recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Film til Demo af Surround
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Film til Demo af Surround

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
LarsSB Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 105
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LarsSB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2013 kl. 18:57
Kan se smag og behag er lidt forskellig, jeg har ikke noget surround system
Istedet kobler jeg mit stereo-anlæg til TV'et, når der skal mere kraftig lyd på Wink
mvh Lars S
Til top
helljohn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2004
Sted: Aalborg
Point: 2048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2013 kl. 20:31
motorcykel scenen i i robot eller tog scenen i super 8
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2013 kl. 20:50
Kunne I ikke nævne om det er surround-effekterne eller bas, der lægges mærke til i de nævnte film.
En del af de film som nævnes er vel mest kendt for deres BBBBAAAAASSSSSS?
Kampus eksempel er vel mest på surround effekterne som jeg læser det? Har lige købt den pga. af dette Wink.
Til top
helljohn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2004
Sted: Aalborg
Point: 2048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2013 kl. 20:55
surround effekter fra min side Smile
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4475
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2013 kl. 20:59
Mine forslag går på både bas og surround. Personligt bliver jeg mere imponeret når et mix har styr på ambience og panoreringer end at der er meget bas.
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2013 kl. 21:01
Foreslag: En stickyliste under film, hvor man kunne liste film, med angivelse af bas/surround som imponerer inkl. scene (tidskode) ? 
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2013 kl. 21:04
Jeg har altid været vild med opera scenen i Det femte element.

Dels på grund af musikken og dels fordi effekterne er fede.

Og så er den klippet fantastisk.

Så er der nok nogen der siger bagstræberisk og gammeldags.

Skidt med det........Wink
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2013 kl. 21:04
Jep! En af de bedste surrund spor jeg har hørt. Og så er filmen heller ikke dårlig ;-)
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2013 kl. 21:04
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Mine forslag går på både bas og surround. Personligt bliver jeg mere imponeret når et mix har styr på ambience og panoreringer end at der er meget bas.
ClapClapClap
Enig.
Til top
JorgenC Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Juli-2009
Point: 69
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JorgenC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2013 kl. 21:15
Jeg så lige Inception forleden aften på min relativt nye hjemmebio. Fed bas! Og i det hele taget rigtig god lyd. 

Til top
ashdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Oktober-2006
Point: 688
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ashdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2013 kl. 22:11
Introen til Savning Private Ryan, fantastisk test af surround.
Til top
LarsSB Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-Februar-2007
Point: 105
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LarsSB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2013 kl. 22:35
I Avatar, specielt da rumskibet lander på Pandora er der godt gang i de lave frekvenser, der lander "tungt" i gulvet. Cloverfield og Inception er også ganske fornuftige ;-)
mvh Lars S
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu