recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Film hakker i film med DTS-MA
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Film hakker i film med DTS-MA

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
KristianSon Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 14-Marts-2012
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 29
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KristianSon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2012 kl. 16:14
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Forresten har læst lidt op, LAV filter er ikke godt for alle grafikkort, da det kræver utroligt meget af gpu'en. Så vil anbefale dig prøve uden. 

Problemet er bare, at hvis jeg prøver uden, bliver dts-ma signalet ikke sendt til receiveren
Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Point: 893
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2012 kl. 17:26
Oprindeligt skrevet af KristianSon KristianSon skrev:

Har hurtigt prøvet powerdvd 12. Filmen spiller, og der er lyd, men intet dts-ma signal på receiveren??
fungere lidt som når jeg plejede at afspille i vlc.

Nu har du vel været inde i opsætningen af PowerDVD 12 og sat den til at decode DTS-HD Master og Dolby True-HD til under audio settings, den skal stå til

Non-decodedhigh-definition audio to externaldevice(HDMI 1.3 only)

Redigeret af jespermart - 27-September-2012 kl. 17:54
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KristianSon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2012 kl. 18:34
Oprindeligt skrevet af jespermart jespermart skrev:

Har hurtigt prøvet powerdvd 12. Filmen spiller, og der er lyd, men intet dts-ma signal på receiveren??

Nu har du vel været inde i opsætningen af PowerDVD 12 og sat den til at decode DTS-HD Master og Dolby True-HD til under audio settings, den skal stå til

Må indrømme at jeg ikke lige kan finde det sted, hvor jeg kan klikke DTS-HD Master til??
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2012 kl. 20:10

Oprindeligt skrevet af jespermart jespermart skrev:

Må indrømme at jeg ikke lige kan finde det sted, hvor jeg kan klikke DTS-HD Master til??

Det er under Audio settings at du skal stille PowerDVD til

(Non-decodedhigh-definition audio to externaldevice(HDMI 1.3 only) 

Hvis du ikke har været inde og sætte de settings bliver der pr default afspillet noget downmixet PCM og det er ikke sikkert din AVR kan afspille det

Du skal ind under settings -> audio 

Speaker environment sættes til ->  HDMI

Output mode sættes til ->  Non-decodedhigh-definition audio to externaldevice(HDMI 1.3 only

Håber det lykkes for digTongue

Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KristianSon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2012 kl. 20:34
Den outputter "kun" dts, når jeg gør som du beskriver..
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2012 kl. 21:25
Som jeg spurgte om tidligere, hvilket grafikkort har du?

Edit: Ja jeg er blind. Tongue

Redigeret af JordanDK - 27-September-2012 kl. 21:48
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2012 kl. 21:44
Prøv og se hvad dit lydkort supporterer under windows

Windows start ->  Kontrolpanel  ->  hardware og lyd  ->  lyd

Herinde kan du se hvilket lydkort der er aktiveret i dit tilfælde skal det være ATI HDMI eller Digital Audio (HDMI)

Marker den ative enhed og tryk på egenskaber dernæst tryk på understøttede formater og der skulle så bl. a. gerne stå DTS-HD Master og Dolby TrueHD

Hvis der ikke gør det er der noget galt med din driveropsætning til Ati kortet

Hvis der står at DTS-HD Master og Dolby TrueHD er understøttet har du et problem fra dit ATI kort til recieveren

Jesper

Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2012 kl. 21:55
Prøv at gå i enhedshåndtering og deaktiver alle lyddrivere med undtagelse af ATI.

Enhedshåndtering finder du via højreklik på computer, vælg administrer og enhedshåndtering

(dette er taget fra min bærbar, derfor realtek er aktiveret, men på alle mine har jeg altid alt andet end ati deaktiveret så, den altid bruger ati output med bitstream)
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu