|
Fik jeg købt det forkerte TV? :( |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
Ham_Der_Hansen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 164 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Stærkt, det vil jeg gerne se billeder af. ;-) |
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
|
Lig nogle billeder ud af de indstillinger der er, så man kan se hvordan det er.
|
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
Akneman ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 30-December-2013 Sted: Hillerød Status: Offline Point: 3 |
|
Hmm har også købt et F7005 i 55" det eneste ankepunkt jeg har er at billedvinklen på dette tv er skræmmende dårlig. Hvis man sidder/står skråt fra siden, ellers er jeg temmelig glad for det. Det er lynhurtigt og de to tunere er ikke til at undvære. Har indstillet og tweeked på det i 4-5 dage, det står nu på Film og de indstillinger der er på Flatpanels. Til F8005 og F7005.
|
||
![]() |
||
Mr. Claude ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Marts-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 1130 |
|
Har du slået alle filtre og natural motion osv. fra?!? Jeg vil også mene F7005 er top 3 bedste tv på markedet.
Har du evt. meget clouding når du ser sort? For så kan det være mangel på kontrast i dit billed, hvis clouding er meget voldsomt.. |
||
![]() |
||
Wolff ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2008 Status: Offline Point: 572 |
|
Jeg har pt et f8005 og kommer fra et kalibreret Pioneer KRP.
Da jeg valgte at gå over til den mørke side (Samsung) vidste jeg på forhånd at jeg ALDRIG ville kunne få et lige så godt billede som på min Pio. Men efter at have prøvet flere forskellige anbefalde indstillinger fra diverse foraer, syns jeg ærlig talt det gør et godt stykke arbejde og viser et hæderligt billede. Det er ikke perfekt men det er bedre end forventet, og klart et af de bedste billeder jeg har set på et LCD. Min anbefaling er at prøve nogle flere indstillinger. Bare fordi nogle passer godt til ét tv passer det ikke nødvendigvis på dit. Det kan sågar forværre billedet.. |
||
![]() |
||
Ukke ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 26-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1559 |
|
Jeg tror, Otto er inde på det helt rigtige. Jeg er godt klar over, at hvert panel er 'unikt' og kan afvige fra hinanden, og det derfor langt fra er givet, at man bare kan kopiere indstillinger fra fx. Flat Panels til sin egen fladskærm - selvom der er tale om den samme producent og model. Men med det sagt, så er der ikke dag-og-nat forskelle - det drejer sig typisk højst om nogle få 'klik' til højre/venstre, op/ned.
Jeg tror derfor brugeren, "mjmuscianmj", bare er forvænt med Philips-billedet. Det kommer unægtelig til at tage tid at tilvænne sig en helt ny fladskærm, som afviger så meget fra ens tidligere fladskærm - Philips og Samsung har bare nogle helt andre billed-filosofier, hvis man sammenligner dem med hinanden.
|
||
![]() |
||
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
|
Et velfungerende Samsung 7005 er klart tættere på at kune vise et korrekt billede end et 3 år gammelt Philips . Men har man vænnet sig til et Philips billede med dynamisk kontrast og ambilight , så ser den virkelige verden pludselig forkert ud . . .
|
||
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm |
||
![]() |
||
kenneth85 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-Juni-2013 Sted: Løsning Status: Offline Point: 974 |
|
Har det på samme måde. Men det er lige så meget på grund af ulogisk opbygning af brugerflade og dårlig smart tv del.
Mit næste bliver også philips tror jeg. |
||
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
|
||
![]() |
||
pdrhan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1343 |
|
SMART TV delen i Philips er da noget reelt skod, magen til langsom processorkraft har jeg aldrig oplevet! I 7005 kører det perfekt som det burde og åbner apps og hvad du ellers bruger med det samme hvor philips tøver en kende før der sker noget.... |
||
SamsungLED 55uh8200|Samsung SMT-H3126R|iPhone 6+
----------------- Kastrup/Amager |
||
![]() |
||
Ham_Der_Hansen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 164 |
|
Så slemme er Philips/TPV nu altså ikke mere, der er jo kommet ISF profiler og bedre muligheder for selv at "tweake" billedet. Personligt er jeg glad for farver og det kommer nok efter utallige år med Philips. Har da set både Samsung og Panasonic skærme med samme dejlige knald på farverne som Philips. Billedeopsætninger er nu noget der kan skille vandene. Korrekt ud fra videnskaben eller korrekt ud fra beskueren – er et af livets helt store spørgsmål ;-)
|
||
![]() |
||
Prospect ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-December-2008 Sted: Ølstykke Status: Offline Point: 783 |
|
Det passer jo ikke. At 'beskuren' syntes billedet er flottere med indstillinger der ligger længere fra virkeligheden gør det ikke mere korrekt.
|
||
![]() |
||
|
Beskueren indstiller vel tv'et efter egne præferencer og ikke måske via professionelle kalibreringfolk. Personligt syntes jeg selv, at et korrekt billede er yderst mat og kedeligt og præferer personligt farver, kontrast og lys i en højere grad end "videnskaben" |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |