recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Film/musik til NAS
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFilm/musik til NAS

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
vittov Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 06-Marts-2011
Sted: Tune, Danmark
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Emne: Film/musik til NAS
    Sendt: 14-Marts-2011 kl. 09:28
Hejsa.
Er der nogen der kan anbefale et godt program til at lægge dvd og cd fra pc til min
Synology NAS?? Tænker cd'er skal lægges i flac. Aner intet om dvd formater?
Også gerne en anbefaling angående copy vs. rip?
På forhånd tak.
Mvh. Simon.
Til top
Pseudodeth Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 13-Marts-2011
Point: 40
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2011 kl. 09:56
Det billigste og bedste til music er EAC http://wiki.hydrogenaudio.org/index.php?title=Exact_Audio_Copy mens DBpowerAMP er nemmere at bruge, men koster penge. 

Til film er Handbrake http://handbrake.fr/ en god løsning
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2011 kl. 11:37
"Det bedste og billigste til musik er..." MusicBee (http://www.getmusicbee.com/), hvor du kan rippe, transcode, tagge, organisere, ordne cover-art, afspille, synkronisere osv - det er forøvrigt gratis :-) (Har også tidligere brugt EAC kombineret med AutoFlac, men med MusicBee får du bare hele pakken i én!)

Bruger også selv HandBrake til at encode mine DVD-film - det skal så kombineres med et program til at håndtere undertekster, hvis man ikke vil have dem hardcodet i filmen samt evt. AnyDVD som du kan bruge til at rippe filmen til harddisken først.
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2011 kl. 12:13
Hvis du har plads nok så lad vær med at konvertere dine film. Smid dem evt. som ISO.
Bruger selv AnyDVD til at lave ISO filer (1:1 kopi) - det tager ca. 15min pr. film. Så har man stadig mulighed for at vælge/fravælge undertekster og har stadig kapitelmærmer m.m.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2011 kl. 12:42
Vil så anbefale at konvertere filmene - så slipper du for diverse reklamer, menuer og andet skrammel - men kan stadig vælge det rigtige lydspor og de rigtige undertekster - hvis du laver det rigtigt :-)
Til top
rawi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-Juni-2009
Sted: Denmark
Point: 282
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2011 kl. 13:04
Jeg bruger MakeMKV link til at rippe mine film til brug på NAS. Den tager kun filmen + de lyd og undertekst spor jeg ønsker. Ingen menuer, reklamer mv. herligt, især på børne DVD'erne.
Men igen, det kræver du har harddisk plads nok, da en DVD fylder i mellen 4 og 6 GB
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu