recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Filmscener man bare må afspille på sit surround
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Filmscener man bare må afspille på sit surround

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-September-2007
Sted: København S
Status: Offline
Point: 1966
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MaXer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2012 kl. 12:23
Oprindeligt skrevet af kasperaaroee kasperaaroee skrev:

Der er ikke meget surround i den scene, men derfor lyder det stadigvæk pisse fedt :) men er lidt en sucker for de 'reklame film' trumpet pigerne, Dolby digital, THX og DTS er også rigtigt gode
Den her THX intro er jeg ret vild med! Eneste grund til at jeg har haft Indy and the Phantom Menace i afspilleren mange gange.

Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top
Jakabov Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Vodskov
Point: 1330
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakabov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2012 kl. 12:43
Jeg har altid været tosset med vise den her sekvens fra Animatrix. 

Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2012 kl. 15:47
Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Synes også der masser af scener i de 'nye' Star Wars film på Bluray hvor der er godt gang i både surround og sub'en Wink

Hvis I er så vilde med dem, så kender I vel http://www.demo-world.eu
Vælg trailer i topbarren, så vælger i 2D High Definition Trailers (der er også nogle under 3D, hvis I har skærmen til det). Under 2D trialers scoller I lidt ned, så kommer de forskellige DD, DTS og THX trailere, både med og uden HD-lyd.
For at downloade dem, så tryk på tallene udfor dem. Dem der er delt op, skal I hente alle delene på, før I kan pakke dem ud.

Redigeret af Nagash - 16-Oktober-2012 kl. 15:48
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2012 kl. 17:21
Open range skydescenen.
Hurt locker ørkenscenen.
Transformers 3 kapitel 17.
Knowing flystyrt i starten , samt metro ulykken.

Men det kommer an på hvad man vægter - masser af bas og surround . Eller god lydkvalitet. Open range har den vildeste dynamik
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2012 kl. 22:26
Den nye Star Trek film har et lækkert mix - dog en mager film. Ja, for ikke at nævne Prometheus, som i mine øre har årets bedste mix indtil videre..

Redigeret af Therien - 16-Oktober-2012 kl. 22:28
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
staalorm Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-November-2008
Point: 120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér staalorm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2012 kl. 11:23
Hmmm synes der mangler "Saving private ryan" på listen, Scene fra omaha beach hvor de er på vej ind til land. Super scene.
117", Atmos & DTS-X.
- Kan man leve uden en biograf derhjemme??? :D

Se mit projekt her:
staalorm's bif
Til top
Therock Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juni-2011
Sted: Randers
Point: 586
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therock Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2012 kl. 17:02
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Open range skydescenen.
Hurt locker ørkenscenen.
Transformers 3 kapitel 17.
Knowing flystyrt i starten , samt metro ulykken.

Men det kommer an på hvad man vægter - masser af bas og surround . Eller god lydkvalitet. Open range har den vildeste dynamik

Ja det er også noget af det vildeste jeg har hørt dynamisk.. Shit det er godt mixet og indspillet...
Specielt der hvor han skyder med hagl geværet...
Og vil da også lige lufte den nye Rambo... Den trækker seriøst tænder ud..
Stereo: | Dali Mentor 1 | 2 x Dali Mentor Sub | Cambridge CRX 120 | Cambridge Audio Azur 851W |
Video:| LG CX 65" |
Til top
kasperaaroee Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Oktober-2011
Point: 50
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kasperaaroee Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2012 kl. 10:47
Årh havde helt glemt den her:

Star Wars Episode III - hvor der bliver råbt "Fire the emergency booster engines".. første gang jeg så den scene, fangede jeg remoten og så den yderligere 3-4 gange ;)
Til top
hellum Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 28-Januar-2008
Point: 49
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hellum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2012 kl. 10:55
Pearl Harbor, der hvor havnen bliver bombet af fly. Mener det er i starten. Den kan jeg huske fra gamle dage, der var godt med skrald på...
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4468
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2012 kl. 11:06
+1 for Open Range! Slutscenen med fuldt dynamikområde... Damn!

Starten i Toy Story 3 synes jeg faktisk også indeholder lidt af det hele.

Dark Knight, Avengers og G.I. Joe er helt vilde :)

En advarsel dog: Trailermixere er utroligt glade for bas - så det stiller krav til subs!
Til top
LarsSB Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-Februar-2007
Point: 105
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LarsSB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2012 kl. 20:04
The New Master List of BASS in Movies with Frequency Charts:
http://www.avsforum.com/t/1333462/the-new-master-list-of-bass-in-movies-with-frequency-charts

mvh Lars S
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu