|
|
Besvar ![]() |
Side <1 234 |
Forfatter | ||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() |
|
Jeg har kun set den på DVD, og dén udgivelse jeg har er temmeligt middelmådig, hvad billedkvaliteten angår. Godfather lever vist også mere på historie, skuespil og stemningen i scenerne, end egentlig flot filmteknik. Forhåbentligt har de nogle gode filmruller liggende de kan lave en ny transfer af. Jeg gætter på det er én af de film der først dukker op når Blu-Ray er rimeligt udbredt, men til gengæld bliver der helt sikkert gjort en del ud af restaureringen. |
||
![]() |
||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() |
|
|
||
![]() |
||
fumper ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1062 |
![]() |
|
nu er jeg ikke så meget til anti action, men må indrømme at 2001 har fanget mig lidt. og ja, jeg ved godt der er et KÆMPE hul i min filmviden, er heller ikke kommet til Godfather endnu... tror nu dog at jeg har set både blade runner og apocalypse now, men ikke i nyere tid, så der er sikkert en masse ny info at komme med, og sindet udvikler sig jo hele tiden... Syns det har været spændende at indse at der er film hvor man skal tænke lidt ![]() |
||
Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
Lintronic 238 med Beo5!|Qnap209Pro 500gb|PS3 Hjemmebio |
||
![]() |
||
Tarkin ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 08-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 939 |
![]() |
|
Blade Runner er et "must" på Blu-ray. Final cut udgaven som er remasteret og restaureret er fantastisk flot i HD. Hvis du kan undvære danske undertekster er denne 5-disc Collectors Edition box et oplagt valg, bemærk den koster kun ca. kr. 225,- (regionsfri U.S. udgave). Det er de samme discs som i Ultimate Collectors Edition til godt kr. 485,- Godfather er ikke udkommet i HD, men er efter min mening heller ikke visuelt særlig speciel. Grunden til at Godfather filmene (part 1 og 2) er så gode, er, som Otto skriver, historien (Mario Puzo's Mafia), skuespillet og hele fornemmelsen ved værket. Francis Ford Coppola er bestemt en mesterlig instruktør - det skinner også igennem i hans episke vietnamfilm Apocalypse Now, som byder på fantastisk flot cinematografi. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Mht. visuelt flotte film, så vil jeg sige at uden at jeg kan nævne titler på stribe, så er der absolut noget at hente i de japanske film. Om man kan håndtere kultur-forskellene er selvfølgelig individuelt, men mange af de film har en helt anden indgangsvinkel til det æstetiske end hollywood. |
||
![]() |
||
xiuxiu ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-Maj-2007 Status: Offline Point: 131 |
![]() |
|
synes også at citizen kane fra 41 er ret imponerende med brugen af deep focus
![]() |
||
Mvh Thomas
Vienna Acoustics BBG April Stello AI500 Logitech Squeezebox Touch Yamaha YSP-2200 Audiotrak Prodigy Cube Sennheiser 580 |
||
![]() |
||
Hans j ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
![]() |
|
Hvorfor ikke ? Det er da en klassiker, Casablanca er da udkommet. Jeg tror mange gamle film vil blive genudsendt i restaureret udgave, jeg har da også fået forbidden planet, den er faktisk også flot restatureret/transfered til HD DVD. |
||
![]() |
||
miri ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2066 |
![]() |
|
Her er der måske lidt stof til forståelsen: http://www.sleazehound.dk/film/anmeldelser/2001.php .. og det med "stof" kan måske forklare et og andet der prægede tresserne - hvis man er til de lidt "syrede" sci-fi film, så skal måske og kigge på Tarkovskis Solaris fra 1972. Den fås på DVD... http://www.sleazehound.dk/film/anmeldelser/solyaris.php ... men den har ikke samme overvælde billeder som 2001. |
||
miri
|
||
![]() |
||
andefeldt ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 04-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 615 |
![]() |
|
Halløjsa! Det var da en pris, der var til at forholde sig til. Den er hermed bestilt som min første BD film! ![]() |
||
Anders
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 234 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |