recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Filoverførsel til NAS server
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFiloverførsel til NAS server

Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
----OR---- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 787
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2010 kl. 21:49

Ca. 1 år (Elgiganten) 50 Mb klares  fint med 100Mb kort, alle mediaafspillere kører pt.forøvrigt kun  med 100 Mb netkort Wink

Iøvrigt er det jo ikke netkortet der afgør streaminghastigheden, men den protokol man anvender. SBM (SAMBA) streamer fra min Readynas med 7 MB/s og NFS med 9,5 MB/s. Altså er man ganske tæt på max  når man anvender SMB til HD. Der skal fraregnes  15% til over-head og fejlkorrektion.

IOMEGA understøttede ikke NFS for 1 år siden. 

Netgear STORA har jeg heller ikke kunnet få til at streame perfekt, uden stutter, da den ikke understøtter NFS:

http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/lagringsenheder/harddisk/NGSTORA/netgear-stora-nas-1tb

Redigeret af ----OR---- - 12-December-2010 kl. 22:27
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Point: 2423
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2010 kl. 00:38
..oh, så langt havde jeg ikke spekuleret, at kombinationen af en medieafspiller med langsomt netkort og en nas der sender filerne pakket ind i samba's format tilsammen levner for lidt plads til at streame bluray. God pointe!
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2010 kl. 11:04
Oprindeligt skrevet af KeWa KeWa skrev:

Wink
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Det allerhurtigste bør dog være at tilslutte disken direkte til din nas og på nas'ens webside (går ud fra den har sådan en webside til opsætning og den slags) beder du nas'en om at stå for at kopiere tingene over. På den måde springes netværket helt over, din nas kopierer bare fra en disk den har eksternt til en disk den har lokalt.
Der er tale om en Synology 210+, og med DSM 3.0 burde det kunne lade sig gøre. Jeg må vente et par uger, til jeg får NAS'en, og så se det an. Tak for hjælpen ----- for nu Wink
210+ har mig bekendt et eSATA interface. Det kunne være en mulighed at benytte denne, da den såvidt jeg husker kan læse NTFS formatet. Derefter laver du koperingen inde fra filestation i NASén. Det kan ikke rigtig gøres mere optimalt end det.

Den eneste hage er, at du skal have noget at komme din disk i, med eSATA mulighed. En sådan løsning kan fåes omkring 300,- for et eksternt kabinet. Husk at få et kabel med.

Til top
KeWa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2010
Sted: Danmark
Point: 582
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2010 kl. 11:20
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af KeWa KeWa skrev:

Wink
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Det allerhurtigste bør dog være at tilslutte disken direkte til din nas og på nas'ens webside (går ud fra den har sådan en webside til opsætning og den slags) beder du nas'en om at stå for at kopiere tingene over. På den måde springes netværket helt over, din nas kopierer bare fra en disk den har eksternt til en disk den har lokalt.
Der er tale om en Synology 210+, og med DSM 3.0 burde det kunne lade sig gøre. Jeg må vente et par uger, til jeg får NAS'en, og så se det an. Tak for hjælpen ----- for nu Wink
210+ har mig bekendt et eSATA interface. Det kunne være en mulighed at benytte denne, da den såvidt jeg husker kan læse NTFS formatet. Derefter laver du koperingen inde fra filestation i NASén. Det kan ikke rigtig gøres mere optimalt end det.

Den eneste hage er, at du skal have noget at komme din disk i, med eSATA mulighed. En sådan løsning kan fåes omkring 300,- for et eksternt kabinet. Husk at få et kabel med.

Tak for dit svar. Jeg må desværre krybe til korset og bekende, at jeg ikke forstår, hvad du skriver. Det er en tand for kompleks til en 'newbee' som jeg Ouch Hvad er "eSATA interface"? Hvorfor skal jeg bruge det? Og hvorfor skal jeg 'komme min disk i noget'? Sry for min uvidenhed... Confused
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2010 kl. 12:50

Hmm glem det. Din Synology har ikke eSATA. Så din næste mulighed er at lægge din gamle disk i et USB kabinet og tilslutte den via USB til din Synology. Det er ligesom at sætte en ekstern harddisk til en computer. Det er langsommere end eSATA, men sandsynligvis hurtigere end at bruge netværk.

Det er altså enten netværk tilslutning og dets begrænsninger eller USB tilslutning og dets begrænsning.
Til top
KeWa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2010 kl. 20:21
Jeg har koblet en ekstern HDD til USB-porten i min Synology DS210+, og den overføre med en hastighed på fra 4 til 10 MB/s. Overførslen foregår via upload-funktionen i Filbrowseren på DSM 3.
Er der nogen, der ved, hvad dette store udsving skyldes? Er hastigheden acceptabel?

På forhånd tak for hjælpen.
Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 16-Januar-2007
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2010 kl. 20:50
Den skulle gerne op omkring de 25-30MB/s for USB2. Men det kan være CPU'en ikke er kraftig nok i NAS'en til at trække mere, eller også har du mange små filer der trækker gennemsnittet ned?

Eller noget helt 3. :-)
Til top
KeWa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2010 kl. 21:13
Det lyder som en plausibel forklaring. Når jeg overfører billeder, er hastigheden omkring 4 MB/s. Ved film til min iPad på 200 MB til 1 GB er hastigheden ca. 10 MB/s. Må prøve med nogle film i mkv-format på 4-5 GB og så tjekke hastigheden.

NAS'ens cpu er 1,06GHz, og den har 512MB hokommelse (jf. http://www.synology.com/enu/products/DS210+/spec.php)
Til top

Besvar Besvar Side  <1 234

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu