recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fik jeg købt det forkerte TV? :(
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fik jeg købt det forkerte TV? :(

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xcardman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2014 kl. 14:19
Oprindeligt skrevet af Prospect Prospect skrev:

Oprindeligt skrevet af Ham_Der_Hansen Ham_Der_Hansen skrev:

Korrekt ud fra videnskaben eller korrekt ud fra beskueren – er et af livets helt store spørgsmål ;-)

Det passer jo ikke. At 'beskuren' syntes billedet er flottere med indstillinger der ligger længere fra virkeligheden gør det ikke mere korrekt.

det har alle stort set sagt her på siden som har et philips tv
men det er helt i orden, det er ikke os som skal se på deres tv.

Redigeret af xcardman - 10-Januar-2014 kl. 14:20
Til top
Ham_Der_Hansen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-December-2008
Sted: Denmark
Point: 164
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ham_Der_Hansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2014 kl. 14:37
Præcis, derfor er det jo op til den enkeltes præferencer at indstille deres tv. Man er heldigvis ikke tvunget til noget som helst, længe leve muligheden for at selv at tweake ens udstyr. 
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Marts-2008
Point: 1924
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thor-thor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2014 kl. 21:27
Man skal selvfølgelig selv have lov til at indstille sit tv.

Men skærmene skal jo måles på deres evne til at præsentere kildematerialet korrekt og ikke deres evne til at vise et "forkert" billede...
Til top
TommyF Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-December-2003
Sted: Brøndby
Point: 625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TommyF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2014 kl. 18:55
Ja korrekt nok, hvad kan man bruge et korrekt kaliberet tv til hvis man ikke 'nyder' synet... Cool

PS,, tør dårligt nok skrive jeg komme fra Philips Clown

Redigeret af TommyF - 11-Januar-2014 kl. 18:56
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2014 kl. 19:00

Hvis ikke man kan leve med det, kan man så leve med som virkligheden er.?
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2014 kl. 07:55
Var det gamle Phillips med ips panel? Jeg syntes heller ikke at mit 40es6715 kan måle sig med mit Sony 46w4500 fra 2008. Den kan dog blive mere sort.
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
mjmusicianmj Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-November-2012
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mjmusicianmj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2014 kl. 13:27
Jeg er overrasket over den store respons der er kommet!
Derfor beklager jeg min langsomme respons, da jeg ganske enkelt ikke har været hjemme de seneste dage.
Ved benyttelse af "Film" under billede funktioner, føler jeg blot at der kommer en mørk skygge på billedet. Derfor benytter jeg "naturlig" og tweaker funktionerne derefter. 
Når jeg smækker en bluray på, synes jeg der kommer et GODT billede, efter jeg har valgt denne billede funktion, med mine egne indstillinger. 
Jeg vil ganske enkelt give jer ret i at man ikke blot kan kopier kalibreringsindstillingerne fra recorder, og smække på sit TV pga. alle paneler er forskellige, samt, man må ikke glemme sine EGNE præferencer. 

Grundet til at jeg syntes billedet føltes grumset, var pga. skarphed var sat til omkring 45 ved "naturlig". Da jeg fik sat den et godt stykke ned og ændret på andre indstillinger, blev billedet ganske enkelt meget bedre for MINE øjne!
Til top
sd2100 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Oktober-2008
Point: 309
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sd2100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2014 kl. 14:00
Den ene forvrænger virkeligheden med forkerte billedinstillinger, den anden forvrænger virkeligheden med billige soundbars eller lavbudget receivere. Hvad er værst?
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu