recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Filme en optræden+ streame det til 3-4 andre TV’s
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Filme en optræden+ streame det til 3-4 andre TV’s

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4707
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2022 kl. 13:22
Oprindeligt skrevet af forzajuve forzajuve skrev:

kan man eventuelt have et videokamera som man tilslutter en computer og man så bruger det i microsoft live events - ikke at jeg har erfaring med det, men mere hvad der findes af gode videokameraer, eller er webcams gode nok ? - tænker kameraet både skal opfange lyd og video fra en sal hvor der både er børn og forældre i. så det er lige hvordan man nemmest og bedst opsætter sådan noget
Med de ambitioner du har, skal du over i mere prof. udstyr.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Online
Point: 6466
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2022 kl. 17:51
ja muligvis
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19470
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2022 kl. 18:31
Prøv nu med en god mobiltelefon og YouTube.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2022 kl. 18:42

Kan man godt streame med mobilen til YouTube -live ? Synes den skrev der var en begrænsning
Til top
wizdk79 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-August-2007
Sted: Denmark
Point: 479
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wizdk79 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2022 kl. 18:44
Nej drop at bruge en mobil det bliver aldrig godt. 

Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Point: 4695
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2022 kl. 20:03

Kan man godt streame med mobilen til YouTube -live ? Synes den skrev der var en begrænsning

Hej.

Jeg læser gang på gang i forummet for det gratis DaVinchi Resolve video redigerings program, at mobil telefoner ikke kan streame i Constant Frame Rate. Frameraten varierer lidt op og ned. Det er IKKE godt for videoredigering og det er heller ikke godt for YouTube. 
Dette gælder for alle iPhones og alle Android telefoner, der bruger den indbyggede software til at optage med. Der findes et par købe App til Android der gør det muligt. Den ene er mc24pro

Som kun virker på de dyreste mobiler med TOP SoC's.

Her er et link til deres Guide:

Se venligst hele afsnit 2.7 fra side 104-106 For alle Undtagelser og Problemer.

Så ja, jeg vil anbefale et normalt videokamera.

Hilsen Carsten.

Redigeret af csell - 30-April-2022 kl. 20:04
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2022 kl. 20:20
Nogen der kan anbefale et ok videokamera ?
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9376
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2022 kl. 20:21
Hvad med twitch ?

Hvorfor vil du streame det udenfor ?

Kan forstå behovet under corona restriktioner, men det er da federe at se det rigtigt end på et tv.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2022 kl. 20:23
udenfor ?

Grunden til det er at vi har nogle forskellige arrangementer - hvor der er en koncert og en idrætsopvisning. Til koncerten kan vi kun have plads til først 0. Klasses forældre og elever - dernæst 1. Klasse osv…. Alle andre kan ikke se med og det ville være super mega fedt - hvis man så i mellemtiden kunne streame til nogle fjernsyn rundt omkring på skolen
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Maj-2017
Sted: Nordjylland
Point: 2209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2022 kl. 20:25
Ender du ALLIGEVEL med at ty til telefonen, så vend den for Guds skyld VANDRET!!! Højkantsvideoer = skrammel.
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys Flex på gammel "TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB, FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: ABC, Solo og Classic Rock
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Point: 4695
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2022 kl. 21:28

Nogen der kan anbefale et ok videokamera ?

Hej.

Jeg bruger selv et Blackmagic professionelt videocamera.

Så jeg kan godt anbefale lille broderen til det. Det hedder Blackmagic Pocket Cinema Camera. Det koster i 4K udgaven $1,295, uden den nødvendige udskiftelige optik.

Her er et link:

Man bør være opmærksom på, at det som alle professionelle video cameraer ikke har autofocus. 

Og det har en HDMI video udgang og den Blackmagic Web Presenter jeg tidligere linkede til, har en professionelt 12G‑SDI video indgang. Så der skal bruges en converter mellem de to. Hvilken er lidt uden for mit område. Men de fås fra nogle få hundrede kroner, og op til et par tusind kroner.
Mon ikke andre eller en forhandler, kan anbefale den rigtige.

Hilsen Carsten.

Redigeret af csell - 30-April-2022 kl. 22:03
Til top
FNørd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2006
Point: 702
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FNørd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2022 kl. 22:37
Hej

Har leget lidt med en Elgato Cam Link 4K.

Den kan overføre video fra et digitalt kamera til komputer og det bliver faktisk fint.

Mvh FNørd
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu