|
Film til hjemmebiografen |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |||
Olet ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 123 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Kan godt se med det udvalg der er, at jeg ikke helt kan ligge bluray på hylden endnu.
Tænker også at det vil være synd at gå ned i kvalitet,, nu når man bruger så mange penge på hjemme biograf. Hvor køber i bluray film ?
|
|||
![]() |
|||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19653 |
||
Der er mange film, jeg har set mange gange: Back to The future triologien Indiana jones filmene. Men In Black filmene Bourne filmene Impossible mission filmene Inglorious basterds Kill Bill filmene Matrix (den første) Fight club Expendables filmene Pulp fiction The mask Sikkert flere... En del af dem har vi på dvd eller Blu-ray. Klaus |
|||
![]() |
|||
Munch ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 5080 |
||
Premierefilmene købes i Føtex/Bilka til ca 99,-. Resten købes ved CDON.
|
|||
![]() |
|||
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4059 |
||
|
|||
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
|
|||
![]() |
|||
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4662 |
||
Pt. har Apple TV (iTunes) det største udvalg på 4K. Du kan se - og sammenligne - 4K-udvalget på iTunes, UHD Blu-ray, Rakuten, Microsoft og Google Play i 4K-databasen her: https://www.flatpanels.dk/4kdatabasen.php
|
|||
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|||
![]() |
|||
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4118 |
||
Jeg synes især Itunes og AppleTV giver en udvidelse.
Der er nogle film jeg bare vil se, så dem kan jeg leje på Itunes og se via mit AppleTV.
Så er der film jeg vil eje eller hvor leje og eje næsten koster det samme, så de bliver også købt på Itunes. Og så er der danske film der kun udkommer på DVD (hvorfor må guderne vide). Disse kan så tit købes i HD format på Itunes. Film der er købt på Itunes kan også lægges ind i My Movie, så det er da så også styr på. |
|||
![]() |
|||
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4059 |
||
|
|||
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
|
|||
![]() |
|||
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4118 |
||
Hvis de findes på Blu-ray, så ja. Men der er film især nogle af de danske nye som F.eks kun udkommer på dvd og hvis du går op i kvalitet, så viljen mene at streaming er bedre. Og så er der lige den lille hage, at mange film på Blu-ray kommer uden atmos. Og hvis man streamer så får 4K og atmos. Godt nok er det atmos der er pakket i en dd+ kontainer. Så må man jo tage stilling til om man vil have DTS-hd master eller atmos i dd+ kntainer. Redigeret af PerW - 26-Oktober-2020 kl. 15:16 |
|||
![]() |
|||
||
|
|||
|
|||
![]() |
|||
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4662 |
||
En fordel hos iTunes og i stigende grad hos Google Play (dog meget lille udvalg) er, at købte film også opgraderes til 4K Dolby Vision og/eller Atmos uden beregning. Der kommer ekstramateriale til hen af vejen. Der er fedt at åbne sit katalog og se så, at en film ligger klar i højere kvalitet.
Men som T-Duck nævner, så er det måske ikke vejen frem hvis man har et fuldt surroundsetup. Den tabsfri lydkvalitet er kun på skiverne. DVD burde ingen udgivere med respekt for filmkunsten udgive på længere...
|
|||
|
|||
![]() |
|||
||
|
|||
|
|||
![]() |
|||
||
Det forslag vil jeg gerne forsøge at gå videre med. Jeg ved ikke præcis, hvem jeg skal have fat på hos Nordisk Film, men det kan jo undersøges.
|
|||
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |