|
Film |
Besvar ![]() |
Side <1234 5> |
Forfatter | |||
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2409 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Jeg fik kun lov at vælge en mulighed, så da størstedelen af min filmsamling er optaget fra diverse tv kanaler valgte jeg "Jeg ser dem på de gamle tv-kanaler" selvom jeg aldrig ser udsendelser direkte længere. Derudover køber jeg indimellem serier på skiver.
|
|||
![]() |
|||
Kasper_J ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2814 |
||
Det må jeg indrømme aldrig har været interessant for mig - Det har nærmest været et nødvendigt onde at man var nødt til at opbevare alle disse egentligt ligegyldige æsker/skiver. Med andre ord: Jeg kan godt lide kapaciteten på skiverne og den billed/lydkvalitet det giver - men mediet som sådan er jeg helst foruden.
Redigeret af Kasper_J - 18-April-2015 kl. 22:31 |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 30 ![]() -- ![]() Oprettet: 17-Juli-2013 Status: Offline Point: 1328 |
||
Dit svar er lidt dobbelttydig. Men det er nok heller ikke en generel holdning blandt de fleste filmbrugere?
![]() |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 30 ![]() -- ![]() Oprettet: 17-Juli-2013 Status: Offline Point: 1328 |
||
Jeg har da stemt to gange.
![]() |
|||
![]() |
|||
||
Køb af film via download, er egentlig en udmærket idé, som burde kunne glæde nogle?
Når musikkøb via download har været brugt i flere år, så burde det kunne udvides med film.
Samtidig forstår jeg ikke, at print om demand ikke bruges af selskaberne - det er jo en genial måde at tilgodese filmfans og uden økonomisk tab for selskaberne. |
|||
![]() |
|||
Flemming Larsen ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: 2630 Taastrup Status: Offline Point: 24788 |
||
Nordisk film regner ikke med, at sælge dvd mere fra 2018. Totalt latterligt. Hvis de så i det mindste kom på et andet medie. Jeg kan ikke forestille mig, at være afhængig af Streaming. Der vil altid være film/serier som ikke kan ses.
http://www.business.dk/media/nordisk-film-skriver-nyt-manuskript-til-sin-forretning
Snart slut med DVDerEn flad omsætningsudvikling er normalt ikke gode nyheder, men hos Nordisk Film skal resultatet ses i lyset af, at virksomheden – ud over frasalgene – de seneste to år har mistet 200 millioner kroner i omsætning, fordi markedet for DVD-film falder voldsomt. I 2012 solgte Nordisk Film DVDer for 430 millioner kroner på nordisk plan. Sidste år landede DVD-omsætningen på knap 220 millioner kroner, og snart er der ikke mere salg i DVDer. »Filmtjenester som Netflix og Block-buster erstatter DVD-markedet på længere sigt. I 2018 forventer vi ikke længere at sælge DVDer,« siger Allan Hansen. Et marked på op imod en halv milliard kroner falder altså væk i løbet af bare fem år. Et forrygende salg af PlayStation har derfor i flere år været et godt plaster på såret. Men PlayStation har måske toppet og redder ikke Nordisk Film på langt sigt. Nordisk Film står på hovedet for at finde digitale, alternative afsætningskanaler, blandt andet ved at lave sine egne niche-filmstreamingtjenester som Dansk Film Skat med gamle danske film og Min Biomed kvalitetsbørnefilm, men det er et ulige kapløb mod tiden. »Selv om vi er på vej til at få opbygget nye digitale forretningsmodeller til filmdistribution, får vi aldrig erstattet det her,« siger Allan Hansen. Men at tjenester som Netflix skulle fravriste Nordisk Films position som den førende distributør af film i Norden er ikke et scenarie, Allan Hansen frygter. Nordisk Film sidder på en række distributionsrettigheder i Norden ved at være producent, medproducent eller medinvestor på en lang række film. Det giver virksomheden et stærkt værn mod aktører som Netflix. |
|||
Mvh
Flemming Larsen |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
||
Det er ikke streamingtjenesterne der ødelægger DVD salget. Det er pirattrafikken på nettet, og det er stort!
|
|||
![]() |
|||
mufcdk1974 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-December-2004 Status: Offline Point: 2089 |
||
Og den påstand kan du selvfølgelig dokumentere..... |
|||
Film samling(Opdateret den 26/11-09)
|
|||
![]() |
|||
||
Med den dødsdom om 2018, så har Nordisk Film jo lige gjort deres til, at folk ligeså godt allerede nu kan smide deres Blu-ray afspillere ud - jeg væmmes!
Med Nordisk Film har vi et selskab, som med fremdrift har opkøbt filmrettigheder fra andre selskaber og dermed taget livet af en sund konkurrence og filmudbredelse. Jeg bryder mig ikke om mastodonter, de skaber monopoldannelser!
|
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
||
Nej! Da det jo netop ikke er registrerbart ulovlig trafik. Redigeret af Kampus - 19-April-2015 kl. 11:38 |
|||
![]() |
|||
mufcdk1974 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-December-2004 Status: Offline Point: 2089 |
||
Men derfor kan man godt lave undersøgelser på det alligevel, og selvom det ikke skulle være tilfældet er din påstand jo bare taget ud af den blå luft. |
|||
Film samling(Opdateret den 26/11-09)
|
|||
![]() |
|||
||
Foruden Nordisk Films lidt groteske benspark, så har du en god pointe, som også er værd at tage med i debatten.
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |