recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Finder ikke DVB kanaler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFinder ikke DVB kanaler

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5362
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2009 kl. 18:51
Oprindeligt skrevet af pinoh pinoh skrev:

Der var ganske rigtigt et filter, ved antennen, efter det fjernet, alle kanalerne kom, kunne hente noget i signal kvalitet, ved at justere antennen.

Thumbs Up

Oprindeligt skrevet af pinoh pinoh skrev:

Har en Panasonic Harddisk optager med MPEG2, så det lige med om antenne stikket skal i den ? for at gøre nytte af EPG-delen i den.

Ja, det er oplagt at benytte MPEG2 kanalerne til optagelse, så længe de er tilstede.

Mvh JørgenT
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2009 kl. 19:00
Oprindeligt skrevet af met1 met1 skrev:

Blander mig lige i snakken her..da jeg også netop har købt en Panasonic TX-P37X10E - Bemærk E,  til sidst men den burde da ikke være gammel ??  ja ved faktisk ikke hvad forskellen er til en Y model ?

Gammel og gammel, et halvt år er lang tid indenfor disse produkter.  Confused
Der er et par tråde her om manglen på X10E model i forhold til X10Y mht. MPEG4, som dkscan også skriver er nødvendig for at modtage de nye kanaler:

EDIT:

Det står tydeligt at fjernsynet har DVB-T tuner - men ikke DVB-C , men det behøves vel heller ikke ?
Er der mon nogen der kan hjælpe mig???

Har forhandler lovet noget?
Hvis det lige er købt ville jeg straks returnere til sælger.

Mvh JørgenT

Redigeret af JørgenT - 29-December-2009 kl. 19:09
Til top
met1 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 25-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2009 kl. 19:18
Takker mange mange gange for denne noget triste nyhed.. troede at når der bare var DVB-T - ja så kunne man tage alle de nye kanaler ?? noget mærkeligt fordi modellen med Y - er ikke dyrere..

Igen super tak - håber Getmore vil tage det retur / evt. bytte men det skal de vel ?
Og noget trist at de ikke informere noget det.. dårlig service da de vel ved at mange trods alt behøver MPEG4
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2009 kl. 19:54

håber Getmore vil tage det retur / evt. bytte men det skal de vel ?
Og noget trist at de ikke informere noget det.. dårlig service da de vel ved at mange trods alt behøver MPEG4

Der er vel 14 dages fortrydelsesret ved netkøb, så det burde ikke være et problem.

Der har været skrevet en del i dagspressen i den seneste tid, om butikkerne var gode nok til at informere om den begrænsede "holdbarhed" på MPEG2 signalet. Se også her:
http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=3362&zoneid=5

Mvh JørgenT
Til top
met1 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2009 kl. 20:04
ja den må byttes, håber det bliver uden brok ( den var i forvejen dårligt pakket så den har nok været ude på samme måde før..)  - syntes det er langt ude når Getmore og mange andre skriver at den har er DVB-T, men intet om at den ikke er MPEG4. Der står intet selvom man sidder og sammenligner alle data
Igen tak for super info.
Til top
met1 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2009 kl. 12:14

Nu må du lige hjælpe mig.. har lige sendt skærmen retur og for at være 110 % sikker har jeg spurgt netfirmaet redcoon der har den "rigtige Y- model

- se hvad han skriver :

Panasonic Viera TX-P37X10Y har en Mpeg 4 DVB-T tuner samt Mpeg 2 DVB-C tuner.

E modellen har ligeledes en Mpeg 4 DVB-T tuner, men ingen DVB-C Tuner.

Med venlig hilsen,

Tommy Mikkelsen (DK-CC)

redcoon 

----------------------------------------------------

såå E-modellen skulle kun mangle DVB-C Tuner, men den skulle jeg jo ikke bruge i min situation...

Mvh.
Tino
Til top
met1 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2009 kl. 13:29

Så skulle den være løst - takker alle for jeres hjælp.

Panasonic Danmark og Panasonic Tyskland skulle have oplyst forkert   information omkring E modellen
Den DVB-T tuner der sidder i E -modellen er en analog Mpeg 2 tuner. ( det har jeg ikke set nogle bekrive før)
- så at der står DVB-T tuner i div. data kan man åbenbart ikke bruge til meget.. ufatteligt at det skal være så svært at få nogle ret alm. / vigtige oplysninger
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu