recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Findes der ingen god 42" Samsung plasma?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFindes der ingen god 42" Samsung plasma?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
4ever Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 118
Direkte link til dette indlæg Emne: Findes der ingen god 42" Samsung plasma?
    Sendt: 23-Juni-2009 kl. 22:04
Nu har vi hørt så meget om det nye Samsung PS-50B850, som efter anmeldelser at dømme er god. Sidenhen har jeg også været så heldig selv at se, dette tv hos den lokale forhandler og jeg var rimeligt imponeret (til ikke-jyder: jeg var ellevild af begejstring)
Jeg har dog ikke plads til et 50"'s tv, højest et 40-42".
Findes der ikke et godt 42"s helt ny Samsung plasma, eller er det kun fra 50" og op, der sker en udvikling her?

Redigeret af 4ever - 23-Juni-2009 kl. 22:07
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Point: 24817
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2009 kl. 22:07

Jeg tror ikke du skal regne med at samsungs plasmatv kommer ned i 40".

Der kører de nok mere på deres led/lcd tv.

Mvh
Flemming Larsen
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2009 kl. 22:12

fremover bliver plasma i 50 tommer og på. Den eneste 42 tommer model er en panasonic 42v10 og som er i samme liga med samsung 855 

Redigeret af xcardman - 23-Juni-2009 kl. 22:13
Til top
4ever Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2009 kl. 22:18

Jeg har været på Samsungs hjemmeside og fundet en Samsung PS42B456 , HD ready. Motion Plus, Filterbright, DVB-T,DVB-C +mpg4, altså en rimelig ny 42"s skærm.

Hvad siger I til den?

Full HD betyder vel ikke noget i en 42"s ?

Redigeret af 4ever - 23-Juni-2009 kl. 22:18
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2009 kl. 22:28

full HD betyder ikke noget. Den er alså slet ikke i nærheden af en 855. Jeg vil faktisk sige et samsung edge led nok er bedre.

Til top
4ever Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2009 kl. 22:37
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

full HD betyder ikke noget. Den er alså slet ikke i nærheden af en 855. Jeg vil faktisk sige et samsung edge led nok er bedre.

Okay, det er så første gang jeg hører én give det råd, at man skal købe LCD over plasma.
Nu har jeg ikke fulgt udviklingen i lang tid, der er måske sket en del. Disse Samsung edge LED/LCD er de også ok til bevægelse, for jeg er sportsinteressert?
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Point: 24817
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2009 kl. 22:41
Oprindeligt skrevet af 4ever 4ever skrev:

Okay, det er så første gang jeg hører én give det råd, at man skal købe LCD over plasma.
Nu har jeg ikke fulgt udviklingen i lang tid, der er måske sket en del. Disse Samsung edge LED/LCD er de også ok til bevægelse, for jeg er sportsinteressert?

Ja, de er rigtig gode til sport. Jeg har et u7070 på 40" og der var lidt problemer indtil jeg slog 100HZ fra. Men ud over det, så er det et skide lækkert tv.

Mvh
Flemming Larsen
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2009 kl. 22:43

en samsung edge led er ikke dårlig, en panasonic 42v10 er bedre.
men lige netop deres mindste model vil jeg nok går uden om.
desværre har lcd jo snart overtaget alt under 50 tommer.
men hvis det skal være samsung er edge led bedre end deres 42 plasma.
Til top
4ever Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2009 kl. 22:46
På Cnet.co.uk kan jeg se, at Samsung UE46B8000 har opnået Rating 9.0 "Spectacular", så helt ringe er den nok ikke.
Har dog ikke set den herhjemme i butikkerne endnu. Må indrømme at jeg egentligt fravalgte den i første omgang, idet jeg nok er mere til plasma - men når jeg ikke kan have en større skærm en 42", så skulle jeg måske kaste min interesse lidt mere på dette Samsung UE40B8000!

V10 har jeg også overvejet, men jeg er lidt mere vild med Samsungs design, men hvis det nu ikke kan blive Samsung plasma vil dette afgjort være en kandidat.

OLED er lidt langt væk synes jeg. Det er længe at vente.

Redigeret af 4ever - 23-Juni-2009 kl. 23:25
Til top
fredtoft Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Februar-2008
Point: 178
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2009 kl. 00:42

Nu har vi hørt så meget om det nye Samsung PS-50B850, som efter anmeldelser at dømme er god. Sidenhen har jeg også været så heldig selv at se, dette tv hos den lokale forhandler og jeg var rimeligt imponeret (til ikke-jyder: jeg var ellevild af begejstring)
Jeg har dog ikke plads til et 50"'s tv, højest et 40-42".
Findes der ikke et godt 42"s helt ny Samsung plasma, eller er det kun fra 50" og op, der sker en udvikling her?

Samsung kommer med deres PS42B5X0 omkring august måned. Specifikationer svarer til PS50B5X0, altså 1920*1080 panel, men i "normal" tykkelse og uden "real black" filter.

Branchemedlem - THX og ISF certificeret kalibrering
AV Blog - strøtanker om kildetro gengivelse af lyd og billede
Til top
Jamic Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-Oktober-2006
Point: 464
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2009 kl. 00:58

Hej

Jeg synes folk er rigeligt negative omkring den nye Samsung plasma i 42.

Jeg har haft den i godt en måned og synes den er rigtig lækker, jeg købte den selv da jeg synes den giver et bedre billede end Panasonics X10.

Der er dog en del refleksioner, så den er ikke velegnet hvis man ser meget TV om dagen, eller skal have den et meget lyst sted.

Mvh. Jacob

Til top
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2009
Point: 615
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2009 kl. 07:51

Full HD betyder bestemt noget. Du kan sagtens se forskel. På alt fra undertekster til selve billedet, til...

Samsungs LCD får mange gode ord med på vejen og har et rigtig flot billede. Jeg synes selv det outperformer mange Plasma-skærme, men det er blot forskellige ting skærmene er gode til. Der er mere "kapow" i lcd og dermed bedre i dagslys. Samsungs LCD har mere levende farver. Plasmaerne har en god shadow-detail (for V10 dog ikke for interlaced SD signaler). Den bedre sort på Samsungs nye edge-lcd vil dog virke bedre på de fleste end den shadow-detail der er på et Plasma. I dagslys tenderer mørkt på en plasma at have en grå farve.

Der hvor Samsungs 2009 LCD får anmærkninger er for slør på hurtige bevægelser. Jeg skal selv have set nærmere på dette, da jeg også lurer på en sådan. Kiggede først på Pana G10 (der er full-HD 42" plasma). Men da den fejler i 24p og IFC har jeg fravalgt den. Jeg bliver dog også mere og mere glad for designet på Samsuns skærme ift. Pana jo mere jeg ser på dem.

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu