recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Finde en GPStracke
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Finde en GPStracke

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Finde en GPStracke
    Sendt: 14-Januar-2018 kl. 14:57
Har en veninde der pt er udsat for en stalker, ekskæresten.
Nu er hun bange for at denne måske har monteret en GPS tracker på hendes bil. Manden er mekaniker så har styr på at kunne gøre mange ting ved en bil.
Er det muligt at spore/scanne eller lignende efter en tracker?

Mistanken kommer fordi manden altid ved hvor hun er eller har været...
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2384
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2018 kl. 16:11
Hvis du googler på gps detector får du en masse forslag til dimser derkan finde gps sendere - hvor godt de virker ved jeg dog ikke.

Måske kan der være en pointe i at finde et sikkerhedsfirma og betale dem for at undersøge bilen, hvis de finder noget er det lækkert der er vidner på så det kan bruges i en efterfølgende politianmeldelse.

For øvrigt behøver det ikke at være en plantet gps tracker, jeg kender masser af mennesker der gladeligt tænder for "find min telefon" ting i deres smartphones, måske er det bare det eks'en benytter sig af?
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2018 kl. 16:16
Den sidste del har jeg taget mig af, for der var nemlig også et problem.

Bildelen her er dog lidt mere kompleks. Tænker dog en rf scanner måske kunne klare det...


Egentligt vil jeg bare helst have afkræftet der er noget i bilen...

Redigeret af aerik - 14-Januar-2018 kl. 16:16
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2018 kl. 16:34
Hvad med at bytte bil en dags tid?

Det er den hurtigste måde at tjekke på.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2018 kl. 17:29
Tjah, problemet er jo reelt, at det er i perioder. Men ja, det kunne være en mulighed at bytte bil et par uger og se om der sker noget.
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2018 kl. 17:48
Det vil stort set være umuligt med et RF-måleinstrument/RF-scanner at spore en evt. GPS-tracker.
For det første skal du vide hvad du skal kigge efter (sende frekvens).
Vi kan gætte på at det måske er en billig GPS-tracker med et GSM-interface som måske arbejder på 900MHz.
Næste problem er at den ikke står og sender konstant.
Sådan en tracker fungere typisk ved at man sender en besked til den, og den så svarer tilbage.
Den vil muligvis stå og genforhandle GSM forbindelsen en gang i timen. Dette tager vel ca. 1 sec.
Samtidig findes der jo en bunke andre GSM enheder i æteren, så i praksis er man nød til at lukke bilen inde i et radiodødt kammer.

Så at finde sådan en enhed, svarer sådan ca. til at finde en rød nål i en høstak blandt en bunke andre nåle i andre farver, og kun have 1 sec i timen til at lede.
Mvh Jesper
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2018 kl. 20:54
find my phone måske? - det kunne jo også være det var den han havde brugt, hvis de tidligere har været længe sammen og måske har delt noget brugernavn/pass til enten google eller apple.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2018 kl. 23:16
Bilpronlemet er pt aflyst.


Men nu bliver jeg nysgerrig med telefonen.

Der er oprettet nyt Appleid.
Alle koder er ændret osv. Men han hiver stadig nye oplysninger frem.

Hvad kan jeg helt nøjagtigt gøre for at hjælpe, når nyt is og ændrede koder ikke er nok.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2018 kl. 00:02
Det kan han ikke. Så kommer oplysningerne andesteds fra, altså med mindre at han har gættet sig til brugernavn/adgangskode på den nye konto.
Alternativt er tingene ikke slettet fra den gamle konto, eller genskabt ud fra en gammel backup.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2018 kl. 06:07
Det gamle id er lukket. Altså eksisterer ikke mere.
Til top
DanishBacon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 457
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanishBacon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2018 kl. 06:50
Har du tjekket andre apps end "find min iPhone"? Fx har Facebook også en find venner i nærheden feature. Tjek under iPhone lokalitetstjenester i indstillinger.
LG OLED C8 65” | Marantz SR7010 | XTZ 99.36 | Nvidia Shield TV | Squeezebox
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2018 kl. 07:13
Facebook kunne godt være synderen.

Gå lige ind i indstillinger og tjek hvilket Apple id der er logget ind med. Jeg havde en del bøvl med mine børns iPads fordi de kørte på samme id. Synes også det var bøvlet at få logget af det gamle og logget på med det nye.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu