recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fifa 2009
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFifa 2009

Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
amorbavian Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 3010
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2008 kl. 12:46
Oprindeligt skrevet af Klondike Klondike skrev:

Jeg spiller mest mod computeren lige for tiden, da jeg gerne vil øve mig mere inden jeg går på online. Jeg er heller ikke særligt god

Nu har jeg startet en manager karriere med Liverpool. På Semi pro i første sæson vinder jeg ca 50 % af kampene 25 % uafgjort 25 % tabte.

Spiller i med at alle tingene bliver hjulpet af computeren skud,  afleveringer osv, eller er det bedre at styre det selv ?

Ud fra din statistik, vil jeg gerne spille mod dig - men bolden er rund

Med Arsenal har jeg kun tabt en kamp (mod United argh) paa en Professional saeson.

Jeg spiller med at styre alle afleveringer selv, mens jeg mener at skud paa maal og indlaeg har jeg indstillet til semi-manuel, eller hvad det nu hedder, hvor du stadig bestemmer styrken men den hjaelper med retningen.

BORING!
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2008 kl. 12:48

Jeg mener ogsaa at det er godt, at man kan faa lov til at se maalene i og med at begge skal trykke. Absolut.

Jeg kunne ogsaa maerke at nogle i 08 var kloge, eller voksne nok, til at lade replayet koere, naar maalet var specielt godt. Det samme gjorde jeg naar modstanderen scorede en ornli syg kasse, saa kunne han vaelge om han ville skippe....

BORING!
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2008 kl. 14:22
Oprindeligt skrevet af amorbavian amorbavian skrev:

Jeg mener ogsaa at det er godt, at man kan faa lov til at se maalene i og med at begge skal trykke. Absolut.

Jeg kunne ogsaa maerke at nogle i 08 var kloge, eller voksne nok, til at lade replayet koere, naar maalet var specielt godt. Det samme gjorde jeg naar modstanderen scorede en ornli syg kasse, saa kunne han vaelge om han ville skippe....

Lige præcis. Jeg syntes det var en af de største fejl online at man bare kunne skippe henover den andes mål ved at udnytte "Bug'en" med at trykke på start. En anden ting der også var irriterende var at man var afhængig af om den anden gad se højdepunkter efterfølgende. Jeg havde tit kampe hvor jeg gerne ville have genset højdepunkterne efter kampen, men hvor modstanderen skippede dem. Hvorfor kan jeg ikke bare ryd ud til "post-kamp" menuen og så derfra vælge om jeg vil se højdepunkter?

Desuden, hvis modstanderen afbrød forbindelsen efter en kamp, fik man den der "lost connection" og så røg man bare ud - så man kunne ikke få lov at se statistik og lignende. Og nogle gange synes jeg det var meget sjovt lige at kunne se de ting.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2008 kl. 15:36

De burde give en masse strafpoint eller 2 dages blokering fra online delen for en lost connection  Eller maaske bare resultere i et nederlag...

Lost connection my ass!

Sjovt nok har jeg aldrig oplevet en lost connection hvor modstanderen var foran!

Redigeret af amorbavian - 10-Oktober-2008 kl. 15:36

BORING!
Til top
Klondike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Marts-2008
Point: 1215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2008 kl. 11:26

Jeg faldt lige over en god guide til manager delen. Den forklarer alle de forskelige ting hvis der var noget man skulle være i tvivl om

http://www.operationsports.com/forums/ea-sports-fifa-discuss ion/273484-official-fifa09-manager-mode-guide.html

Der er også en guide til be a pro og en masse andet på den side.

Til top
thokra Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Denmark
Point: 205
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2008 kl. 12:40

Jeg er total modsat, jeg synes de replays er en gene for hurtigt spil, tit ser man et ligegyldigt mål som hverken er flot eller mindeværdigt også skal man se 3 forskellige vinkler før man kan fortsætte.

Især oplever jeg det som en hetz fra en spiller, men man har været bedst også scorer han på en heldig chance også er det endnu mere irriterende at se et ligegyldigt mål.

Det samme er når en kamp starter, så kræves det, at begge trykker X ellers skal du se holdopstillinger etc. som er spildtid i min verden.

Det kunne være dejligt, hvis man kunne oprette en kamp uden replays, men i stedet kunne man bagefter se highlight ligesom i f.eks. managerspillet FM 2008

Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2008 kl. 13:08
Oprindeligt skrevet af thokra thokra skrev:

Jeg er total modsat, jeg synes de replays er en gene for hurtigt spil, tit ser man et ligegyldigt mål som hverken er flot eller mindeværdigt også skal man se 3 forskellige vinkler før man kan fortsætte.

Især oplever jeg det som en hetz fra en spiller, men man har været bedst også scorer han på en heldig chance også er det endnu mere irriterende at se et ligegyldigt mål.

Det samme er når en kamp starter, så kræves det, at begge trykker X ellers skal du se holdopstillinger etc. som er spildtid i min verden.

Det kunne være dejligt, hvis man kunne oprette en kamp uden replays, men i stedet kunne man bagefter se highlight ligesom i f.eks. managerspillet FM 2008

Jeg kan sagtens følge dig. Ved start af kampen, kan jeg heller ikke lige forstå hvorfor man ikke bare kan trykke videre. Hvis den anden ikke er klar og lige skal ud og hente PopCorn, kunne han have gjort det inden han joinede.

Men jeg vil gerne have lov til at se mine mål, og jeg er sådan set ligeglad om modstanderen synes det er grimt eller ej. Jeg spiller ikke med det formål at få presset 30 kampe ind på en time, men for at more mig og spille noget bold .

Problemet ville dog ikke være nær så stort hvis man havde mulighed for, som du nævner, at se replays efter kampen, uafhængigt af modstanderen. Så kunne du skippe gennem replays i kampene (dog efter at jeg har fået lov at se målet minimum en gang før du også kan skippe) og så kunne jeg sidde og gennemstudere mine fantastiske langskuds-kasser efterfølgende .

Det irriterer mig også at man på den måde det fungerer nu, ikke har mulighed for at gemme replays fra online-kampe. Jeg har tit siddet og ville gemme nogle replays når jeg har spillet online mod mine venner.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2008 kl. 10:18

Jeg er nu naermest definitivt overbevist om at onlinekampene er noget skod i 09.

De er alt for rodede, og det ligner slet ikke en almindelig fodboldkamp. Naermere en ungdomsklubkamp paa en 20m lang bane, hvor alle loeber efter bolden, der er ikke meget taktik eller tid, til at spille bold. Det er alt for klumpet og rodet. Det kan vaere at de har lavet banen kortere?

Det bedste ord, der beskriver det er hektisk.

Jeg siger det ikke kun fordi jeg tabte 3 kampe i traek i gaar - kampe som jeg vel at maerke havde klart flest og stoerst chancer i. Den ene tabte jeg paa et selvmaal (den eneste "chance" modstanderen havde), lavet af en computerstyret spiller, der loeber bolden i maal.

Men, det er jo ogsaa min skyld at jeg ikke kan score paa store chancer.

Jeg er desuden begyndt at maerke fejlene i AI'en og de er som altid pisseirriterende. Der er ikke noget vaere en en computerspiller, der loeber vaek fra bolden, stopper op og ellers ligner en forvirret hoens.

noget helt andet, er der nogen, der kan forklare mig pointsystemet?

Og sige mig hvor man kan saette holdet og taktikken op, saa det bliver husket til onlinekampene? Jeg var inde i Mit Fifa og Team Management, men det holder ikke til onlinekampe.

Desuden er det ogsaa pisseirriterende at den vil gemme de mindste aendringer i taktikken, naar man skifter under kampene, eller foer. Taabeligt...

BORING!
Til top
cadiso Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 27-September-2008
Point: 47
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2008 kl. 10:12

@ Klondike

Hvordan ser man de mål, man har uploadet ?

Nogen der har tips til brysttæmning af udspark, lange afleveringer ?
I FIFA 08 (PS2) var det R1 og R2 man kunne tæmme med, men synes i 09, at den springer fra mig konstant.

Til top
Klondike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Marts-2008
Point: 1215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2008 kl. 13:03

Dine mål ligger på den her adresse

http://www.eafootballworld.com/en_GB

Men du skal logge ind, så har du en personlig side hvor du kan se dine mål, tilpasse en avatar med de credits du har tjent, og skrive blog og alt muligt andet gejl.

Til top
cadiso Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 27-September-2008
Point: 47
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2008 kl. 13:56

Tak for svaret. Har fundet det nu :-)

Redigeret af cadiso - 16-Oktober-2008 kl. 13:57
Til top
thokra Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Denmark
Point: 205
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2008 kl. 10:19
Damn jeg blev kørt over igår i det nye fifa world cup challenge, 8-0 og 5-0 over en hat fra tyskland...
Til top

Besvar Besvar Side  <1 2345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu