|
Film hakker i film med DTS-MA |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
KristianSon ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 14-Marts-2012 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 29 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 26-September-2012 kl. 17:45 |
|
Hej recordere
Håber allerførst, at det er det korrekte forum jeg poster det indlæg i. Til sagen: Har en forholdvis kraftig computer med i7 og et 5850 grafikkort. En lille forstærker i onkyo HT-R380, som understøtter DTS-HD Master audio. Bruger Media PLayer Classic Home Cinema (MPC-HT x 64) til afspilning på computeren. Når jeg vælger at kører en film i DTS-MA fremgår det på receiveren, men computeren kører filmen i slow slow motion, samt lyden er væk. Skal siges bruger LAV-filters, som jeg med råd fra en kammerat har sat op. Kørte også perfekt i dts bare, men ja, dts-ma, fungerer som beskrevet ikke optimalt. Hvad kan der være i vejen? på forhånd tak!
|
||
![]() |
||
jespermart ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 893 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Download en trial af enten Powerdvd 12 eller Total Media Theater 5.3, hvis det kører med DTS-HD Master i dine film så er det dine codecs i MPC-HD der er problemet
|
||
Jesper
Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4 |
||
![]() |
||
KristianSon ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 14-Marts-2012 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 29 |
|
Har hurtigt prøvet powerdvd 12. Filmen spiller, og der er lyd, men intet dts-ma signal på receiveren??
fungere lidt som når jeg plejede at afspille i vlc.
|
||
![]() |
||
Ehlz ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 23-Januar-2012 Sted: Århus Status: Offline Point: 299 |
|
Dit lydkort understøtter det måske ikke. Har samme problem med min Mac mini...
|
||
![]() |
||
|
Burde det også være en mulighed, når det kører gennem hdmi på grafikkortet?
|
||
![]() |
||
Psymon ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 25-September-2011 Status: Offline Point: 304 |
|
Yeps, selve grafikkortet, skal understøtte DTS-MA for at det virker korrekt.
|
||
![]() |
||
Hindsberg ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 05-November-2008 Sted: Søborg, Kbh Status: Offline Point: 332 |
|
XBMC
|
||
![]() |
||
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
|
Dælme et skidt svar at give når DTS-HD ikke understøttes i officiel release. Så kunne du i det mindste skrive have skulle køre Eden+HD patch eller nightly builds. TT: Har du husket tjekke op på det er slået til i under grafikkortet hvad det understøtter? Virker som hardware accelerationen mangler ved HD lyd. Hvilke grafikkort har du? |
||
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
||
![]() |
||
Hindsberg ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 05-November-2008 Sted: Søborg, Kbh Status: Offline Point: 332 |
|
Hvorfor er det et skidt svar...vi kan vel være enige om at xbmc understøtter DTS-HD....det var blot et hint til hvad der kan virke ....om hvilken release har jeg ikk styr på......men det må den pågældene vel selv undersøge..... Desuden så er der tråd herinde om xbmc....så mon ikk man ku læse videre der....men når nu vedkommene får det op at køre er det sikkert ikk noget dårligt svar...... |
||
![]() |
||
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
|
Fordi HD ikke officielt er understøttet i XBMC! Så hjælper det ham da lige fedt hvis han henter XBMC Eden og den så downsampler hans lyd til DTS! Hvis du gider læse hans indlæg en gang til, så står der ordret at han har fået en kammerat til at sætte det op for sig. Det tolker jeg som om han ved lidt om computere, men han ikke helt ved hvad han skal kigge efter. Ellers ville han jo ikke spørge om hjælp. Dvs du mener pr automatik han skal vide han skal installere et nightly builds, eller Eden+HD Patch? Derfor synes jeg det er ukomplet svar, bare at skrive XBMC uden at gøre opmærksom på hvad han skal installere for det virker. Det svarer jo til du spørger om vej til et bestemt punkt og jeg siger, kør lige ud. Selvom du rent faktisk skal slå 3-4 sving for at komme til destinationen. |
||
||
![]() |
||
|
Forresten har læst lidt op, LAV filter er ikke godt for alle grafikkort, da det kræver utroligt meget af gpu'en. Så vil anbefale dig prøve uden.
|
||
||
![]() |
||
|
Hej igen, og tak for de mange svar..
det er et radeon 5850, som jeg også skrev i første omgang, som der er mit grafikkort, fra deres hjemmeside: Integrated HD audio controller
så der skulle være muligheder, men skal jeg prøve XBMC som der bliver nævnt, eller hvad vil folket foreslå.? igen tak for hjælp
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |