recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Findes der 50G20 uden høj plasma-støj?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFindes der 50G20 uden høj plasma-støj?

Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
erling1000 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-Juli-2008
Status: Offline
Point: 148
Direkte link til dette indlæg Emne: Findes der 50G20 uden høj plasma-støj?
    Sendt: 07-April-2010 kl. 12:31
Har i denne uge købt Panasonic 50" G20 og satte den op i går.

Og sikket et lækkert tv Clap - på næsten alle punkter er jeg Super tilfreds. Men i dag har jeg bedt wupti.com om at afhente det igen / bytte det ud med andet 50G20. Der er simpelthen for meget plasmastøj på.

Jeg har fulgt de forskellige tråde om G20 herinde, og er meget nysgerrig på om der er nogen der har den samme model og størrelse, der ikke har støjen eller i hvert fald kun en lille smule. Er også nysgerrig på om Momsemor har fået nyt 50G20 og om det hjalp. Smile

Mit kan høres helt ud i køkkenet (hvis jeg skruer helt ned for lyden på tv og sætter den på "Dynamisk" billed-mode altså knald på panelet, som jeg nogen gange gerne vil have; det er en meget lys stue tv'et står i og ungerne skal kunne se tv om eftermiddagen også) og det er 10 m. og 2 døråbninger væk. Ikke meget bedre end køleskabets kompressor Ouch. Når jeg "ser tv med lyd" skal der skrues noget op for at "overdøve" / fjerne fokus fra lyden. Slår man over på THX billed-mode er det lidt bedre, men ikke godt nok.

Hvad siger I til det?

mvh. erling1000

Redigeret af erling1000 - 07-April-2010 kl. 12:33
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Point: 1759
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2010 kl. 12:47
Man begynder at frygte det støj. Har selv et 50G20 på vej til min hoveddør (måske endda i dag) og det håber jeg da virkelig ikke larmer. Syntes det lyder ret utroligt hvis så mange har fejl. Dog syntes jeg også det lyder meget underligt hvis de virkelig har smidt et tv i salg som larmer så meget som folk siger.

Hmmm
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2010 kl. 12:57
 "Dynamisk" billed-mode altså knald på panelet, som jeg nogen gange gerne vil have
ja så vil det sige mere, for i den mode bruger den også mest strøm.
Men hvis du godt kan lide den mode, var et lcd tv nok et bedre valg
Til top
JKN. Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Februar-2007
Point: 81
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2010 kl. 15:19
Ja jeg har et 50G20 i min stue og det siger ikke en lyd, kun når jeg er på nettet via min PS3 og har en  komplet hvid baggrund, kan man høre en smule støj hvis der er helt stille i stuen.

Min eksten harddisk via usb indgangen laver derimod en del larm og kan høres når der ikke er lyd på  skærmen.

Jeg sidder 3 meter væk.

JKN

Panasonic 65 HZ1000 tv. Apple tv. Yamaha RX A860 receiver. onwall Audiovector Aventage R Arrete Sub. Panasonic ub820 Uhd afspiller

SUB: Harbo Sound SUB 10 <
Til top
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Februar-2009
Point: 737
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2010 kl. 16:55
Det er lige meget hvilken indstilling man sætter tv'et i. Det skal IKKE larme så meget, at man kan høre summen i en afstand af 5 m. Et tv er lavet til at blive brugt i alle indstillinger, som det nu tilbyder. Hvor er vi på vej hen, hvis vi som brugere og kunder skal til at indstille os ud af summende tv? Eller endnu værre - til at finde os i tv, som summer så meget, at de ødelægger oplevelsen. 

Godt du (trådstarter) ikke finder dig i det og sender tv'et retur!

I øvrigt er G20 ikke det eneste, som lider af denne mangel. Samsungs 850/855 serie summede også meget. Der kom aldrig en endegyldig løsning på problemet.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2010 kl. 17:03
Har da lige stået og nydt et 20G hos Sparshop - her kunne jeg ikke høre nogetTongue

Redigeret af Hother - 07-April-2010 kl. 17:03
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Novatic Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Maj-2009
Point: 64
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2010 kl. 17:07
Det her er altså ikke godt for Panasonic.

Ville nemlig selv have en G20 (var faktisk 100% sikker på det), men så begyndte klagerne om støj at vælte ind, og jeg har ærlig talt ikke lyst til, at satse 10-11k på en skærm, der måske vil være til at holde ud.
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6288
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2010 kl. 17:36
Hej , jeg har også et 50G20 som er lydløst . Hvis det er totalt stille i stuen og jeg muter lyden , kan der svagt høres en buzz hvis man lytter omme bagved tvèt . Så det er altså muligt at få et der er i orden....
MVH
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6288
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2010 kl. 17:48
Oprindeligt skrevet af PhDream PhDream skrev:

Det er lige meget hvilken indstilling man sætter tv'et i. Det skal IKKE larme så meget, at man kan høre summen i en afstand af 5 m. Et tv er lavet til at blive brugt i alle indstillinger, som det nu tilbyder. Hvor er vi på vej hen, hvis vi som brugere og kunder skal til at indstille os ud af summende tv? Eller endnu værre - til at finde os i tv, som summer så meget, at de ødelægger oplevelsen. 

Godt du (trådstarter) ikke finder dig i det og sender tv'et retur!

I øvrigt er G20 ikke det eneste, som lider af denne mangel. Samsungs 850/855 serie summede også meget. Der kom aldrig en endegyldig løsning på problemet.
Enig , selvfølgelig skal det ikke støje , og da slet ikke " overdøve " lyden ved alm volume til en tv-avis eller andet Jeg havde også sendt det retur , hvis det var mig der havde det problem . Desværre ser det udtil at der er meget stor forskel panelerne imellem , så man kan da håbe at Panasonic finder en løsning  på dem der er fejlbehæftet...
MVH
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2010 kl. 17:51
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

"Dynamisk" billed-mode altså knald på panelet, som jeg nogen gange gerne vil have
ja så vil det sige mere, for i den mode bruger den også mest strøm.
Men hvis du godt kan lide den mode, var et lcd tv nok et bedre valg
Da ikke når jeg helst vil have et fedt Panasonic-plasma. Tongue Det er vel ikke meningen man ikke skal kunne bruge tv'et i de forskellige modes? Så kunne man da ikke bruge det til meget hvis man siger jeg måske burde vælge et lcd, fordi panelet i mit tv har en fejl så jeg ikke kan udholde dynamisk mode - en feature man ikke bør bruge, direkte lagt ind i nyt tv? Confused Mener du det?

Mvh. erling1000
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2010 kl. 17:54
Godt der foreløbig er et par stykker der melder tilbage at de har (eller har set) 50G20 med Lav plasmabuzz - er der flere? Eller flere der er ilde stedt som jeg? Shocked

mvh. erling1000
Til top
E. Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Januar-2009
Point: 1427
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2010 kl. 19:53
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Har da lige stået og nydt et 20G hos Sparshop - her kunne jeg ikke høre nogetTongue

Nu er støj så meget

Nogle folk kan høre når naboen piller næste
Det er faktisk et handicap der skal tages alvorligt
måske kan en psykolog/ørelæge hjælpe ?
E.L.
Til top

Besvar Besvar Side  123 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu