recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Filvisning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Filvisning

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jhjorsal Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 354
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jhjorsal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Filvisning
    Sendt: 20-April-2022 kl. 10:34
Hej Alle
Jeg har en Synology NAS og på den ligger nogle film, nogen af dem ligger i en mappe pr film, andre bare som selve filen. Filerne bliver afspillet via en MAG enhed (altså MAG tvboks) som egentelig er lavet til afspilning af IPTV, men den har også en stifinder som kan se filmene på NAS'en. Mit problem er at jeg gerne vil have vist filmene i alphabetisk rækkefølge, og det gør den sådan set også, men ligesom på en pc, dvs. først alle mapperne i alphabetisk rækkefølge, så alle film filerne i alphabetisk rækkefølge, og jeg ville jo gerne have at den blandede mapper og filer så det stod i alphabetisk rækkefølge sammen. Jeg ved ikke om det er noget der skal sættes på Nas'en eller MAG boksene, og hvordan - hvis det kan lade sig gøre, kan nogen hjælpe ?
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2022 kl. 10:56
Jeg kender ikke MAG boksen, men forskellige apps har mulighed for at gøre det, som du søger samt selv hente cover, metadata mv. F.eks. Plex og Infuse.

Plex kræver, at der køres server-software på NAS'en. Det virker med Synology NAS. Infuse læser direkte på NAS-drevet og lader enheden (boksen) om at stå for de tunge arbejde.

Måske du på dit TV har mulighed for at installere Plex appen?

Ellers skal du jo om arrangere filmmapperne på NAS'en.

Alternativt så kan du overveje en boks med Android TV / Google TV eller Apple TV 4K. Ud over at fungere som streamer af lokale mediefiler, så kan disse enheder også en masse andre smarte ting.
Til top
jhjorsal Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 354
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jhjorsal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2022 kl. 11:13
MAG boksen er sådan set fin til det den er god til, IPTV som vi bruger meget ombord. Den kan desværre ikke installere apps, det er et lukket Linux system. Og det med at skifte box er selvfølig en mulighed - men det er til et helt skib, så det vil jeg helst undgå. Hvad mener du med “om arrangere hele nas serveren”?
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2022 kl. 11:43
Jeg mente blot, om det ikke er muligt at lægge alle film i samme mappe i stedet for at have dem i forskellige mapper? For så burde det hele vel automatisk blive sorteret alfabetisk.
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 992
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2022 kl. 12:11
Man kan også løse det ved at smide de "løse" film i hver deres egen mappe med samme navn som filmen.  

Her er anvisningen på et meget simpelt script, der kan oprette mapper med samme navn som filerne og derefter sætte filerne ind i dem: https://almost-a-technocrat.blogspot.com/2018/04/auto-create-folder-based-on-filename.html




Redigeret af longjohn2 - 20-April-2022 kl. 12:14
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1072
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2022 kl. 12:25
Lyder som det nemmeste ville være at ligge alle film i en mappe.
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2022 kl. 14:16
Oprindeligt skrevet af jhjorsal jhjorsal skrev:

nogen af dem ligger i en mappe pr film


Hvorfor gør de det? Der er vel ingen grund til at have en film i en mappe, medmindre filmen er delt op i flere stykker ligesom f.eks. på en DVD. 

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
jhjorsal Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 354
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jhjorsal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2022 kl. 15:01
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af jhjorsal jhjorsal skrev:

nogen af dem ligger i en mappe pr film


Hvorfor gør de det? Der er vel ingen grund til at have en film i en mappe, medmindre filmen er delt op i flere stykker ligesom f.eks. på en DVD. 

Flemming
Det skal jeg ikke kunne sige, sådan var det da jeg kom ombord :-)

Redigeret af jhjorsal - 20-April-2022 kl. 15:04
Til top
jhjorsal Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 354
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jhjorsal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2022 kl. 15:03
Oprindeligt skrevet af longjohn2 longjohn2 skrev:

Man kan også løse det ved at smide de "løse" film i hver deres egen mappe med samme navn som filmen.  

Her er anvisningen på et meget simpelt script, der kan oprette mapper med samme navn som filerne og derefter sætte filerne ind i dem: https://almost-a-technocrat.blogspot.com/2018/04/auto-create-folder-based-on-filename.html


Ja det lyder da som en fin ide, så må jeg lige have fundet ud af om man kan det på en NAS også


Redigeret af jhjorsal - 20-April-2022 kl. 15:08
Til top
ASKF Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2015
Sted: Ålborg, DK
Status: Offline
Point: 241
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ASKF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2022 kl. 22:52
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af jhjorsal jhjorsal skrev:

nogen af dem ligger i en mappe pr film


Hvorfor gør de det? Der er vel ingen grund til at have en film i en mappe, medmindre filmen er delt op i flere stykker ligesom f.eks. på en DVD. 


Jeg har også mine film liggende i mapper, fordi jeg også har rippet ekstramateriale til nogle af dem. For andre har jeg hentet subs, da jeg har købt en del film fra andre regioner og jeg har ikke gidet merge subs med den mkv fil filmen er pakket ind i. Inden jeg begyndte at bruge Plex benyttede jeg en afspiller som kun kunne vise et billede som ikon, hvis det lå i samme mappe som filmen, så derfor lå de fleste film allerede i mapper, da jeg enten har d/l filmplakat eller scannet DVD/BR forsiden.

Der kan altså være gode grunde til at benytte mapper.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2022 kl. 07:14
Film og undertekster behøver ikke ligge i separate mapper.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu