recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Film til hjemmebiografen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Film til hjemmebiografen

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Olet Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Olet Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2020 kl. 20:09
Kan godt se med det udvalg der er, at jeg ikke helt kan ligge bluray på hylden endnu.

Tænker også at det vil være synd at gå ned i kvalitet,, nu når man bruger så mange penge på hjemme biograf. 

Hvor køber i bluray film ?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2020 kl. 20:27
Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

Hvad får folk til at se film flere gange?
Det er meget få film, jeg har set flere gange.

Der er mange film, jeg har set mange gange:
Back to The future triologien
Indiana jones filmene.
Men In Black filmene
Bourne filmene
Impossible mission filmene
Inglorious basterds
Kill Bill filmene
Matrix (den første)
Fight club
Expendables filmene
Pulp fiction
The mask

Sikkert flere...
En del af dem har vi på dvd eller Blu-ray.

Klaus

Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4250
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2020 kl. 21:06
Oprindeligt skrevet af Olet Olet skrev:


Hvor køber i bluray film ?
Premierefilmene købes i Føtex/Bilka til ca 99,-. Resten købes ved CDON.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2020 kl. 21:20
Oprindeligt skrevet af Olet Olet skrev:

Kan godt se med det udvalg der er, at jeg ikke helt kan ligge bluray på hylden endnu.

Tænker også at det vil være synd at gå ned i kvalitet,, nu når man bruger så mange penge på hjemme biograf. 

Hvor køber i bluray film ?
frue. Og jeg køber på dvdoo.dk og cdon.com
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4439
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2020 kl. 06:56
Oprindeligt skrevet af Olet Olet skrev:

Ønsker også mulighed for 4k og dolby atmos lyd.

T-duck   og ripper dem selv ned på en server til hele husstanden , er det nemt ?


Pt. har Apple TV (iTunes) det største udvalg på 4K. Du kan se - og sammenligne - 4K-udvalget på iTunes, UHD Blu-ray, Rakuten, Microsoft og Google Play i 4K-databasen her: https://www.flatpanels.dk/4kdatabasen.php
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2020 kl. 11:39
Jeg synes især Itunes og AppleTV giver en udvidelse. 

Der er nogle film jeg bare vil se, så dem kan jeg leje på Itunes og se via mit AppleTV.

Så er der film jeg vil eje eller hvor leje og eje næsten koster det samme, så de bliver også købt på Itunes.

Og så er der danske film der kun udkommer på DVD (hvorfor må guderne vide). Disse kan så tit købes i HD format på Itunes. 

Film der er købt på Itunes kan også lægges ind i My Movie, så det er da så også styr på.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2020 kl. 12:36
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Jeg synes især Itunes og AppleTV giver en udvidelse. 

Der er nogle film jeg bare vil se, så dem kan jeg leje på Itunes og se via mit AppleTV.

Så er der film jeg vil eje eller hvor leje og eje næsten koster det samme, så de bliver også købt på Itunes.

Og så er der danske film der kun udkommer på DVD (hvorfor må guderne vide). Disse kan så tit købes i HD format på Itunes. 

Film der er købt på Itunes kan også lægges ind i My Movie, så det er da så også styr på.
Men hvis man skal eje filmene og man går op i god lydkvalitet, så er det jo desværre kun bluray der kan dække behovet
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2020 kl. 15:13
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Jeg synes især Itunes og AppleTV giver en udvidelse. 

Der er nogle film jeg bare vil se, så dem kan jeg leje på Itunes og se via mit AppleTV.

Så er der film jeg vil eje eller hvor leje og eje næsten koster det samme, så de bliver også købt på Itunes.

Og så er der danske film der kun udkommer på DVD (hvorfor må guderne vide). Disse kan så tit købes i HD format på Itunes. 

Film der er købt på Itunes kan også lægges ind i My Movie, så det er da så også styr på.
Men hvis man skal eje filmene og man går op i god lydkvalitet, så er det jo desværre kun bluray der kan dække behovet

Hvis de findes på Blu-ray, så ja.

Men der er film især nogle af de danske nye som F.eks kun udkommer på dvd og hvis du går op i kvalitet, så viljen mene at streaming er bedre.

Og så er der lige den lille hage, at mange film på Blu-ray kommer uden atmos. Og hvis man streamer så får 4K og atmos. Godt nok er det atmos der er pakket i en dd+ kontainer. Så må man jo tage stilling til om man vil have DTS-hd master eller atmos i dd+ kntainer.



Redigeret af PerW - 26-Oktober-2020 kl. 15:16
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2020 kl. 16:18
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Jeg synes især Itunes og AppleTV giver en udvidelse. 

Der er nogle film jeg bare vil se, så dem kan jeg leje på Itunes og se via mit AppleTV.

Så er der film jeg vil eje eller hvor leje og eje næsten koster det samme, så de bliver også købt på Itunes.

Og så er der danske film der kun udkommer på DVD (hvorfor må guderne vide). Disse kan så tit købes i HD format på Itunes. 

Film der er købt på Itunes kan også lægges ind i My Movie, så det er da så også styr på.
Men hvis man skal eje filmene og man går op i god lydkvalitet, så er det jo desværre kun bluray der kan dække behovet


Hvis de findes på Blu-ray, så ja.

Men der er film især nogle af de danske nye som F.eks kun udkommer på dvd og hvis du går op i kvalitet, så viljen mene at streaming er bedre.

Og så er der lige den lille hage, at mange film på Blu-ray kommer uden atmos. Og hvis man streamer så får 4K og atmos. Godt nok er det atmos der er pakket i en dd+ kontainer. Så må man jo tage stilling til om man vil have DTS-hd master eller atmos i dd+ kntainer.


ved godt at Nordisk film Er blevet slemme til det, desværre. Ja mange film kommer på bluray i maks 7.1 master heller trueHD. Jeg vil så sige at jeg er en af dem der hellere vil have god dynamik i lyden uden Spor af støj i de øvre frekvenser, og mudre bas, end lav dynamik og atmos. Og bare lade Dsu arbejde så godt den kan.
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4439
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2020 kl. 08:19
En fordel hos iTunes og i stigende grad hos Google Play (dog meget lille udvalg) er, at købte film også opgraderes til 4K Dolby Vision og/eller Atmos uden beregning. Der kommer ekstramateriale til hen af vejen. Der er fedt at åbne sit katalog og se så, at en film ligger klar i højere kvalitet.

Men som T-Duck nævner, så er det måske ikke vejen frem hvis man har et fuldt surroundsetup. Den tabsfri lydkvalitet er kun på skiverne.

DVD burde ingen udgivere med respekt for filmkunsten udgive på længere...
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2020 kl. 08:49
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

En fordel hos iTunes og i stigende grad hos Google Play (dog meget lille udvalg) er, at købte film også opgraderes til 4K Dolby Vision og/eller Atmos uden beregning. Der kommer ekstramateriale til hen af vejen. Der er fedt at åbne sit katalog og se så, at en film ligger klar i højere kvalitet.

Men som T-Duck nævner, så er det måske ikke vejen frem hvis man har et fuldt surroundsetup. Den tabsfri lydkvalitet er kun på skiverne.

DVD burde ingen udgivere med respekt for filmkunsten udgive på længere...
Rasmus jeg ved vi to har haft en del uenigheder på det sidste, men er det ikke noget i kunne tage op med nordisk film, over på flatpanels? for det er lutter kun dem der gør det.
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4439
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2020 kl. 10:25
Det forslag vil jeg gerne forsøge at gå videre med. Jeg ved ikke præcis, hvem jeg skal have fat på hos Nordisk Film, men det kan jo undersøges.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu