recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Filoverførsel PC til Synology
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFiloverførsel PC til Synology

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
BorgHammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2007 kl. 00:03

Hej

Jo Netgear Gigabit LAN switch. Jeg bruger også min Synology til backup af PC og her ligger også alle mine gemte programmer. Ejer ikke en CD eller DVD længere med programmer, office pakker, spil osv. Alt sammen et centralt sted.

Mvh Peder

Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2007 kl. 00:39
Gigabit lan er på ønskelisten! Den kan jo så med fordel kombineres med n-standarden, hvilket nok endda vil give forholdsmæssigt mere med alle de (meget) bærbare vi har.
De skulle så dermed også opgraderes, så det må jo nok vente en generation mere... 
Med det trådede netværk, skal man jo nok lige overveje, om en 50% (+?) forbedring er noget at gå efter. Nogle gange er det  fuldstændigt uundværligt, men hvor tit er det?

Jeg kører faktisk selv oftest trådløst på mit privatnetværk, fordi jeg bruger mit LAN samtidig til direkte VPN-opkobling på mit arbejde.

Venligst
Søren
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2007 kl. 00:44

Jeg har gigabit net mellem min NAS, severe og min arbejdsstation. Alle andre enheder køre enten trådløst eller 100mbit.

Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2007 kl. 08:27

Jeg må nok sige at den lille detalje med at du kører trådløst mellem PC og DS blev overset af mig.

Helt enig med at trådløst bare ikke er godt nok. Min bærbare kører trådløst - godt nok kun 11 mbit - men jeg kan faktisk ikke køre iTunes acceptabelt når jeg kører trådløst. Alt hvad der hedder filoverførsel skal ske via kabel (selv tømning af kammera tager evighder....)

Til top
SLiMZ Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 12-Marts-2006
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2007 kl. 10:47

Hej.

Jeg savler meget over Tvix´en, så har lige et spørgsmål ang. opsætning inden køb.

Kan denne opsætning bruges:

Netgear trådløs til min bærbar og styrer netværksdisk via pc.

Netgear kablet til Tvix med en usb WD 500gb eksterndisk.

Skal der interndisk i tvix for at virke?

Til top
Maria Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Oktober-2003
Point: 620
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2007 kl. 10:50

Hold da op, der sker noget når man forsvinder en halv dag. Mange tak for svarene alle

Det slog mig da jeg sad midt i et afsnit af Twin Peaks - gad vide om de 8 MB/s også gælder ved trådløs, måske blev det overset at min forbindelse er trådløs. Og minsandten ja..
Så er der jo ingen deciderede problemer. Jeg skal bare sørge for at blive kablet til når jeg skal overføre filer.
(Bare mærkeligt at jeg den første dag kunne overføre en håndfuld iso'er via samme trådløse forbindelse på 10 min. via Filestation, men det var måske bare en af de dage hvor man er heldig)

Grunden til at jeg er trådløs er at jeg bruger en bærbar forskellige steder i hjemmet og så er det jo alt andet lige det nemmeste. Når jeg laver iso'er sidder jeg dog ved et "arbejdsbord" hvor min eksterne dvd afspiller står, så jeg må lige få mig en kablet forbindelse dertil og spare tonsvis af tid.

Ang. software. Jeg har i nogle år kun brugt dvd decrypter og/eller dvdshrink til at lave backup af (mine egne) dvd'er. På det seneste har de programmer ikke fungeret ved alle dvd'er og der har jeg så brugt den gratis dvdfab og derpå dvdshrink - også det har fungeret fint.
Det gør det også nu. De laver iso'er i et væk til Syno'en og min Tvix afspiller dem alle fint indtil videre. Men da jeg kørte Samba fungerede det slet ikke. Et skift til NAS** gjorde underværker.
Min forbindelse fra Syno'en til Tvix'en har hele tiden været kablet.

Tak for hjælpen. Begge problemer er nu løst. Overførslen fra PC->DS (når ellers jeg får det sat til) og afspilning af ISO.
Jeg legede i går lidt med 'icon browsing' og det gik også fint.

Så nu sidder jeg tilbage med et dææjligt stykke legetøj som jeg de første par dage mest af alt havde lyst til at kyle ud af vinduet
Der mangler nu "blot" at blive udsendt et stykke firmware hvor icon browsing ikke halter og hvor filer (iso'er m.fl.) kan bliver afspillet uden problemer hvad enten det er fra en DS, intern eller ekstern HDD. Tiden vil vise om det kommer

Godt nytår.

EDIT: ** Der skal IKKE stå NAS, men NFS. Beklager meget

Redigeret af Maria - 29-December-2007 kl. 11:34
Mvh Maria
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2007 kl. 11:17

Hej

Maria: Du skriver lidt alarmerende til slut at du venter et stk. Firmware der løser dine afspillingsproblemer fra TVIX?? Det var den nye 4100SH ikke? Du skriver også at efter du skiftede til NAS kørte det fint.  Hva er det så? Hvordan viser problemerne sig?

Til SLiMZ:

Forstår jeg ret at bærbar og PC er samme? I så fald sendes film igen trådløst fra Netværksdisk og det er ikke at ønske (endnu). Eller har du alle film på en USB disk direkte koblet i TVIX? Jeg kører ikke med disk i min TVIX, både pga. støjniveau af HDD i stuen men også pga. blæseren i TVIX skulle køre fuld level før den kølede godt nok (havde ustabilitets problemer da den kørte på laveste niveau).

Til top
SLiMZ Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 12-Marts-2006
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2007 kl. 11:22

Ja sry.. bærbar=pc.. hehe samme.

vil sætte min usb disk til tvix og kun have film derpå... virker det ok ?

og tvix er kablet direkte til den routeren som er sender trådløs til min bærbar...

SLIMZ

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2007 kl. 11:28

Det vil jeg tro, har ikke selv erfaring dermed. Nogen andre?

Jeg ville dog ikke selv vælge det, da jeg så igen skulle have en HDD i stuen som larmer :-). Eller din USB er en støjsvag en?

Til top
Maria Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Oktober-2003
Point: 620
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2007 kl. 11:32
Oprindeligt skrevet af BorgHammer BorgHammer skrev:

Hej

Maria: Du skriver lidt alarmerende til slut at du venter et stk. Firmware der løser dine afspillingsproblemer fra TVIX?? Det var den nye 4100SH ikke? Du skriver også at efter du skiftede til NAS kørte det fint.  Hva er det så? Hvordan viser problemerne sig?

Undskyld, undskyld, undskyld. Der skulle jo ikke stå et skift til NAS, men skift til NFS. Som nævnt i mit tidligere indlæg. Man kan streame filer fra Syno'en med enten Samba eller NFS. Jeg brugte Samba fra starten og det kunne min Tvix ikke lide. Så i stedet kører jeg NFS.
Problemer viste sig ved at iso'erne ikke kunne afspilles. Efter 5-15 min. gik de i sort, spoling var noget hø og man kunne ikke springe i filerne. Kort sagt, det virkede slet ikke. Nu kører det.

Ang. firmwaren. Den seneste FW til 4100SH udmærker sig ved at mkv filer kører fint og at iso'er streamet fra DS ligeledes. ISO'er der afspilles fra intern/ekstern HDD er rapporteret til at have fejl. Icon browsing kører også langsomt ved seneste FW. Jeg bruger lige nu en af de ældre FW så jeg kan afprøve icon browsing, det kan jeg gøre da jeg ikke afspiller mkv filer, men en FW der afspiller det hele uden problemer må da gerne komme. Især da jeg påtænker mig en ekstern HDD på et tidspunkt.

Håber det var godt nok forklaret. Ellers spørger du bare igen.
Jeg har i mellemtiden lige nuppet kablet fra min Syno til Tvix og sat den i den bærbare og et stk. overførsel af ISO tog svimlende 10 min. LOL. Et stk. nyt kabel skal hermed bestilles.

@SLIMZ
Du kan godt sætte en USB disk i Tvix uden at du har HDD i selve Tvix'en. Det gjorde jeg selv da jeg skulle afprøve ISO'er.

Redigeret af Maria - 29-December-2007 kl. 11:33
Mvh Maria
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2007 kl. 11:41

Jeg mener at have læst at de vil gøre noget ved grænsefladen. Dvs lave en lidt mere "pop'et" udgave end det de tilbyder via "Icon browsing".

Jeg har eldigvis ingen problemer med FW i min 4000'er, men de piller heller ikke i samme måde i den som de gør i den til x100 (for at kunne understøtte MKV).

Mht intern HDD skal du bare finde en som ikke bliver varm og som ikke larmer. Jeg er meget godt tilfreds med min Samsung HDD. Den larmer måske lidt mere end min Sony HX750 men det er ikke meget. Har lige sat en tilsvarende HDD i min NAS men jeg har på fornemelsen at den bliver varmere end de 2 andre jeg har (jeg har også en i min PC'er). Og det er jo ikke specielt smart når der ingen blæser er i min Synology. Temp. ligger vist oppe omkring 57 grader når den kører (via sidste FW 518 til Synology er det muligt via Telnet at slå visning af temp til).

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2007 kl. 11:44

Maria: Du bruger Net Share ikke?

--

Endnu en fordel med Synology Diskstation, eller lignende, er at jeg jo osse kan se min filmsamling på min PC hvis stuen er optaget. Min plan er jo at købe en 4100SH (eller vente på 6500 med hardware *.mkv decodning) til stuen så jeg kan se *.mkv filer derinde og så sætte 5000U i soveværelset. Derved kan jeg se alle mine film alle steder...

Lidt info om min DS207+: Den står på loftet i et isoleret skab sammen med Gigabit Switch, en trådløs router til en bærbar.

Skabet er isoleret mest for holde sommervarmen ude og ikke pga. vinter kulde, da alle enheder alligevel udvikler nok varme til at holde frost væk. DS207+ er sat op så den sender mig en mail hvis der er problemer med RAID...

Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu