|
Film hakker |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
partners ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 24-Oktober-2009 Status: Offline Point: 12 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 09-Januar-2012 kl. 07:48 |
Jeg har netop fået en Blue Ray afspiller, godt nok en af de billige fra Philips, men det burde vel ikke give et afspildningsproblem. Jeg har afspillet 3-4 forskellige Blue ray film uden problemer, men jeg har nu en enkelt film som hakker når jeg afspiller den. Jeg troede det var filmen der var noget galt med, så jeg fik den byttet, selvom filmen ikke hakkede på Fonas udstyr. Den nye film jeg fik hjem, hakker også. Nogen der har prøvet det før og kan fortælle hvad problemet kan være? Jeg skal lige nævne mit tv er i fuld HD og iøvrigt også et philips og at der umiddelbart ikke ligger nogen firmware opdatering til Blue ray afspilleren.
|
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvilket format er filmen optaget i? 1080p24 eller 1080i50? Er dit TV indstillet korrekt?
|
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
|
partners ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 24-Oktober-2009 Status: Offline Point: 12 |
Nu er vi ude i noget jeg ikke har en sk.. forstand på. Kan man se på filmen hvad format den er optaget i?? (Troede egentlig alle købefilm bare skulle kunne sættes i sin afspiller uden problemer).
Hvad med fjernsynet, er der nogle specielle indstillinger der skal foretages der? Fjernsynet har kørt upåklageligt i ca. 2 år uden problemer, alle kanaler bliver vist med et fremragende billede.
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Hvis TVet er 2 år gammelt, er det muligt det ikke understøtter 24p play, og gør det ikke det, så vil en BD have Motion Judder. Er afspilleren indstillet til 24p, er der ikke så indstil den til det og afspil filmen, hakker den stadig, så er problemet i TVet.
Det normale for BD er at de er i 1080p/24p. Afspiller skal defor stilles til 1080p/24. Redigeret af Radiomanden - 09-Januar-2012 kl. 11:33 |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Danske BD-udgivelser er oftest ikke optaget i 1080p24 - deraf mit spørgsmål.
Visning af TV og visning af BluRay er ikke det samme, da de to formater (typisk) ikke modtages ens og ikke har samme opløsning eller frekvens. De fleste BluRays har en "info"-knap der kan vise hvad det er for et format den afspiller og det samme har dit TV nok. TV'et vil vise hvilken slags signal den modtager fra afspilleren - typisk i en lille boks et sted på skærmen, sammen med inputvælgeren. |
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Prøv om du kan stille HDMI out på "Auto" eller "Source Direct" eller "Native" på afspilleren. Så er det nemlig dit TV, der sørger for at tilpasse sig hvordan BD'en er indspillet. Og det mener jeg det gør automatisk hvis det er nyere.
Redigeret af Kampus - 09-Januar-2012 kl. 13:26 |
|
![]() |
|
Jeg takker mange gange for jeres forslag, nu skal jeg bare hjem og prøve det af.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |