|
Findes der en fornuftig lavprisprojektor. |
Besvar |
Forfatter | |
aerik
Guld medlem Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4265 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 11-September-2016 kl. 15:44 |
Da jeg står i den situation, at jeg ikke har et tv overvejer jeg, om jeg måske skulle få en stor skærm o stedet.
Men findes der en projektor som er til at betale sig fra, som ikke larmer som en jetjager, og som reelt kan holde til at blive brugt jævnligt? Jeg er ikke typen der tænder tv for at zappe rundt og se om der er noget, så det er ikke fordi projektoren vil have mange korte kørsler, hvis dette har en betydning i dag? Hvad skal jeg se efter, og hvilken prisgruppe vil det kunne være muligt i? Overvejer pt et rullegardin fra ikea som et startlærrede for at pengene kan gå til projektoren i stedet. Kom gerne med input. Både hvad man må se efter fra nyt og brugt. Budget op til 6.000 men gerne lavere. |
|
PerW
Guld medlem Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4113 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg bruger en Optoma HD26 som jeg er rigtig glad for. Den koster 5.000.
|
|
hunterSEG
Bruger Oprettet: 03-November-2011 Sted: Denmark Status: Offline Point: 193 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis støj er i højsædet, så skal du kigge efter en LCD projektor. Kan desværre ikke hjælpe på det område.
Ellers så er der mange DLP projektorer, som kunne være en mulighed. Dog kan der være problemer med Regnbue effekt, hvis du nemt ser dette. Der er mange mærker, nye som ligger omkring 5-6 kilo. Se rundt omkring på nettet og læs nogle anmeldelser, vil også give dig en større viden inden for området. Jeg har selv en Benq w1070. Den er vi meget glade for. Det er en DLP projektor, så den støjer noget. Du skal bare vide at for 5-6 kilo, så skal du gå på kompromis med en eller flere ting. Nyt/gammelt, lys, støj, kontrast, farve mm. Brugt, kan være et svært område, for lampen bliver slidt, og de er dyre i indkøb, og der er "rimelig" stor udvikling inden for området. Husk: Du skal også have et lydanlæg ved siden af. For de højtalere, som er i projektorer, er langt fra gode nok til TV, film, serier og spil brug. edit: Tag et kig på denne side. http://www.projectorcentral.com/
Redigeret af hunterSEG - 11-September-2016 kl. 16:45 |
|
PerW
Guld medlem Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4113 |
Funktioner
Tak(0)
|
Om det er DLP eller LCD projektor, har intet med støj at gøre. Min søn har en Epson TW5210 og den larmer langt mere end min Optoma.
|
|
aerik
Funktioner
Tak(0)
|
Anlægget er på plads, så det er kun billede jeg mangler.
Regnbue havde jeg da glemt alt om. Jeg kan opleve problemer med regnbuer i biografer, så det skal jeg sgu da lige være opmærksom på inden jeg smider pengene. |
|
JAWA
Bruger Oprettet: 05-August-2014 Sted: Karlslunde Status: Offline Point: 158 |
Funktioner
Tak(0)
|
Der findes også LED projektorer så du er fri for lampeskift - her er nogle stykker fra LG:
LG har eksempelvis en ultra short throw LED projektor der ser ud til at være ret støjsvag. Mvh
|
|
JAWA
Bruger Oprettet: 05-August-2014 Sted: Karlslunde Status: Offline Point: 158 |
Funktioner
Tak(0)
|
Lg laver også en ultra short throw projektor LG PF1000U i full HD om med LED lampe og lav støj til en meget rimelig pris:
Mvh
|
|
Nicolait
Bruger Oprettet: 29-Januar-2016 Status: Offline Point: 66 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvad med tuner? Har du en tv-boks eller lignende, som kan sende signalet til projektoren?
|
|
aerik
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har faktisk alt stående til at kunne bruge en projektor, har bare intet kendskab til, hvad man skal kigge efter ved en sådan.
|
|
Nicolait
Bruger Oprettet: 29-Januar-2016 Status: Offline Point: 66 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg var egentlig temmelig imponeret over optoma hd50. Hvis pris og kvalitet hos optoma ellers følger hinanden, så ville jeg bestemt kigge på hd26'eren. Den er inden for det budget du har sat.
|
|
bphhm
Guld medlem Oprettet: 28-Marts-2006 Status: Offline Point: 1144 |
Funktioner
Tak(0)
|
Prøv at checke dette link: http://www.projectorcentral.com/home-theater-multimedia-projectors.htm
Hvis projektoren er erstatning for TV så har du formentlig brug for at kunne se i dagslys eller knap så mørkelagt rum. Gå derfor efter en med høj Lumens. Men kun i mørkelagt rum får du fuldt udbytte selvfølgelig.
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |