recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - film(etc)box ?????
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketfilm(etc)box ?????

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
wolle6 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 17-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Emne: film(etc)box ?????
    Sendt: 04-Februar-2009 kl. 09:06

Hej.

Jeg har brug for en problemfri box, som kan afspille de film (iso, vob etc), fotos, musik osv, som jeg har liggende på min stationære pc, - og uden at miste kvalitet, f.eks i forhold til min dvd-afspiller. Skal kunne tilsluttes tv'et via HDMI, og pc'en via netværk (om det er trådløst eller kablet betyder ikke noget). Prisen er ikke den afgørende, bare det er en box, som er plug and play, og som bare virker, uden at man skal pille i den hele tiden.Jeg har forsøgt at undersøge markedet, men syntes at det virker temmelig uoverskueligt, - har dog fundet ud af, at der er noget som hedder "popcorn" og "tvix". Men er der nogen som har et bud, på en stabil og brugevenlig kvalitets"box".??

Til top
- Dark Nebula - Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-December-2008
Point: 109
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2009 kl. 13:14
Hvorfor ikek bare bruge din pc, som du allerede har. Det vil køre fejlfrit med bedre resultater + du har fuld kontrol hvad du vil. Forstår ikke hvorfor du vil have en streamer, når du nu har en com. Desuden bliver det ikke problemfrit med en Tvix, Popcorn o.s.v.. Der føgler tit mange bugs med og manglende firmware opdatering, er hvad jeg har læst mig til.. Det fravalgte også mig fra ikke at købe disse i tidernes morgen. Der er ALT for meget negativ omtale omkring disse streamer til jeg gider at smide 2-4k for sådan e.

Redigeret af - Dark Nebula - - 04-Februar-2009 kl. 13:15
Diablo 3 On It's Way

Now Four Characters:

|| Barb. || Witch Doc. || The Wizard || The Monk ||
Til top
wolle6 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2009 kl. 15:21
Jeg vel ikke bare bruge min pc, - den kan jo ikke tilsluttes direkte til mit tv, - der skal vel en eller anden box imellem, - og det er så denne "ting" jeg er på udkig efter, - men hvad skal det være?????
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2009 kl. 15:36

Oprindeligt skrevet af wolle6 wolle6 skrev:

Jeg vel ikke bare bruge min pc, - den kan jo ikke tilsluttes direkte til mit tv, - der skal vel en eller anden box imellem, - og det er så denne "ting" jeg er på udkig efter, - men hvad skal det være?????

Hvad har du af indgange på dit TV og hvad er der af udgange på dit grafikkort?

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
wolle6 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2009 kl. 15:49

Der havde jeg ikke lige tænkt mig om, da der er hdmi udgang på min pc, og hdmi indgang på tv'et. Men det du'r ikke alligevel, da afstanden er alt for stor mellem pc og tv. Derfor ville det være smart hvis det var over netværket, - enten trådløst eller via kabel (home-plug).

Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2009 kl. 15:52
Synes også at løsningen med at anvende en i forvejen aktiv stationær pc som HTPC er noget rod. Hvad gør man hvis begge dele skal i brug samtidigt? Det kan være det er mig der har overset en eller anden mulighed for at køre to instances af windows samtidigt uden at de på nogen måde konflikter med hinanden, men jeg vil personligt også hellere holde det adskilt.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2009 kl. 17:28

Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Synes også at løsningen med at anvende en i forvejen aktiv stationær pc som HTPC er noget rod. Hvad gør man hvis begge dele skal i brug samtidigt? Det kan være det er mig der har overset en eller anden mulighed for at køre to instances af windows samtidigt uden at de på nogen måde konflikter med hinanden, men jeg vil personligt også hellere holde det adskilt.

Det kører fint her. Jeg har fullscreen DVBViewer på mit 42" TV via VGA og den primære Windows skærm er på LCD monitor via DVI. Fungerer helt perfekt, alle vinduer åbnes på den primære skærm, og DVBViewer husker at den sidst var på den sekundære skærm, så den åbner automatisk på den sekundære. Det er klart at jeg ikke kan afvikle programmer med lyd på, da det vil blive blandet med lyden fra DVBViewer 

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
Til top
- Dark Nebula - Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-December-2008
Point: 109
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2009 kl. 18:14
Hvilken afstand snakker vi om ?

Ellers byg/køb dig da en HTPC. Du skal alligevel ud at smide penge efter noget og en com. vil nok være den bedste løsning.
Diablo 3 On It's Way

Now Four Characters:

|| Barb. || Witch Doc. || The Wizard || The Monk ||
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2009 kl. 00:13
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Synes også at
løsningen med at anvende en i forvejen aktiv stationær
pc som HTPC er noget rod. Hvad gør man hvis begge dele
skal i brug samtidigt? Det kan være det er mig der har
overset en eller anden mulighed for at køre to instances
af windows samtidigt uden at de på nogen måde konflikter
med hinanden, men jeg vil personligt også hellere holde
det adskilt.

Det kører fint her. Jeg har fullscreen DVBViewer på
mit 42" TV via VGA og den primære Windows skærm er på
LCD monitor via DVI. Fungerer helt perfekt, alle vinduer
åbnes på den primære skærm, og DVBViewer husker at den
sidst var på den sekundære skærm, så den åbner
automatisk på den sekundære. Det er klart at jeg ikke
kan afvikle programmer med lyd på, da det vil blive
blandet med lyden fra DVBViewer 

Men kan du uden problemer bruge begge skærme samtidigt
uden at der er nogen som helst indflydelse fra den ene
til den anden?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2009 kl. 00:51

Men kan du uden problemer bruge begge skærme samtidigt
uden at der er nogen som helst indflydelse fra den ene
til den anden?

Ja som skrevet står. det kan jeg HELT uden problemer. Min datter sidder netop nu og ser livvagterne som jeg optog i søndags, og jeg sidder lige og gennemgår Canal Digitals TV Guide (desværre ingen succes, den er nede). Det foregår 100% uafhængit. I "gamle" dag gik det ikke. Da skulle det aktuelle Video vindue være på den primære skærm, men det er uden betydning nu.

Det er for øvrigt lige så tit at min datter sidder og surfer/chatter/googler/facebooker samtidigt med at jeg ser Nyhederne. Ingen generet, alt kører uden problemer. Det svarer stort set til at have to PCer kørende (bortset fra at det er fælles lyd) 

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2009 kl. 01:05

Skal lige tilføje:

Det er altså een stor skærm. DVS hvis jeg flytter min mus helt til venstre, så er jeg over i DVBViewer vinduet. Men det gør jeg aldrig. Det er en vanesag, og vi tænker faktisk som om det er to PCer

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu