recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Filmnørden over alle!! Laurist
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Filmnørden over alle!! Laurist

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
ARTISTEN Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 469
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ARTISTEN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2012 kl. 13:06
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Det lyder som en filmatisering af denne, men den er altså fra 1990.

Det er sandsyndlig den!!! og den er skrevet i 1977 og filmet og kommet på VHS i 1990 er jeg overbevist om. Er der nogle som forhandler den mon??

Og iøvrigt tak!!!!!!!!!!!!!!Smile
Hjemmebio er fedt:Pioneer SC-LX87,buttkicker,dali blue 6006, OPPO 95,QED kabel og JBL N24 i bag.

Til top
Hr. Herman Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 03-April-2012
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hr. Herman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2012 kl. 15:11
Oprindeligt skrevet af ARTISTEN ARTISTEN skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Det lyder som en filmatisering af denne, men den er altså fra 1990.

Det er sandsyndlig den!!! og den er skrevet i 1977 og filmet og kommet på VHS i 1990 er jeg overbevist om. Er der nogle som forhandler den mon??

Og iøvrigt tak!!!!!!!!!!!!!!Smile

Hej.

Er ret sikker på det ikke er den. Synes ikke plottet passer med de brudstykker jeg kan huske. Men det er jo også en del år siden efterhånden. Har ikke været særlig gammel da jeg så filmen, men husker den også som værende sindssyg uhyggelig. Sjovt at der ved gennemlæsning af denne tråd pludselig opstår nogle minder og billeder på nethinden, som forlængst virkede glemt. Gad vide hvordan den ville virke i dag? Sikkert tåbelig.
Kan huske "the bad guy" arbejde som guldsmed(tror jeg) i et højt kælderlokale med vinduer ud til fortorvet. Vores hovedperson kommer gående og standser for at se på det lavtliggende forretningsvindue. De får øjenkontakt og hun genkender ham som gerningsmand til en forbrydelse hun har overværet, og han genkender hende. Herefter foregår jagten i tidligere omtalte kontorbygning. Og ja, kan bestemt også huske elevatorscenen.
Har desværre ikke nogen bud på skuespillerne.

Redigeret af Hr. Herman - 07-September-2012 kl. 15:13
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ARTISTEN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2012 kl. 12:51
Oprindeligt skrevet af Hr. Herman Hr. Herman skrev:

Hej.

Er ret sikker på det ikke er den. Synes ikke plottet passer med de brudstykker jeg kan huske. Men det er jo også en del år siden efterhånden. Har ikke været særlig gammel da jeg så filmen, men husker den også som værende sindssyg uhyggelig. Sjovt at der ved gennemlæsning af denne tråd pludselig opstår nogle minder og billeder på nethinden, som forlængst virkede glemt. Gad vide hvordan den ville virke i dag? Sikkert tåbelig.
Kan huske "the bad guy" arbejde som guldsmed(tror jeg) i et højt kælderlokale med vinduer ud til fortorvet. Vores hovedperson kommer gående og standser for at se på det lavtliggende forretningsvindue. De får øjenkontakt og hun genkender ham som gerningsmand til en forbrydelse hun har overværet, og han genkender hende. Herefter foregår jagten i tidligere omtalte kontorbygning. Og ja, kan bestemt også huske elevatorscenen.
Har desværre ikke nogen bud på skuespillerne.

Hej Hermand
Hej det lyder som den film jeg husker - kan man få den på DVD???? Ville gerne genopleve gyset fra de glade 70ererSmile
Hjemmebio er fedt:Pioneer SC-LX87,buttkicker,dali blue 6006, OPPO 95,QED kabel og JBL N24 i bag.

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hr. Herman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2012 kl. 14:24
Oprindeligt skrevet af ARTISTEN ARTISTEN skrev:

Hej Hermand
Hej det lyder som den film jeg husker - kan man få den på DVD???? Ville gerne genopleve gyset fra de glade 70ererSmile

Kan desværre ikke komme filmen nærmere end hvad jeg allerede har beskrevet. Har ingen ide om den er udgivet på DVD eller hvor, og på hvad iøvrigt, man skal søge og lede. 

Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4057
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2012 kl. 10:35
The 13th floor, måske?
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4057
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2012 kl. 10:40
Det var. Nightmare on the 13th floor, jeg tænkte på men dem er for nu
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ARTISTEN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2012 kl. 09:50
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Det var. Nightmare on the 13th floor, jeg tænkte på men dem er for nu

HejSmile

Jeg har lige set den på youtube, den er også uhyggelig, men det er desvære ikke denne film. Den film jeg tænker på, er en kende mere realistisk efter min smag , hovedepersonen er ved at blive kvalt på flere etacher men når i sidste øjeblik ind i en elevatoren, den har glatte døre som vi kender fra idag, ikke dette karataristiske skydenet som er i denne film. led endelig vidre den er sandsyndligvis på youtube, det er sandsyndlig ikke en hitckok, så dem kan vi udelukke.

Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2008
Point: 3353
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2012 kl. 10:57
Hr.Herman,

Jeg husker godt det med guldsmeden og ikke mindst at kameraet køre glose up på hans hvide gummi sko ude på fortovet mens jagen går derudaf, og det ender med at han jagter hende i en kontorbygning hvor der køres op og ned i elevatorerne.

Denne film var en del af serien Thriller som blev sendt i 1974 på DR. Denne film/ afsnit hedder, I'm the Girl He Wants to Kill.

Guldsmeden/ manden med gummiskoene blev spillet af Robert Lang og Og den jagtede dame blev spillet af, Julie Sommars. Og instruktøren hedder Shaun O'Riordan.

Redigeret af Potter - 16-September-2012 kl. 11:18
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2012 kl. 11:05
Og så lige et link. til hele filmen: http://www.youtube.com/watch?v=Y-m3hpkx4i4
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2012 kl. 11:31
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hr. Herman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2012 kl. 12:53
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Hr.Herman,

Jeg husker godt det med guldsmeden og ikke mindst at kameraet køre glose up på hans hvide gummi sko ude på fortovet mens jagen går derudaf, og det ender med at han jagter hende i en kontorbygning hvor der køres op og ned i elevatorerne.

Denne film var en del af serien Thriller som blev sendt i 1974 på DR. Denne film/ afsnit hedder, I'm the Girl He Wants to Kill.

Guldsmeden/ manden med gummiskoene blev spillet af Robert Lang og Og den jagtede dame blev spillet af, Julie Sommars. Og instruktøren hedder Shaun O'Riordan.

Hej Potter,

Smukt arbejde. Smile Det er lige netop den. Har spekuleret en hel del over hvad den kunne hedde, og været irriteret over ikke at huske noget der kunne bringe mig videre. Men ok, 1974... damn tiden går, jeg var ikke stor.
Tak for link og info. Må se den ved førstkommende lejlighed.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ARTISTEN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2012 kl. 14:07
tak potter
Det er den, til alle, se den hvis i tør.

Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu