recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Findes LG tv med DVB-C MPEG4 mon??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFindes LG tv med DVB-C MPEG4 mon??

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
jzimmer Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 24-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Emne: Findes LG tv med DVB-C MPEG4 mon??
    Sendt: 03-Juli-2009 kl. 13:02
Er det mig der ikke har undersøgt tingene grundigt nok, eller er det bare ikke muligt at støve et LG LCD/Plasma tv op med dvb-c mpeg4 ??

På LGs hjemmeside ser det ud til at de fleste skærme "kun" har dvb-c mpeg2 nemlig...

/Jzimmer
Til top
MortenP Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juli-2004
Point: 658
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2009 kl. 13:34
er det nødvendigt?..

jeg har et LG47LH3000 som på hjemmesiden kun skulle have DVB-C mpeg2.. men kan da tage alle mine Yousee kanaler. Også HD kanalerne???

Gad vide om det bare KAN mpeg-4 alligevel. (der er også MPEG-4 DVB-T tuner i) for har ingen problemer med f.eks. TV2 sport HD, eller Kanal 5 HD.
Til top
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Point: 886
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2009 kl. 13:49
@Chris

Der står desværre "DVB-T MPEG 4 (HD), DVB-C MPEG2" under specifikationer i dit link, når man ser på DVB-C.

---

@jzimmer

De LG plasma-skærme, jeg lige har fundet interessante, har heller ikke haft DVB-C, men har nøjedes med DVB-T MPEG4.

Deres søgefunktion er ikke videre samarbejdsvillig, så jeg har ikke søgt deres tv-portefølje igennem. God fornøjelse eller send LG en mail. De burde vide det.

Mvh. Jørgensen
Til top
MortenP Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juli-2004
Point: 658
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2009 kl. 13:56
Jeg har faktisk lige googlet lidt.

Det viser sig at de HAR både DVB-T og DVB-C MPEG-4 tuner. (ihvertfald Mit 47LH3000)..

Man skal blot vælge Sverige som Land for at få adgang til DVB-C tuneren.. står den til Danmark så er der kun adgang til DVB-T tuneren.
Til top
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Point: 886
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2009 kl. 14:02
Pudsigt Da jeg tjekkede LG 42PQ6000 ud for nylig, var det også lidt forskelligt, hvad der stod på de enkelte landes hjemmesider. Åbenlyse fejl iblandt.
Til top
dieseldk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-Maj-2009
Point: 368
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2009 kl. 20:28
På LCD har LH serien også mpeg4 på dvb-c tuneren selv om det ikke er beskrevet sådan på hjemme siden, men man skal som tidligere nævnt vælge Sverige som land for at få adgang til den.
Til top
jzimmer Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2009 kl. 23:22
Hey alle, tak for svarene.

Hmm, det lyder da lidt sjovt at man kun kan få adgang til mpeg4 på dvb-c tuneren såfremt man vælger Sverige som land...hvorfor er det egentlig sådan? Jeg mener, hvad mener LG lige er anderledes for os, siden de ikke mener vi skal have adgang til den.

Hvis man vælger Sverige som land bliver interfacet vel også på svensk?? (kan uden problemer forstå det...men det vil da være federe at have på dansk )

Til top
jzimmer Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2009 kl. 23:25
Oprindeligt skrevet af MortenP MortenP skrev:

er det nødvendigt?..

jeg har et LG47LH3000 som på hjemmesiden kun skulle have DVB-C mpeg2.. men kan da tage alle mine Yousee kanaler. Også HD kanalerne???

Gad vide om det bare KAN mpeg-4 alligevel. (der er også MPEG-4 DVB-T tuner i) for har ingen problemer med f.eks. TV2 sport HD, eller Kanal 5 HD.

Det lyder interessant, for jeg har i forvejen YouSee, og vil derfor helst kunne modtage de forskellige HD kanaler.

Fungerer det bare problemfrit hos dig, også selvom du ikke har valgt Sverige som land?
Til top
dieseldk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-Maj-2009
Point: 368
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2009 kl. 23:38
Oprindeligt skrevet af jzimmer jzimmer skrev:

Hey alle, tak for svarene.

Hmm, det lyder da lidt sjovt at man kun kan få adgang til mpeg4 på dvb-c tuneren såfremt man vælger Sverige som land...hvorfor er det egentlig sådan? Jeg mener, hvad mener LG lige er anderledes for os, siden de ikke mener vi skal have adgang til den.

Hvis man vælger Sverige som land bliver interfacet vel også på svensk?? (kan uden problemer forstå det...men det vil da være federe at have på dansk )

Indtil videre skal du have sat Sverige som land for at kunne se dine digitale kanaler. Det er fordi at softwaren i TV:et ikke understøtter Danmark som land lige nu. En opdatering vil udkomme senere. MVH LG Support

Det var det svar jeg fik da jeg spurgte om hvorfor jeg ikke fik nogle digitale kanaler med Danmark som land.

Under indstillinger kan man vælge sprog for menu, lyd, undertekst til dansk selv om man har Sverige som land.
Det eneste jeg har fundet er at under tid kan jeg kun vælge Stockholm og hvis jeg gør det er uret en time bagefter, man kan lave en manuel forskydning af tiden så den kommer til at passe men ved ikke om det er anderledes med Danmark som land.

Redigeret af dieseldk - 03-Juli-2009 kl. 23:38
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2009 kl. 19:06

Tænkte så om PQ6000 serien også har det? når man scanner efter kanaler, så kan  VHF/UHF og Cable vælges?

Yderligere findes der en  funktion i SM menuen så man kan switche antenna AIR:1 til CABLE:0? dog ikke set nogen effekt, måske er det bare en mindre antenne forstærker funktion.

Spørgsmålet er vel hvorfor de har CABLE under manuel kanal søgning, den viser dog kun Sxx kanaler her, og ikke andre detajler som kunne være DVBC relevant.

Er der nogen som har testet eller ved mere på LG plasma modellen? skal nemlig foreslå tv til en kabeltv ejer..
Men denne model går ikke hvis dvbc ikke virker.

Har desværre kun sat, så jeg kan ikke teste det og ønsker ikke at flytte rundt på 50" for dette.

Til top
bøffen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Februar-2009
Point: 172
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2009 kl. 23:06
LGs plasma har ikke DVB-C MPEG 4 kun DVB-T MPEG4.

Og det er korrekt at man skal sætte landet til Sverige og så virker alt som
det skal indtil der kommer en service opdatering. Det er meget mærkeligt
men har selv snakket med deres servicechef.
Til top
stanleymkay Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-Juli-2009
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2009 kl. 14:56
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu