvor han sidste år var en 75, men klart den bedste angriber i spillet efter min mening.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |