|
|
Besvar ![]() |
Side <1 234 |
Forfatter | |||
----OR---- ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 787 |
![]() |
||
Ca. 1 år (Elgiganten) 50 Mb klares fint med 100Mb kort, alle mediaafspillere kører pt.forøvrigt kun med 100 Mb netkort Iøvrigt er det jo ikke netkortet der afgør streaminghastigheden, men den protokol man anvender. SBM (SAMBA) streamer fra min Readynas med 7 MB/s og NFS med 9,5 MB/s. Altså er man ganske tæt på max når man anvender SMB til HD. Der skal fraregnes 15% til over-head og fejlkorrektion. IOMEGA understøttede ikke NFS for 1 år siden. Netgear STORA har jeg heller ikke kunnet få til at streame perfekt, uden stutter, da den ikke understøtter NFS: Redigeret af ----OR---- - 12-December-2010 kl. 22:27 |
|||
![]() |
|||
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2423 |
![]() |
||
..oh, så langt havde jeg ikke spekuleret, at kombinationen af en medieafspiller med langsomt netkort og en nas der sender filerne pakket ind i samba's format tilsammen levner for lidt plads til at streame bluray. God pointe!
|
|||
![]() |
|||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
||
Den eneste hage er, at du skal have noget at komme din disk i, med eSATA mulighed. En sådan løsning kan fåes omkring 300,- for et eksternt kabinet. Husk at få et kabel med.
|
|||
![]() |
|||
KeWa ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-November-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 582 |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
![]() |
|||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
||
Hmm glem det. Din Synology har ikke eSATA. Så din næste mulighed er at lægge din gamle disk i et USB kabinet og tilslutte den via USB til din Synology. Det er ligesom at sætte en ekstern harddisk til en computer. Det er langsommere end eSATA, men sandsynligvis hurtigere end at bruge netværk. Det er altså enten netværk tilslutning og dets begrænsninger eller USB tilslutning og dets begrænsning. |
|||
![]() |
|||
KeWa ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-November-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 582 |
![]() |
||
Jeg har koblet en ekstern HDD til USB-porten i min Synology DS210+, og den overføre med en hastighed på fra 4 til 10 MB/s. Overførslen foregår via upload-funktionen i Filbrowseren på DSM 3.
Er der nogen, der ved, hvad dette store udsving skyldes? Er hastigheden acceptabel?
På forhånd tak for hjælpen.
|
|||
![]() |
|||
MJ (udmeldt) ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2917 |
![]() |
||
Den skulle gerne op omkring de 25-30MB/s for USB2. Men det kan være CPU'en ikke er kraftig nok i NAS'en til at trække mere, eller også har du mange små filer der trækker gennemsnittet ned?
Eller noget helt 3. :-)
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Det lyder som en plausibel forklaring. Når jeg overfører billeder, er hastigheden omkring 4 MB/s. Ved film til min iPad på 200 MB til 1 GB er hastigheden ca. 10 MB/s. Må prøve med nogle film i mkv-format på 4-5 GB og så tjekke hastigheden.
NAS'ens cpu er 1,06GHz, og den har 512MB hokommelse (jf. http://www.synology.com/enu/products/DS210+/spec.php)
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 234 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |