recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Andre video-optagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Film redigering
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFilm redigering

Besvar Besvar Side  <1234 6>
Forfatter
Besked
bims Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 201
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2010 kl. 17:32
Du mangler vel en eller anden codes, filerne er i formatet AVCHD MTS filer og du kan evt prøve denne her.

Men hvorfor ikke bruge lidt kroner på f.eks pinnacle 14 ultimate collition ??, så slipper du for alt bøvlet og kan straks gå igang med redigering af dine rå filer.

JVC GY-HM100U & Canon EOS 550D

Adobe Premiere pro CS6, Pinnacle studio HD ultimate collection 14, BluffTitler & Magic Bullet Looks pro, Adobe Premiere Element 10

Til top
scleyton Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Februar-2008
Point: 121
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2010 kl. 18:25
Fordi jeg er lidt nervøs for om min computer kan klare mosten..Har trodsalt kun 2 gb det er en hp dv9500..Så det er lidt derfor..
Til top
bims Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Juni-2006
Point: 201
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2010 kl. 18:30
JVC GY-HM100U & Canon EOS 550D

Adobe Premiere pro CS6, Pinnacle studio HD ultimate collection 14, BluffTitler & Magic Bullet Looks pro, Adobe Premiere Element 10

Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2010 kl. 18:37
jeg er helt enig med bims... prøv trial.... jeg syntes så bare du skulle prøve powerdirector 8 http://www.cyberlink.com/downloads/trials/powerdirector/download_en_US.html den er light for styresystemet imo Wink

Redigeret af rhsin - 12-Marts-2010 kl. 18:38
Mvh

René
Til top
-C5- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Januar-2007
Point: 1019
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2010 kl. 19:12
René: Har du erfaring med Pinnacle?
I så fald, mener du så at Power Direct er at fortrække frem for Pinnacle?
For mig er det også væsenligt at programmerne er lette at bruge.
Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005
Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Center....DALI SUITE C0.8
Bag.......DALI SUITE R0.8
Sub.......DALI IKON
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2010 kl. 19:15

Der kan også anvendes Pinnacle Video Spin, det er ikke Recurce krævende.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
-C5- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2010 kl. 19:31
Radiomand: Jeg har downloaded en prøve version af 'Pinnacle Studion 14' Hvad er forskelle på den og den du nævner?

Redigeret af -C5- - 12-Marts-2010 kl. 19:32
Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Sub.......DALI IKON
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2010 kl. 19:37

Video Spin er helt Basic, Redigering, Undelægning af musik og tale, overgange, tekst og Fades. Mere skal man vel heller ikke bruge. Der er ikke nogen Grabber funktion, kan hente filer som er på PCen og fra Hukommelsekort.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2010 kl. 20:08
Oprindeligt skrevet af -C5- -C5- skrev:

René: Har du erfaring med Pinnacle?
I så fald, mener du så at Power Direct er at fortrække frem for Pinnacle?
For mig er det også væsenligt at programmerne er lette at bruge.
jeg har ikke personligt, jeg har lænet mig op af noget familie som har brugt pinnacle i årevis og han prøvede powerdirector både hos mig og download som trial.... og det sagde han tiltalte ham... han overvejer at skifte (hvis ikke han allerede nu har skiftet... får besøg af ham om et par uger.. der er det på dagsordnen)... men han skulle lige lidt bedre ind i powerdirector mht features og sådan... nu når man har vænnet sig til et program kan det jo være svært at skifte.

Men personligt syntes jeg det er meget ligetil... (powerdirector) og altså langt mindre belastende for min bærbare i forhold til den som fulgte med canon kameraet
Mvh

René
Til top
-C5- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2010 kl. 20:53
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

jeg har ikke personligt, jeg har lænet mig op af noget familie som har brugt pinnacle i årevis og han prøvede powerdirector både hos mig og download som trial.... og det sagde han tiltalte ham... han overvejer at skifte (hvis ikke han allerede nu har skiftet... får besøg af ham om et par uger.. der er det på dagsordnen)... men han skulle lige lidt bedre ind i powerdirector mht features og sådan... nu når man har vænnet sig til et program kan det jo være svært at skifte.

Men personligt syntes jeg det er meget ligetil... (powerdirector) og altså langt mindre belastende for min bærbare i forhold til den som fulgte med canon kameraet

Jeg har nu prøvet trial af både 'Pinnacle' og 'Powerdirector' De ligner hinanden meget. Dog måtte jeg konstanterer at 'Powerdirector' gik ned efter 20min rendering.
Men 'Pinnacle' er lidt tungerer at arbejde med.
Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Sub.......DALI IKON
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2010 kl. 21:05
jeg har hørt lignene fra andre brugere (om trialversionen)... jeg kan dog oplyse at den købte version ikke går ned... ved ikke om det er noget galt i nyeste trialversion der ligger på deres hp 

jeg kører på win 7 4gb ram også på en acer bærbar 2,53ghz core 2 duo

dog vil jeg godt fremhæve svrt smart rendering på powerdirector.... den kan du desværre ikke teste i trialversionen... men den virker på avchd h264 filer, og sparer oceaner af tid i produktion.... da du slet ikke behøves at stå og rendere hele filmen, men kun fancy klip... (simple klip produceres hurtigere end avancerede)

når man har købt den får man et direkte link til nyeste og fulde version, samt en "extra" pakke... med lidt ekstra fyld og skabeloner... desuden er der en masse delt materiale i skabeloner osv. på deres site som frit kan benyttes

Redigeret af rhsin - 12-Marts-2010 kl. 21:20
Mvh

René
Til top
-C5- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2010 kl. 21:20
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

jeg har hørt lignene fra andre brugere (om trialversionen)... jeg kan dog oplyse at den købte version ikke går ned... ved ikke om det er noget galt i nyeste trialversion der ligger på deres hp 

jeg kører på win 7 4gb ram også på en acer bærbar 2,53ghz core 2 duo

dog vil jeg godt fremhæve svrt smart rendering på powerdirector.... den kan du desværre ikke teste i trialversionen... men den virker på avchd h264 filer, og sparer oceaner af tid i produktion.... da du slet ikke behøves at stå og rendere hele filmen, men kun fancy klip... (simple klip produceres hurtigere end avancerede)
Jeg har en mistanke om, at der er en fejl ved et af mine klip. Jeg har nu slettet det pågældende klip og er ved at render igen. Indtil nu ser det lovende ud.
min pc er en HP med 2,8GHz intel core 2 duo processer, med 1,98Gb ram. Quadro FX2700M grafikkort.

Edit: Så virkede det, er brændt på DVD.

Redigeret af -C5- - 12-Marts-2010 kl. 21:49
Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Sub.......DALI IKON
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 6>