recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Fælleskøb ®
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fik min 710 gennem fælleskøbet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFik min 710 gennem fælleskøbet

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2005 kl. 23:12

Hej Moef

Oprindeligt skrevet af Moef Moef skrev:

Jamen jeg er såden set også glad nok for tilbudet. Jeg syntes bare at der skulle have stået 5000 kr. og 6200 kr. her på sitets (I stedet for den vejledende). Det vil give et noget klare billede af, hvad den egentlig kommer til at koste, samt hvad vi spare og hvor godt tilbudet er.

Ja, og andre ville hellere have den pris som Sony mente de skulle koste - det er umuligt at gøre alle tilfredse

Vejlende pris er iøvrigt fabrikantens pris-forslag, men der er jo mange som ikke sælger til vejledende pris.

Ok. Det er nok her misforståelsen opstår.

Sony-Centrene er ikke Sonys egne butikker - med enhedspriser el.lign. De har forskellige ejere (såvidt jeg ved) og konkurrerer om markedet sammen med andre almindelige radioforretninger.

Men de hedder Sony-centre, fordi de kun sælger Sonys produkter. Specialbutikker om du vil.

Konceptet kører vist efter franchise modellen, altså hvor en privat ejer kan starte en butik efter bestemte regler udstukket af moder-selskabet. Ligesom Imerco, Shell, Punkt1, Råd&Dåd og hundredevis af andre kæder herhjemme - hvor de enkelte butikker ejes privat og konkurrerer i lokal-området.

Indtil videre er der dog kun 3 Sony-centre herhjemme, så det er en lille kæde

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Moef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Januar-2005
Point: 909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2005 kl. 23:47
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Hej Moef

Vejlende pris er iøvrigt fabrikantens pris-forslag, men der er jo mange som ikke sælger til vejledende pris.

/Lars

Ovenstående sætning mener jeg ikke at have skrevet, men skidt pyt med det.

Hvis der skulle have stået en pris på sitet, syntes jeg det skulle have været den pris den koster i Sonys forretning. Hvis ikke, så begge priser - altså incl. den vejl.

Bortset fra det, så tror jeg faktisk at en del ville have sprunget fra fælleskøbet, ell. måske overvejet en extra gang, om de skulle springe på tilbudet eller ej (måske købe et andet sted) på baggrund af de vejledende priser på sitet. Jeg tænkte ikke selv på prisen, men mere på leveringstid, farve, HD størrelse, egne behov. Prisen var efter min mening fantastisk (min besparelse efter vejl. pris - men Sony fik jo også en order på 200 stk). Nu syntes jeg stadig det er en god 10-15% besparelse på et nyt produkt, men noget mindre end jeg egentlig regnede fra starten.

Okay gutter & gut-inder, lad og glemme mit indlæg her, og kommer videre. Der dukker jo snart sikkert en fed super lækker Sony recorder op til os.... dejligt!!!!

NB:

kunne det tænkes, at recordere.dk udbyggede deres gruppe DVD rec. køb med -> gruppe DV videocam. køb he he? Jeg leder efter et billigt sted og købe et Sony DCR HC90 videocam som jeg brænder for.

Moef

Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Point: 4056
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2005 kl. 00:04

Hej Moef, Rookie og andre prisinteresserede...

Det burde måske have fremgået af fælleskøbet hvad Sony Center Roskilde's normalpris er - men nu er det den vejledende samt konkurrenternes pris der har været sammenlignet med. Det var dog ikke særlig svært selv at finde SC Roskilde's priser på deres hjemmeside.

Her fremgår det, at HX710 sælges til kr. 4.999,- og HX910 til en introduktionspris på kr. 5.999,-

/Lars

Til top
Moef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Januar-2005
Point: 909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2005 kl. 00:19

Hey Laursen, jeg har slet ikke tjekket SC's site (ell. andre priser), eftersom der jo næsten var rift om modellerne her på sitet. Da det er helt nye modeller, troede jeg at de typisk ville koste kassen hos SC, altså den vejl. pris. Og jeg havde også enn forventning om, at de typisk ville ligge meget tæt på vejl. andre steder hehjemme, specielt nu her hvor det er et nyt produkt.

Men ja som du siger, kunne jeg bare have kikket mig lidt omkring

Men som sagt, prisen er stadig god for sony'en (5200 kr. 910), men havde den været en ca. 3-500 kr. billigere hos SC i forhold til deres nuværende pris (6000 kr.), så havde jeg nok set efter en recorder lokalt her i mit området. Havde nok tænkt mere på leverance tider, eventuelle fejl ved recorderen, samt stødte til de lokale forhandlere m.m. - hvor det ville være nemmere med lokalt køb.

Moef

Til top
Enfen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Januar-2005
Point: 222
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2005 kl. 07:45

Husk også, at der følger 5 dvd skiver med. Det skal da også lige med.

Jeg har i hvert fald ikke tænkt mig, at brokke mig over prisen :)

Redigeret af Enfen
Kim
Til top
Rookie Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-November-2004
Point: 91
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2005 kl. 10:44

Hallojsa

Det er ikke fordi jeg har brokket mig over prisen - det var bare en bemærkning at den annoncerede besparelse var på 1.100! Og som sagt er servicen i top - slet ikke det man får hos Merlin... nogen der kan huske "Kontant" om Merlin? jeg var nemlig med i en af indslagene......

Hvis jeg ikke var glad for prisen på 4.400 så ville jeg ikke købe den... og i øvrigt er jeg glad for optageren, desværre ligger jeg med et opereret knæ og ikke kan gøre ret meget lige nu...

Jeg glemte også at takke initiativtagerne til fællesindkøbet - Tak, keep out the good work!

Næste projekt er en plasmaskærm - helst Sony!

Adrian

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu