recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Film til hjemmebiografen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Film til hjemmebiografen

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Olet Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Olet Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Film til hjemmebiografen
    Sendt: 25-Oktober-2020 kl. 11:25
Er blevet godt træt at købe blu-ray film hele tiden ,er der ikke en hjemme side hvor man kan downloade film i stedet ? hvor man betaler et abonnement for derefter at kunne hente hvad man har løst til.

Der skal være mulighed for danske undertekster og det skal være lovligt.


Redigeret af Olet - 25-Oktober-2020 kl. 12:27
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2020 kl. 11:34
 Der er steder hvor der kan lejes, og der er steder hvor man kan købe og Downloade.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6070
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2020 kl. 11:40
Radiomand, det var ikke meget info fra dig Wink
Hvad med at angive links til de steder?
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2020 kl. 12:19
Nej der er ingen stedet der har det du søger.

Der er iTunes hvis man kan hente den ned på din PC. Men der skal de spilles gennem iTunes program. Men der lyd kvaliteten nede på almindelige. Dolby digital.

Streaming på billede kvalitet på Google Play film og Apple tv(det gamle iTunes) kan følge med når vi snakker 4k men lyden er ikke lige så detaljeret på streaming som på blu-ray desværre.

Så jeg køber glædeligt stadig skiver, og ripper dem selv ned på en server til hele husstanden

Redigeret af T-Duck - 25-Oktober-2020 kl. 12:20
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2020 kl. 12:21
 Leje kan f.eks være Blockbuster, køb og Download kan f.eks være I Tunes. En abonement tjeneste kan f.eks være Netflix. De er jo alle kendte tjenester.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Olet Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Olet Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2020 kl. 12:22
Er ikke så meget til at leje, Vil godt kunne se en film mere ind en gang.
Til top
Olet Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Olet Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2020 kl. 12:26
Ønsker også mulighed for 4k og dolby atmos lyd.

T-duck   og ripper dem selv ned på en server til hele husstanden , er det nemt ?

Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2020 kl. 13:21
Oprindeligt skrevet af Olet Olet skrev:

Ønsker også mulighed for 4k og dolby atmos lyd.

T-duck   <span style=": rgb250, 250, 250;">og ripper dem selv ned på en server til hele husstanden , er det nemt ?</span>
<span style=": rgb250, 250, 250; font-size: 10px;">
</span>
streaming i 4k og atmos fra iTunes er skam muligt, men det er på dolby digital plus formatet, så med forholdsvis lav bitrate, så en del dynamiker fjernet i forhold til truehd og DTS Master.

Ja det er forholdsvis nemt, det kræver tid at få lagt alt ind først. Men med et bluray drev og programmet makemkv til at rippe med så får det let. Og så bruger jeg server programmet plex til alt mit indhold jeg har købt.

Men husk at have en PC, eller en nas med god plads. Jeg har i alt lige omkring 600 film af dvd og blu-ray der fylder lige 6tb

Og så bruger jeg plex player på Android, og Android tv og vores Apple tv. Fruen og pigerne her hjemme synes det er rigtigt nemt bruge
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Fuller Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-September-2007
Status: Offline
Point: 106
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fuller Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2020 kl. 15:32
Rakuten.tv er nok den med bedst kvalitetet, udover Apple tv :)

Der kan man købe filmen, men det skal vist ses igennem appen/hjemmesiden. Det er lidt ala blockbuster og andre services
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6070
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2020 kl. 16:07
Du kan ikke downloade købte 4K-film i iTunes, de kan kun streames
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2020 kl. 19:45
Oprindeligt skrevet af Olet Olet skrev:

Er ikke så meget til at leje, Vil godt kunne se en film mere ind en gang.

Så kan du vel bare leje den igen?

Hvad får folk til at se film flere gange?
Det er meget få film, jeg har set flere gange.
Hvis jeg skal gøre det, skal det godt nok være en speciel film, så går der flere år imellem, så jeg ikke kan huske det hele...

Hvor lang tid går der typisk imellem, du ser film igen?
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2020 kl. 19:49
Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

Oprindeligt skrevet af Olet Olet skrev:

Er ikke så meget til at leje, Vil godt kunne se en film mere ind en gang.


Så kan du vel bare leje den igen?

Hvad får folk til at se film flere gange?
Det er meget få film, jeg har set flere gange.
Hvis jeg skal gøre det, skal det godt nok være en speciel film, så går der flere år imellem, så jeg ikke kan huske det hele...

Hvor lang tid går der typisk imellem, du ser film igen?
det er ikke alle som har det som du. Vi er nogle der kan lide at se de sammen film flere gange. Og bare tanken om at man bare kan sætte den film på man vil, uden at skulle leje.

Men nu egner streaming jo ikke helt til et ordenligt hjemmebio pga. Dårligere lydkvalitet på streaming
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu