|
Film slettes på mystisk vis på SD-kort |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
vonOle
Bruger Oprettet: 29-September-2007 Sted: Sdr.Jylland Status: Offline Point: 95 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 18-Januar-2017 kl. 10:29 |
Hej
Så skete det lige igen - en lille række film-titler i mkv-format forsvandt fra SD-kortet i min "Sony Experia z5 Compact" mobil. Jeg låner indimellem en film på biblioteket, og da jeg ikke kan finde "dvd-drevet" på min mobil, (dåselatter!), konverterer jeg sommetider filmen til mkv-format, og ser den i bussen via vlc-appen. Dette fungerer fint, - bortset fra paranoiaen over, at jeg aldrig er helt sikker på, om filmen nu findes på min mobil, når jeg vil se den Det er sket to gange. Første gang havde der dagen før været en større android-update, og jeg tænkte, at dét var årsagen, selvom jeg selvfølgelig undrede mig en del over, at updaten havde blandet sig i mit private SD-kort. Anden gang forsvandt 2 af ialt 4 titler. De 2 tilbageblevne titler var fra mine egne dvd'er - mens de 2 forsvundne titler var "14-dages lån" fra biblioteket - og de forsvandt sørme fra SD-kortet lige på 14. dagen for lånet! Mit spørgsmål: Er det virkelig således, at en art digital lånefrist følger med ind i mkv-filen, når denne konverteres ? Mvh. Ole |
|
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
Da det jo ikke er noget der fysisk skal returneres ved leje periode udløb, så lyder det logisk at det stopper med at virke når perioden udløber. Det samme sker jo ved udløb af prøveperiode på et PC program eller App. Så kan det ikke bruges mere. DRM er til netop for at beskytte/styre rettigheder. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
csell
Guld medlem Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4697 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej. Når jeg læser dit indlæg, tænkte jeg straks på om du bruger et FAKE SD-Kort. Det er et SD Kort der opfører sig som et måske 64 GB kort, men ren faktisk måske kun har 8 GB. De sælges meget billigt visse steder i Asien. Man kan checke om man har et FAKE CD-kort med programmet H2testw. Her er et link til et af de mange steder hvor det kan hentes: Hilsen Carsten. |
|
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis man låner film på Biblioteket, er det vel bare adgang til streaming?
Det må være det samme som når jeg låner en Ebog, hvor der ikke sker download af filen, men der løbende sendes sider til bogen efterhånden som den læses. |
|
vonOle
Bruger Oprettet: 29-September-2007 Sted: Sdr.Jylland Status: Offline Point: 95 |
Funktioner
Tak(0)
|
- og jeg er helt enig, og også glad for at konstatere at det fungerer, så jeg kan fortsætte med at låne goe' fillems. Men jeg er nysgerrig!
|
|
vonOle
Funktioner
Tak(0)
|
Hej, Det skulle være et originalt: "SanDisk Mobile Ultra microSDXC 64GB UHS-I (Class 10) 80MB/s" - købt i Webhallen.dk Jeg tror det er okay
|
|
tipsen
Guld medlem Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
Funktioner
Tak(0)
|
Spørg evt. biblioteket?
|
|
Cyberguyen
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4944 |
Funktioner
Tak(0)
|
I hvilket format låner du filmene? DVD eller som en download?
|
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
vonOle
Funktioner
Tak(0)
|
Bare som dvd
|
|
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
Så kan der ses bort fra det jeg skrev, gik ud fra at det var Download. En Ripped DVD er der ingen tidsbegrænsning på, den løber ikke ud. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
vonOle
Funktioner
Tak(0)
|
- det er bare virkelig underligt at filmene "fordamper" - og først efter nogle uger i begge tilfælde! Der er intet andet galt med mobilen, den fungerer ellers til ug+ Edit: Men jeg kan jo også bare få fingeren ud, og se dem. Bare pudsigt ikke...
Redigeret af vonOle - 18-Januar-2017 kl. 14:17 |
|
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10435 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det må være fordi det er en piratkopi, hvad det jo faktisk er. Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |