recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Film hakker i film med DTS-MA
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Film hakker i film med DTS-MA

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
KristianSon Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 14-Marts-2012
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 29
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KristianSon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Film hakker i film med DTS-MA
    Sendt: 26-September-2012 kl. 17:45
Hej recordere

Håber allerførst, at det er det korrekte forum jeg poster det indlæg i. 
Til sagen:

Har en forholdvis kraftig computer med i7 og et 5850 grafikkort.
En lille forstærker i onkyo HT-R380, som understøtter DTS-HD Master audio.

Bruger Media PLayer Classic Home Cinema (MPC-HT x 64) til afspilning på computeren.
Når jeg vælger at kører en film i DTS-MA fremgår det på receiveren, men computeren kører filmen i slow slow motion, samt lyden er væk.

Skal siges bruger LAV-filters, som jeg med råd fra en kammerat har sat op. Kørte også perfekt i dts bare, men ja, dts-ma, fungerer som beskrevet ikke optimalt.

Hvad kan der være i vejen?

på forhånd tak!
Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Point: 893
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2012 kl. 18:06
Oprindeligt skrevet af KristianSon KristianSon skrev:

Hej recordere

Håber allerførst, at det er det korrekte forum jeg poster det indlæg i. 
Til sagen:

Har en forholdvis kraftig computer med i7 og et 5850 grafikkort.
En lille forstærker i onkyo HT-R380, som understøtter DTS-HD Master audio.

Bruger Media PLayer Classic Home Cinema (MPC-HT x 64) til afspilning på computeren.
Når jeg vælger at kører en film i DTS-MA fremgår det på receiveren, men computeren kører filmen i slow slow motion, samt lyden er væk.

Skal siges bruger LAV-filters, som jeg med råd fra en kammerat har sat op. Kørte også perfekt i dts bare, men ja, dts-ma, fungerer som beskrevet ikke optimalt.

Hvad kan der være i vejen?

på forhånd tak!

Download en trial af enten Powerdvd 12 eller Total Media Theater 5.3, hvis det kører med DTS-HD Master i dine film så er det dine codecs i MPC-HD der er problemet
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KristianSon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2012 kl. 19:10
Har hurtigt prøvet powerdvd 12. Filmen spiller, og der er lyd, men intet dts-ma signal på receiveren??
fungere lidt som når jeg plejede at afspille i vlc.
Til top
Ehlz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-Januar-2012
Sted: Århus
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ehlz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2012 kl. 19:10
Dit lydkort understøtter det måske ikke. Har samme problem med min Mac mini... 
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KristianSon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2012 kl. 19:13
Burde det også være en mulighed, når det kører gennem hdmi på grafikkortet?
Til top
Psymon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-September-2011
Point: 304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Psymon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2012 kl. 19:46
Yeps, selve grafikkortet, skal understøtte DTS-MA for at det virker korrekt.
Til top
Hindsberg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-November-2008
Sted: Søborg, Kbh
Point: 332
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hindsberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2012 kl. 19:54
XBMC
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2012 kl. 20:02
Oprindeligt skrevet af Hindsberg Hindsberg skrev:

XBMC

Dælme et skidt svar at give når DTS-HD ikke understøttes i officiel release.

Så kunne du i det mindste skrive have skulle køre Eden+HD patch eller nightly builds.

TT:

Har du husket tjekke op på det er slået til i under grafikkortet hvad det understøtter?

Virker som hardware accelerationen mangler ved HD lyd.

Hvilke grafikkort har du?
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Hindsberg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-November-2008
Sted: Søborg, Kbh
Point: 332
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hindsberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2012 kl. 23:37
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

XBMC

Dælme et skidt svar at give når DTS-HD ikke understøttes i officiel release.

Så kunne du i det mindste skrive have skulle køre Eden+HD patch eller nightly builds.

TT:

Har du husket tjekke op på det er slået til i under grafikkortet hvad det understøtter?

Virker som hardware accelerationen mangler ved HD lyd.

Hvilke grafikkort har du?

Hvorfor er det et skidt svar...vi kan vel være enige om at xbmc understøtter DTS-HD....det var blot et hint til hvad der kan virke ....om hvilken release har jeg ikk styr på......men det må den pågældene vel selv undersøge.....

Desuden så er der tråd herinde om xbmc....så mon ikk man ku læse videre der....men når nu vedkommene får det op at køre er det sikkert ikk noget dårligt svar......

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2012 kl. 09:17

Hvorfor er det et skidt svar...vi kan vel være enige om at xbmc understøtter DTS-HD....det var blot et hint til hvad der kan virke ....om hvilken release har jeg ikk styr på......men det må den pågældene vel selv undersøge.....

Desuden så er der tråd herinde om xbmc....så mon ikk man ku læse videre der....men når nu vedkommene får det op at køre er det sikkert ikk noget dårligt svar......

Fordi HD ikke officielt er understøttet i XBMC! Så hjælper det ham da lige fedt hvis han henter XBMC Eden og den så downsampler hans lyd til DTS!

Hvis du gider læse hans indlæg en gang til, så står der ordret at han har fået en kammerat til at sætte det op for sig. Det tolker jeg som om han ved lidt om computere, men han ikke helt ved hvad han skal kigge efter. Ellers ville han jo ikke spørge om hjælp.

Dvs du mener pr automatik han skal vide han skal installere et nightly builds, eller Eden+HD Patch?

Derfor synes jeg det er ukomplet svar, bare at skrive XBMC uden at gøre opmærksom på hvad han skal installere for det virker.

Det svarer jo til du spørger om vej til et bestemt punkt og jeg siger, kør lige ud. Selvom du rent faktisk skal slå 3-4 sving for at komme til destinationen.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2012 kl. 09:31
Forresten har læst lidt op, LAV filter er ikke godt for alle grafikkort, da det kræver utroligt meget af gpu'en. Så vil anbefale dig prøve uden. 

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KristianSon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2012 kl. 15:36
Hej igen, og tak for de mange svar..

det er et radeon 5850, som jeg også skrev i første omgang, som der er mit grafikkort, fra deres hjemmeside:
Integrated HD audio controller
  • Output protected high bit rate 7.1 channel surround sound over HDMI with no additional cables required
  • Supports AC-3, AAC, Dolby TrueHD and DTS Master Audio formats
så der skulle være muligheder, men skal jeg prøve XBMC som der bliver nævnt, eller hvad vil folket foreslå.? 

igen tak for hjælp
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu