|
Filme en optræden+ streame det til 3-4 andre TV’s |
Besvar | Side <1234> |
Forfatter | |||
JohnConnor
Guld medlem Oprettet: 10-Januar-2015 Status: Offline Point: 1038 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg havde kørt teams eller et virtuelt møderum som understøtter webRTC og så hold det som et “møde” Har du en opdateret iPhone er kamera ofte langt bedre en dyrt web kamera grej.
|
|||
csell
Guld medlem Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4695 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Hej. Når jeg kigger på min anbefaling fra i går aftes, på et Blackmagic Pocket Cinema Camera til $1,295 i 4K udgaven. Vil jeg godt ændre min anbefaling. Det skyldes hovedsageligt at dets HDMI udgang er begrænset til 1080p. Men Blackmagic Design har et andet mere velegnet Blackmagic Studio Camera 4K Plus, som også koster $1,295 uden Optik. Og som er 'Designed for Live Production.' Her er et link med mere information: Samtidigt vil jeg linke til en oversigt over Blackmagic designs Danske forhandlere: Hilsen Carsten. |
|||
mnielsen
Guld medlem Oprettet: 12-Maj-2017 Sted: Nordjylland Status: Online Point: 2210 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Kunne det være muligt, at få prisen for kameraet i danske kroner?
|
|||
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys Flex på gammel "TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB, FM Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket Favoritradiostationer: ABC, Solo og Classic Rock |
|||
csell
Guld medlem Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4695 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Hej. Blackmagic Studio Camera 4K Plus koster 8.590,00 DKK (ekskl. moms) uden optik. Blackmagic Studio Camera 4K Pro koster 11.990,00 DKK (ekskl. moms) uden optik. Og Blackmagic Web Presenter som jeg tidligere linkede til: Blackmagic Web Presenter HD koster 3.495,00 DKK (ekskl. moms) Blackmagic Web Presenter 4K koster 4.790,00 DKK (ekskl. moms) Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 01-Maj-2022 kl. 15:39 |
|||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19470 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Start da med at prøve med en mobiltelefon…,,
Klaus
|
|||
renep
Bruger Oprettet: 30-Marts-2008 Sted: Vestsjælland Status: Offline Point: 230 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Hvis du har en PC involveret, kan du konvertere en iPhone til et fantastisk web-cam med https://reincubate.com/camo/, det bruger jeg selv til fjernundervisning.
|
|||
opzouten
Guld medlem Oprettet: 15-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 907 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
I den situation skal man undersøge om kameraet kan klare at streame i længere tid. Nogle (ældre) kameraer lukker ned pga overophedningen andre har en begrænsning i hvor længe de kan køre i den tilstand. Nogle digitale kameraer kan også fungere som webcam via USB, så slipper man for HDMI grabberen.
Redigeret af opzouten - 02-Maj-2022 kl. 15:20 |
|||
Notfast
Guld medlem Oprettet: 28-April-2008 Sted: Øst Jylland Status: Offline Point: 2875 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Hvis i bruger teams, så "bare" kør det igennem der.
En billig "USB HDMI ind" adapter og en video kamera, så kan i bruge video kameraret i stedet for webcam. |
|||
.....
|
|||
Branchekender
Super bruger Oprettet: 20-Juni-2014 Status: Offline Point: 359 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Er du ikke bare ude efter en nem løsning?
Måske du skulle kigge på Logitechs løsning: https://www.mevo.com/da-DK/products/mevo-start |
|||
thxtex
Super bruger Oprettet: 02-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 322 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Hvis kameraet kan tilsluttes en PC, så kan du benytte VLC (gratis) til at lave en multicast stream. I VLC kan du selv styre om signalet skal sendes videre uændret eller du kan transcode den ned til en lavere bitrate. Hvis de 3 - 4 TV er smart TV, så installer eks. VLC på dem og så kan de vise streamen ved at man angiver multicast IP'en.
Det er ikke en plug and play løsning men bør umiddelbart kunne lade sig gøre inde for samme netværk.
Redigeret af thxtex - 03-Maj-2022 kl. 11:06 |
|||
jacobask
Guld medlem Oprettet: 10-Februar-2011 Sted: DK, Langå Status: Offline Point: 1218 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg har lavet noget tilsvarende en del gange under corona perioden (live streaming af små koncerter).
Du skal bruge: * En HDMI til USB video grabber, gerne med mulighed for flere input også på lydsiden. Hvis det er en koncert hvor der bruges en mixer, tapper i lyden derfra. * Et fornuftigt kamera (vi brugte et Canon 4k videokamera) * OBN software til at samle og konvertere streamen * Video-konference software: f.eks Teams eller Zoom Der er mange gode muligheder her: F.eks:
|
|||
NikolajDS
Super bruger Oprettet: 14-Juli-2011 Status: Offline Point: 371 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Stort set alle fokuserer på videodelen...
Udfordringen er i min optik lyddelen.. Du kan stikke nok så godt et kamera op (som i øvrigt også kræver ret god lys for at det blive tålelig) Men lyden opfanget af et kamera? Glem det.. Det vil jo også opfange host og lignende blandt publikum. Så der skal laves et setup med mikrofoner oppe ved de optrædende.. En gymnastikopvisning, hvor lyd ikke er så vigtig som teater, ja der kan man måske ignorere lyd lidt..
|
|||
Besvar | Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |