|
|
Besvar ![]() |
Side <1 3456> |
Forfatter | |
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
Jeg er altså ret sikker på jeg har nogle maskiner herude på arbejde med xppro som kører med ihvertfald 3gb ram... men jeg syntes egentligt også 4gb ram... men er ikke sikker.
Men du kan se på www.kingston.com der er en ramguide hvor du kan finde dit mærke/model og der plejer der også at stå hvormeget ram du kan installere i den pågældene model... så kan du da tjekke op på det af den vej.
|
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
-C5- ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 01-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1019 |
![]() |
|
|
Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005
Reciver...Denon X4500H NAS.......Synology DS412 Blu-ray...PS4 Front.....DALI SUITE 2.8 Center....DALI SUITE C0.8 Bag.......DALI SUITE R0.8 Sub.......DALI IKON |
|
![]() |
|
-C5- ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 01-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1019 |
![]() |
Som jeg forstår det så er HDV beregnet til at føre filmen tilbage til kameraet.
Edit: Jeg fandt ud af at man skal vælge 'SONY AVC' under filtype. Redigeret af -C5- - 20-Marts-2010 kl. 21:07 |
|
Reciver...Denon X4500H NAS.......Synology DS412 Blu-ray...PS4 Front.....DALI SUITE 2.8 Center....DALI SUITE C0.8 Bag.......DALI SUITE R0.8 Sub.......DALI IKON |
|
![]() |
|
![]() |
René: Kan man sætte 'blanke' sektioner ind i Powerdirector? Altså områder mellem to klip der bare er fx sorte, således man fader ud og ind til sort?
|
|
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
jo det kan man godt.... mener der er en fade skabelon (der er en masse forskellige klipskabeloner i databasen.. muligt ikke alle er med i trialen.. men jeg har dem som fulgte med programmet da jeg har købt det) som kan fade både ud og ind... og mener endda den kan tilpasses i forskellige farver (sidste er jeg ikke 100% sikker på) men det andet mener jeg bestemt jeg selv har prøvet da jeg sad og legede med den.
edit kiggede lige i programmet... og hvis du feks vælger fade og ikke kører direkte over i et andet klip så fader den over i sort... så kan du starte den andet klip lidt forskudt i en anden video linie som starter med et fade in som så går fra sort ind i næste klip.... mener faktisk med alle klipskabeloner gælder det at slutter du et klip med sådan en skabelon uden et efterfølgende klip går den automatisk over i sort..
der er iøvrigt også en del dvdskabeloner online på deres hjemmeside som er lavet af andre brugere som man frit kan downloade og bruge... og så også et sted en tutorial om hvordan man selv kan lave sin helt egne dvdstrukturer... så du efterlyste lidt om dette i en anden tråd... jeg har ikke selv brugt de menuer så meget... men sad og hentede lidt forskellige her forleden bare for lige at se om de fungede.. og det gjorde de
for at lære hvordan du arbejder med forskudte tidslinier på videosiden søg tutorials "Multiple PiP & Music Tracks" der er en gennemgang af det
jeg har iøvrigt lært meget af de tutorials som er her http://directorzone.cyberlink.com/tutorial/ iøvrigt har jeg også manualen på pdf hvis du vil have den kan du bare sende en pm med en mailadresse så skal jeg gerne sende den,. så er det lidt lettere at gå til Redigeret af rhsin - 22-Marts-2010 kl. 20:38 |
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
![]() |
De tutorials er faktisk ret lærerige.
Jeg havde jo bestemt mig for Sony Vegas, men fandt ud af at Sony's DVD Architect 4,5 (som kræves for at lave DVD menuer) ikke understøtter sony's eget AVCHD formet
![]() |
|
|
![]() |
|
![]() |
Hej Rhsin Ja jeg har sat 2Gb ram mere i, 4Gb i alt, men grundet windows XP benyttes kun de 3 Gb. Jeg har læse nogle forskellige anmeldelser, alle påpeger PowerDirectors har tendens til at gå ned eller hænge. Men jeg synes umiddelbart at rammene hjælper. Desuden lukker jeg alt andet ned, mens jeg arbejder med PD. Når jeg for alvor skal til at arbejde med PD, vil jeg nok også lukke for net forbindelsen og anti virus. Jeg har bestilt Powerdirector, skulle modtage det omkring 1 april. dog er prisen inkl fragt 36 £. Jeg har lagt mærke til en ting ved min prøve version. Den tager en krig om at brænde DVD skiverne, 90 til 110 min om at brænde 3,7 Gb. Jeg benytter i øjeblikket DVD+RW 4X speed. Har du en forklaring? Desuden kan jeg ikke helt blive klog på de forskellige formater. Hvilket format er best at render? Redigeret af -C5- - 27-Marts-2010 kl. 00:53 |
|
|
![]() |
|
justrace ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2009 Sted: Mindanao, Ph Status: Offline Point: 1490 |
![]() |
I forbindelse med tidligere omkring DVD Architect, er der jo en udgave til 40 dollars: http://www.sonycreativesoftware.com/buy/dvdastudio
Så man behøver jo ikke at købe det dyre pro. :)
|
|
![]() |
|
![]() |
Men den understøtter ikke AVCHD!
Eneste mulighed for AVCHD med sony vegas / DVD architect er pro udgaven til 3.000,-. Når man kan købe Powerdirector for 300,-. Synes jeg ikke valget er svært.
|
|
|
![]() |
|
![]() |
C5: Jeg har ikke selv brugt brænding til skiver ret meget... men er du træt af hastigheden kan du da bare lade den producere din dvd produktion til en folder på skiven også brænde det efterfølgende med din normale brændersoftware, det burde køre uden problemer, også kan du jo.. såfremt du har pladsen gemme dine skiver elektronisk så hvis de blive beskadiget, så brænder du bare en ny.... så det "kun" er en tsfolder.. eller bdmv folder du gemmer, der skal du bare klikke i gem til folder istedet for brænd til skive i en af de sidste menuer ved produktionen af en skive med dvdstruktur. Mht formater så skal du jo vælge et format som matcher dit input, der kan du enten tjekke det i powerdirector her, som også fortæller dig om der skal renderes afhængig af det output du vælger at teste imod:
alternativt kan du tage en mediainfo http://mediainfo.sourceforge.net/da på dine filmklip, hvilket giver dig en ide omkring bitraten
Den bitrate kan du så manuelt rette til under din egen profil (opløsningen vil du nok køre full hd) men bitraten har jeg fundet ud af at sættes den til feks. ovenstående, så er det synligt dårligere end det mit kamera laver.. så jeg endte med at sætte den til 20000K bps som average, også 24000 til max, men vælger du smartrendering skulle denne indstilling kun blive brugt der hvor der renderes ved effekter og klipovergange.... ellers har jeg faktisk flere gange bare brugt den default profil på avchd full hd men uden bitrate angivelse... for så mener jeg at den bruger det som optagelsen iøvrigt er optaget i som rettesnor for bitraten der hvor der så skal renderes... men må erkende jeg ikke har kigget efter.... men man kunne jo prøve at lave et lille klip med effekter kørt på så den har renderet klippet også sammenligne bitrate med mediainfo... så har du da noget håndfast at sammenligne med.
Forresten, jeg har ikke oplevet de store problemer med nedbrud af powerdirector, om det er afhængig af version skal jeg ikke kunne sige.... men husk når du får din version af powerdirector at der online ligger en ny patch som netop fixer mange af de problemer der har været med smartrendering af avchd filer fra canon kameraer, så den kan du lissågodt starte med at installere efter install af det købte program patchen kan hentes her http://www.cyberlink.com/downloads/support/powerdirector/patches_en_US.html
Redigeret af rhsin - 27-Marts-2010 kl. 10:32 |
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
justrace ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2009 Sted: Mindanao, Ph Status: Offline Point: 1490 |
![]() |
Sorry, det havde jeg ikke lige været opmærksom på.
|
|
![]() |
|
nikstar ![]() Bruger ![]() Oprettet: 23-Marts-2010 Sted: danmark Status: Offline Point: 87 |
![]() |
Tak for den gode tråd der kører her - meget oplysende! Som mediefagslærer kører vi rigtig meget film igennem maskinerne og da vi for nylig besluttede at skifte fra bånd-baserede videokameraer til rent digitale harddiskkameraerne Canon Legria HF21 var det et større skridt end vi troede, for der er lige pludselig meget der skal passe sammen af formater, opløsningsgrad etc.Vores første problem er at vi kun kan eksportere 1 fil af gangen fra det medfølgende Canonprogram til Pinnacle 12. Den vil simpelthen ikke lade os vælge mere end en af gangen... Andet problem er at eleverne kom tilbage med film optaget i 1920x1080 opløsning hvilket gør at det "hakker" når vi ser klippet igennem på computeren. Tredje problem er at pinnacle ikke kan genkende filformatet fra den fil vi har eksporteret dem til. Filerne kan åbnes og afspilles på tidslinien, så det problem er ikke så stort. Renderingen er vi ikke nået til endnu, men det vil garanteret tage RIMELIG lang tid.
Indtil videre giver vi eleverne besked på at optage i SD, da det ser ud til at give færre problemer...
Spørgsmål: Er der ikke et freewareprogram el. andet billigt program der kan importere og eksportere filerne lidt mere smidigt? - Er vi virkelig nødt til at investere i Powerdirector når vi HAR Pinnacle 12?
Nogle forslag til hvad vi ellers kan gøre?
på forhånd tak og god Påske fra læreren der arbejder når han burde feriere
![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 3456> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |