recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Film på USB harddisk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFilm på USB harddisk

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Hornbek Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 71
Direkte link til dette indlæg Emne: Film på USB harddisk
    Sendt: 24-November-2011 kl. 17:30
Jeg står for at skal købe et nyt tv til mit sommerhus. Det skal være et hvor jeg kan afspille film som jeg har liggende på USB harddisk.

Kan man på de nye TV afspille film man har liggende på en USB nøgle/harddisk?
Jeg modtager gerne forslag til hvilket TV der egner sig til dette.
Kan de afspille filme på en USB-harddisk der får strøm via USB eller skal den have strømforsyning.

Det må også gerne være et TV der kan optage på en USB-harddisk, så det må gerne tages med i betragtning.

Det var mange ting, men jeg håber der er en venlig sjæl der kan hjælpe med et godt råd.

Redigeret af Hornbek - 24-November-2011 kl. 17:31
Hilsen
JOhn
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10582
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2011 kl. 17:37
De fleste nyere TV med USB tilslutning kan afspille videofiler fra en USB harddisk eller stick. Hvilke formater de understøtter kan du se på producenternes hjemmesider.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
OleErnst Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 17-August-2010
Point: 29
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2011 kl. 20:55
Oprindeligt skrevet af Hornbek Hornbek skrev:

Jeg står for at skal købe et nyt tv til mit sommerhus. Det skal være et hvor jeg kan afspille film som jeg har liggende på USB harddisk.

Kan man på de nye TV afspille film man har liggende på en USB nøgle/harddisk?
Jeg modtager gerne forslag til hvilket TV der egner sig til dette.
Kan de afspille filme på en USB-harddisk der får strøm via USB eller skal den have strømforsyning.

Det må også gerne være et TV der kan optage på en USB-harddisk, så det må gerne tages med i betragtning.

Det var mange ting, men jeg håber der er en venlig sjæl der kan hjælpe med et godt råd.

Jeg hjalp en kammerat der købte en Phillips 40EX720 (mener jeg) den kunne ikke afspille filer via USB med mindre det var en usb-disk formateret i FAT-format. Hvilket udlukker store filer så som mkv, hvilket jeg mener gør det til en ubrugelig løsning. Må indrømme at jeg var ret skuffet over dette.

Samsung vil jeg anbefale på dette område - deres menu-system er heller ikke så rodet som f.eks. det der er i Phillips.
Til top
den_ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-August-2007
Point: 128
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2011 kl. 21:56
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2011 kl. 08:20
Der er ikke så mange TV, om overhovedet nogen, der understøtter NTSF formatet. Jeg vil anbefale dig at ofre 6-800 kr. på en medieafspiller. Nogle af dem kan afspille stort set alle formater, og de fleste af dem understøtter NTSF.

Flemming
Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100
Til top
Hornbek Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2011 kl. 10:34
Tak for tilbagemeldingerne.

Det var måske en go' idé at se på noget i stil med en 
Western Digital TV Live Media Player

Den ser jo ud til at kunne afspille hvad som helst. Ville det være et godt bud, så er jeg jo heller ikke afhængig af hvilket TV den skal bruges sammen med. 

Hører gerne om erfaring med ovennævnte eller andre lignende.
Kan man i øvrigt bruge en Boxee til dette formål. Kan der tilsluttes USB harddisk til den?

Generelt i forhold til ovenstående. Kan man benytte både harddiske der får strøm via USB og så harddiske med selvstændig strømforsyning. Hvad er bedst.
Hilsen
JOhn
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2011 kl. 11:51
Oprindeligt skrevet af Hornbek Hornbek skrev:

Generelt i forhold til ovenstående. Kan man benytte både harddiske der får strøm via USB og så harddiske med selvstændig strømforsyning. Hvad er bedst.

Du kan bruge begge dele. Jeg synes det er en fordel at undvære den ekstra strømforsyning. Du skal blot gå efter en harddisk der ikke bruger så meget strøm og derfor kun kræver tilslutning med ét USB stik (ikke Y-kabel).
Der er masser af tråde omkring WD Live playeren her på recordere.dk, så det er bare igang med at søge.
Jeg kan dog varmt anbefale Fantec, som jeg selv har. Den understøtter bl.a. DVB-T undertekster. Det gør WDen ikke.

Flemming

Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100
Til top
OleErnst Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 17-August-2010
Point: 29
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2011 kl. 21:19
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Der er ikke så mange TV, om overhovedet nogen, der understøtter NTSF formatet. Jeg vil anbefale dig at ofre 6-800 kr. på en medieafspiller. Nogle af dem kan afspille stort set alle formater, og de fleste af dem understøtter NTSF.

Flemming

Jeg har både haft fingrene i Samsung og LG der begge understøttede NTFS og stort set alle formater.
Personligt ville jeg nok starte der og så derefter, hvis det ikke var godt nok, gå ud og kigge på en af de mange medieafspillere.
Til top
Hornbek Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2011 kl. 12:44
Jeg har nu bestilt den nye:

WESTERN DIGITAL TV HD LIVE MEDIA PLAYER WIFI

Den lyder til at være det helt rigtige.