|
Findes der TV der trådløst kan logge på ens NAS? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
mrsam ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 29-August-2006 Status: Offline Point: 27 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 30-Marts-2012 kl. 21:01 |
Hejsa!
Min indsigt på området af TV er forholdsvis minimal, så jeg håber nogen kan svare på dette måske halv dumme spørgsmål: 1. Findes der TV som trådløst kan tilgå indhold (film, music osv.) på ens NAS og "streame" det over? 2. I så fald kan du anbefale et TV af denne slags? 3. JEg har absolut heller ingen erfaring med NAS - kan du anbefale et stk NAS som eventuelt falder i godt spænd med et TV? Er muligvis ikke så skarp på de tekniske termer men formåler er: At jeg fra min seng kan tænde for fjernsynet - tilgå indholdet på min NAS og feks. se en film. Jeg har et computerværelse hvor jeg har en stationær computer koblet op til en router, hvorpå jeg også kan logge trådløst på. Tænker NAS'en skal stå herinde. JEg vil bare undgå et scenarie hvor jeg skal koble NAS'en til min stationære for at overføre indhold, for derefter at tage den ind og sætte til TV'et. Men ved som sagt ikke om det kan lade sig gøre :)
Redigeret af mrsam - 30-Marts-2012 kl. 21:03 |
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Alle TV, der kan bruge en WIFI dongle og har DLNA kan læse fra en NAS. Flere TV har i dag WIFI indbygget. Samsung har adskillige modeller. Mht. NAS så er jeg selv tilhænger af Synology.
|
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
|
jacobask ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2011 Sted: DK, Langå Status: Offline Point: 1253 |
Men du skal dog ikke forvente alverden fra de forskellige TV. Det er som regel meget begrænset hvilke formater de er i stand til at læse.
/ask |
|
![]() |
|
TiXe ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 21-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 270 |
Mit samsung UE55D7005 afspiller film og billeder sådan
jeg har en NAS koblet til min router og mit tv er trådløst forbundet til netværket (det har indbygget Wifi) der var INTET opsætning overhovet , jeg trykker bare på "Source" knappen og vælger min NAS og vælger så den film jeg vil se , det virker med B.la MKV film , , Og 3d film også , |
|
![]() |
|
fhebo ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 43 |
Det er absolut ikke alle NAS'er der er lige hurtige hverken at sætte op eller at tilgå. Har selv en ReadyNAS fra Netgear som godt kan, men skal finindstilles. Har hørt godt om Synology (DS-211) også. Du bør læse nogle tests fx denne http://fpn.dk/digitalt/computer/article2424574.ece.
Overvej derefter hvilke behov du har: Backup (1 eller to diske), meget plads?, hastighed, skal det være lydløst?, anvender du Windows/Mac/Linux som pc, skal du anvende NAS'en som musik/media-server? osv Hvis du vil have det forklaret på en mere pædagogisk måde, så prøv at se på Kenneth Lunds videoer om NAS, opsætning af tv mv mv på www.livingsmart.dk. Du kan også søge efter forklarende videoer på youtube eller på www.ehow.com. God fornøjelse ![]() |
|
![]() |
|
mrsam ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 29-August-2006 Status: Offline Point: 27 |
Hey,
Jeg siger tak for den gode response og vil lige prøve at kigge videre på livingsmart. Tror det er forholdsvis lige til, at finde en god NAS - men synes straks det bliver en smule mere uoverskueligt når det drejer sig om at finde et TV i middelprisklassen der understøtter WIFI - så det kan logge trådløst på NAS'en. Formålet med NAS'en er helt klart at det skal være et mediecenter for mine film og musik, så at jeg kan se film på tv'et igennem NAS'en og streame musik med SONOS. |
|
![]() |
|
fhebo ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 43 |
Velbekomme.
Tv med indbygget / understøtter wifi er såmænd ikke så svært, for det nærmer sig at være standard også i tv til ca 6-7000 kr. Jeg har lige selv købt et Sony EX721 (som blot kræver en wifi-dongle). Købt til 5999 hos Sony center i Lyngby. Sonys HX721 har indbygget wifi. Er sidst set til ca 6000 i Bilka. Ellers er der Samsung UE46D6577 kr 7999 (klik for link til Fona) Panasonic Viera GT30 skulle vist også have indbygget wifi. Held og lykke med NAS'en og hvis du har SONOS så er der vist ikke de store problemer :-) |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |