|
|
Besvar ![]() |
Side <12345 6> |
Forfatter | |
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
ok, lyder godt... men se evt erfaringer med smartrendering her http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=74598&PN=2&title=avchd-lagring-af-data-p-blue-ray-recorder en anden bruger var oppe på det ville tage +24timer at rendere alle hans klip (endda som jeg forstod det færre og mindre klip), efter købet af powerdirector 8 og samle over 300 klip kunne disse samles i 1 12gb fil på omkring 1,5 time så det illustrerer forskellen.
dog skal du være obs på de fancy ting der vælges til øger produktionstiden med 10-15 min pr klip fordi den så skal rendere før/under/efter klippet fremfor bare at samle klippet.
så har jeg mange klip samler jeg dem blot, men har jeg ikke så mange klip plejer jeg at bruge lidt mere smarte klip.
men det smarteste er du kun skal tænke på filtype samt opløsning og vælges fuldstændigt samme output som originalen så bibeholdes bitraten.... og produktionen går væsentligt hurtigere. og det er en stor fordel ellers er der risiko for kvalitetstab ved forkert indstilling Redigeret af rhsin - 12-Marts-2010 kl. 21:39 |
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
justrace ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2009 Sted: Mindanao, Ph Status: Offline Point: 1490 |
![]() |
Prøv også Sony Vegas Movie Studio 9. Kan også hentes i en 30 dages.
|
|
![]() |
|
Bimsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-November-2004 Sted: Sverige Status: Offline Point: 511 |
![]() |
Jeg synes at Powerdirector er klart mindre ressourcekrævende end Pinnacle studio. Derfor er det også mit fortrukne program. Pinnacle Studio har iøvrigt danske menuer, hvis det altså betyder noget.
Et andet godt alternativ kunne være Adobe Premiere Elements, som jeg har anvendt lidt på jobbet.
|
|
![]() |
|
-C5- ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 01-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1019 |
![]() |
Det har jeg. Det fik jeg med, kvit og frit, da jeg købte kameraet. Men jeg synes det virker besværligt at bruge. Det er ikke intuitivt. Og jeg må tilstå, at jeg gider ikke bruge en masse tid på at læse manualen. Specielt til sådan et program hvor der går måneder mellem jeg bruger det. |
|
Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005
Reciver...Denon X4500H NAS.......Synology DS412 Blu-ray...PS4 Front.....DALI SUITE 2.8 Center....DALI SUITE C0.8 Bag.......DALI SUITE R0.8 Sub.......DALI IKON |
|
![]() |
|
justrace ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2009 Sted: Mindanao, Ph Status: Offline Point: 1490 |
![]() |
Ok, det er ellers nok det bedste du får i den prisklasse hvor de andre også ligger, og også Premiere Elements.
På programmets hjemmeside ligger der nogle videoer til at komme i gang med. :)
|
|
![]() |
|
-C5- ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 01-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1019 |
![]() |
|
|
Reciver...Denon X4500H NAS.......Synology DS412 Blu-ray...PS4 Front.....DALI SUITE 2.8 Center....DALI SUITE C0.8 Bag.......DALI SUITE R0.8 Sub.......DALI IKON |
|
![]() |
|
jjdk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 649 |
![]() |
Jeg har også et Canon HF100. Da jeg var på skitur havde jeg nogle optagelser, som jeg godt kunne tænke mig at klippe og smide på Youtube. På min Vista-bærbare har jeg den seneste Moviemaker, men havde nøjagtigt samme problem som trådstarter, nemlig at lyden kom med, men ikke billedet.
Derfor blev løsningen for mig, at jeg hentede et konverteringsprogram, FormatFactory 2.20, som kan hentes og anvendes frit. Jeg konverterede mine HD-videoer til WMV-format, og derefter virkede det i Moviemaker. På min stationære har jeg SONY Vegas, men ikke på min bærbare. Derfor synes jeg løsningen med at konvertere og så anvende Moviemaker var OK. Resultatet kan ses her: http://www.youtube.com/watch?v=iTtGGVY7ie4 Redigeret af jjdk - 13-Marts-2010 kl. 11:54 |
|
![]() |
|
![]() |
Har du Sony Vegas Movie studio 9? Jeg har kørt alle tutorial filmene i gennem og lavet min egen lille test film. Men jeg får ikke mulighed for at brænde på DVD. Det kræver et tillægsprogram ’DVD architect pro, som godt nok er på installations DVD'en, men som jeg ikke kan anvende da det kræver en kode som afviger fra koden til selve Vegas movie studio 9! Jeg kan få lov til at brænde en Blu-ray. Men det er uden menu system? Gør jeg noget forkert, eller er Sony Vegas Movie Studio platinum edition bare sådan? |
|
|
![]() |
|
skyeagle ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 10-Marts-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 454 |
![]() |
hej Scleyton.
nu har jeg ikke den store forstand på videokamera eller redigering , og måske dumt jeg skriver i denne tråd, men jeg står selv og skal købe videokamera og tænkte på canon, hvordan er dit nye canon 21 kamera ?
mvh Kim
|
|
![]() |
|
![]() |
Hej rhsin
"der renderes kun 2 sekunder før og efter et klip... og sættes klippene bare samme sker der slet ingen rendering og derved reduceres produktionstiden til et minimum"
Går det så ikke ud over kvaliteten?
|
|
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
Du kan under opsætning indstille manuelt med bitrate så du kan vælge en bitrate som du er sikker på er god nok hvor der renderes... jeg har ikke lige prøvet det sammen med smartrendering... men har prøvet at lege lidt med bitraten inden jeg fandt ud af smartrendering... og der arbejdes både med en average bitrate samt max bitrate... begge er parametre du selv kan sætte hvorved du ikke skulle få problemer med kvaliteten på selve klippene.... resten som kører via smartrendering bliver jo ikke påvirket af noget under produktion sålænge der er "grøn" under svrt kontrol (det er noget du kan tjekke inden du går igang med at producere... det er smart nok hvis du blander klip af forskellig filformater... for dem som ikke modsvarer outputtet bliver så renderet i den kvalitet du har sat
|
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
![]() |
Hej René
I min version af Powerdirector har jeg adgang til både SVRT informationerne samt mulighed for at render med brug af SVRT. Men det tager stadig en krig at render. Skyldes det at SVRT rent faktisk er frakoblet, selv om det ser ud som om programmet anvender SVRT?
Desuden, går powerdriector hele tiden ned. Har du en mulig forklaring på dette?
jeg anvender HP labtop med intel core 2 duo T9600 2,8 Ghz processor og 1,98 Gb ram.
Redigeret af -C5- - 16-Marts-2010 kl. 15:19 |
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |