|
Filtrere laveste frekvenser fra |
Besvar ![]() |
Side <1 234 |
Forfatter | |
spanky ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-August-2010 Sted: Store Heddinge Status: Offline Point: 385 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Men så er man jo tilbage til "bare at bruge sine øre" ;) og så vil man jo også måle room modes som jo ikke påvirker buttkickeren direkte.
så ska man måske nærmere måle med og uden at receiverens eq er aktiveret, og så sammenligne de 2 målinger, der hvor det højeste boost sker, er sandsynligvis der den bunder ud. eller måske ska man bare starte med at gå ind på receiverens eq, og se om der er nogle frekvenser der er boostet helt vildt, og så prøve at skrue lidt ned for dem.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 35 ![]() -- ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
Jep.
Der er mange muligheder. men vil mene at den mest simple og sikre metode er at sende samme LFE spor til sub og buttkickeren, og se på målingerne hvilke hz subben leverer når kickeren bunder. Redigeret af strecker - 27-April-2016 kl. 13:35 |
|
![]() |
|
Flash! ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Februar-2016 Status: Offline Point: 444 |
Hvorfor ikke bare spille en række prøvetoner og høre hvor det går galt. Kan sikkert downloades hvis man gider lede lidt. Ellers kan man lave dem selv i Audacity. Man kan også bruge tonegeneratoren i REW.
PS. Lad være med at spille prøvetoner mere end et par sekunder af gangen hvis man spiller højt. |
|
![]() |
|
Kimosabe ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Oktober-2006 Sted: Valby Status: Offline Point: 345 |
En lille opfølgning, hvis der en dag er en anden der har samme problem.
Jeg skrev til Buttkicker-producenten, og det viser sig at der er en EQ-setting der hedder "Game", som filtrere frekvenser under 25Hz og over 100Hz fra. "“Game” EQ Setting: above 100HZ -6dB below 25Hz, -12dB per octave above 100HZ " Hvis jeg havde gjort min research lidt bedre, kunne jeg nok selv have luret dette. Men jeg er stadig glad for alle de input herinde, som jeg vil gøre brug af hvis det viser sig ikke at være nok. Jeg testede det i aftes med "Master & Commander", uden en eneste gang med at den bundede ud. Men det skal siges at jeg føler lidt at man kan mærke at den ikke følger spektret lige så langt som før. Jeg vil overveje en større buttkicker en gang i fremtiden hvis muligheden for en god handel byder sig :-) Redigeret af Kimosabe - 11-Maj-2016 kl. 09:10 |
|
Marantz SR7012, NAD 902, DLS R55, DLS RC55, XTZ 99 W12 DSP, BEOVOX 5000, JAMO A510, BenQ TK800, Rega Planar 3
|
|
![]() |
|
fiskerendk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 815 |
Monter en 18" stroker i sofa rammen :) så har den rigelig frekvens spektrum og går ikke i bund :)
|
|
![]() |
|
Kimosabe ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Oktober-2006 Sted: Valby Status: Offline Point: 345 |
Jeg har ingen idé om hvad det er :-) Men lidt googleri vil måske opklare det for mig.
#EDIT ja ok, nu er jeg med ![]() ![]() Redigeret af Kimosabe - 11-Maj-2016 kl. 09:34 |
|
Marantz SR7012, NAD 902, DLS R55, DLS RC55, XTZ 99 W12 DSP, BEOVOX 5000, JAMO A510, BenQ TK800, Rega Planar 3
|
|
![]() |
|
Jeg vil lige følge op på denne sag igen. Jeg har stadig store problemer med at den bunder ud, selvom jeg bruger Game settings.. Jeg bliver sgu nok aldrig gode venner med den buttkicker. Dødærgerligt, da jeg ellers er ret glad for effekten når den gør det den skal.
|
|
|
|
![]() |
|
JAWA ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-August-2014 Sted: Karlslunde Status: Offline Point: 158 |
Du er sikker på du ikke har skruet for højt op for din buttkicker? Jeg har selv haft en buttkicker og det er meget nemt at skrue for højt op, ligesom det er med en subwoofer hvis man forsøger at indstille den uden mikrofon. Langt det meste af tiden bør du ikke kunne mærke din buttkicker. Jeg synes det var svært at indstille den med aktionscener men noget lettere hvis man eksempelvis bruger scener med lavfrekvent trafikstøj i baggrunden da man så har en velkendt reference at gå udfra. Så mit råd er at skrue ned for buttkickeren eller køb nogle flere :O)
Mvh
|
|
![]() |
|
Ja jeg har brugt en del tid på volumen indstilling, og jeg vil ikke afvise at det er en del af problemet alligevel.
Det virker bare lidt spøjst at den ved eksplosioner osv. ingen problemer har ved den volumen indstilling jeg finder frem til, men så kommer der en scene noget nærmest uhørlig bass, og så enten bunder den ud, eller laver ihvertfald en raslen. Derfor var min plan helt at fjerne de lavfrekvente lyde fra den, og se om ikke jeg kunne nøjes med de frekvenser den ikke har problemer med. Men jeg kan snildt tage fejl, og det ikke løser problemet alligevel. Jeg forsøgte mig med en 20HZ testtone, men synes ikke jeg kunne få den samme "raslen" ud af den. SÅ jeg er lidt på bar bund. Men det virker helt sikkert at skrue meget ned for den ![]() Hvis du har en scene med lavfrekvent støj jeg kan teste med, vil jeg meget gerne høre det. Tak for input. |
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 234 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |