recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Finde Windows version uden password
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Finde Windows version uden password

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Finde Windows version uden password
    Sendt: 03-December-2020 kl. 09:53

Min bror har fået den opgave at få liv i en PC hvor man ikke kender Windows password til login. Den eneste i familien der kendte det er desværre død. Min bror ved med sikkerhed, at der er en ægte Windows 10 installation på PC’en, men ikke om det er en 64 eller 32 bit,  home eller pro. Dette skal man jo vide hvis Windows skal geninstalleres, hvilket ser ud til at være eneste løsning.

Gode råd efterlyses.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4795
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2020 kl. 09:59
Tag harddisken ud, put den i en USB Docking Station og kig på, om "Program Files (x86)" mappen findes. Gør den det, så er det en 64-bit udgave...

(Dette forudsætter, at harddisken ikke er krypteret)

Alternativt (hvis man stadig kan dette):

Boot op på en Windows installations-CD (ligegyldigt hvilken) og gå til et kommandoprompt den vej. Check så om ovenstående mappe findes...

Redigeret af HeartWare - 03-December-2020 kl. 10:00
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2020 kl. 10:04
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Tag harddisken ud, put den i en USB Docking Station og kig på, om "Program Files (x86)" mappen findes. Gør den det, så er det en 64-bit udgave...


Hvad med Home eller Pro? Dette skal jo også vælges ved en reinstallation - ved forkert valg bliver den ikke aktiveret.

Flemming


Redigeret af fltk - 03-December-2020 kl. 10:04
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2020 kl. 10:33
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Tag harddisken ud, put den i en USB Docking Station og kig på, om "Program Files (x86)" mappen findes. Gør den det, så er det en 64-bit udgave...


Hvad med Home eller Pro? Dette skal jo også vælges ved en reinstallation - ved forkert valg bliver den ikke aktiveret.

Flemming
Jeg ville bare installere 64bit (mener license almindeligvis dækker både 32 og 64 bit) Pro udgaven, med valget "Har ikke license kode" og se om Microsoft online aktivering godkender denne.
Hvis ikke, "På'en igen Amalie" med Home version. Smile

Koster lidt ekstra arbejde, men gratis. LOL

EDIT: Afhængig af hvor license kode stammer fra, kan det evt. blive nødvendigt med tlf aktivering (robot svar)


Redigeret af JørgenT - 03-December-2020 kl. 10:36
Mvh. JørgenT
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2020 kl. 10:49
Vil I bare have data ud af den? så kunne løsningen være at sætte disken I en USB dock og tage data ud den vej. Skal den om installeres og I har ikke den orginale produkt nøgle er det bare installere en ny windows 10, den version I har lyst til. 
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2020 kl. 10:55
Oprindeligt skrevet af 0leDK 0leDK skrev:

Skal den om installeres og I har ikke den orginale produkt nøgle er det bare installere en ny windows 10, den version I har lyst til. 


Nej, den går desværre ikke. Det skal være nøjagtig den version den er aktiveret med.

Og til JørgenT: Din metode kendte jeg selvfølgelig godt, men jeg er af den dovne typeSmile

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2020 kl. 11:26
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af 0leDK 0leDK skrev:

Skal den om installeres og I har ikke den orginale produkt nøgle er det bare installere en ny windows 10, den version I har lyst til. 


Nej, den går desværre ikke. Det skal være nøjagtig den version den er aktiveret med.

Og til JørgenT: Din metode kendte jeg selvfølgelig godt, men jeg er af den dovne typeSmile

Flemming


Og med den tid du allerede har brugt på det herinde ville du jo kunne have installeret den første udgave af Windows LOL
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2020 kl. 11:35
Oprindeligt skrevet af Hackerjac Hackerjac skrev:

Og med den tid du allerede har brugt på det herinde ville du jo kunne have installeret den første udgave af Windows LOL


Ja, det har du helt ret i, men PC'en ikke her, men hos min bror. Med dit navn burde du jo kende et hack så jeg kan komme ind uden passwordWink

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2020 kl. 11:46
ved ikke om dette kan bruges, men der er da et par muligheder
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2020 kl. 12:55
Oprindeligt skrevet af Hackerjac Hackerjac skrev:

ved ikke om dette kan bruges, men der er da et par muligheder
Denne metode har jeg brugt rigtigt mange gange. Thumbs Up

Man skal dog være opmærksom på at man ikke kan få adgang til data, hvis tingene er krypteret, når man skifter adgangskode.

Jeg ville ikke begynde at geninstallere noget som helst. Det er noget rod og en besværlig omvej til at opnå samme som Hackerjac linker til.


Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2020 kl. 13:27
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Denne metode har jeg brugt rigtigt mange gange. Thumbs Up


Hvilken af de 6 metoder har du brugt?

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2020 kl. 15:10
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Denne metode har jeg brugt rigtigt mange gange. Thumbs Up


Hvilken af de 6 metoder har du brugt?

Flemming
Det var så ikke helt korrekt, det som jeg skrev. Jeg troede at det var løsning 2, som jeg ofte benytter.
Men ved nærmere eftersyn, så mangler der nogle vigtige trin, som gør at den måske ikke virker i alle opsætninger.

Jeg har brugt denne metode 1 mange gange:



Redigeret af Cyberguyen - 03-December-2020 kl. 15:11
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu