recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Findes Sådan en tuner
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFindes Sådan en tuner

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
blackbox Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 140
Direkte link til dette indlæg Emne: Findes Sådan en tuner
    Sendt: 08-Maj-2009 kl. 00:57

hej alle

skal til at bygge et mediecenter til en kammerat, man har nogle specielle krav til tuneren og fremtidige teknologier, har googlet en del, men synes ikke jeg kan finde et tunerkort der kan det han vil.

krav:

et tunerkort der både kan køre dvb-t og dvb-s2, på DVB-T delen kræves der MPEG4 samt HE ACC lyd, og på SAT delen kræves der MPEG4 samt AC3 med mulighed for afkodning via et CAM MODUL.

findes dette, eventuelt som 2 forskellige kort?

på forhånd tak

mvh Carsten Larsen

Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2009 kl. 08:20
MPEG2, MPEG4, AC3, AAC HE det er et codec spørgsmål. Et digitalt tunerkort er i essens et netværkskort der modtager en datastrøm. Hvad du laver med datastrømmen efterfølgende bestemmes af din frontend. Hvis din frontend understøtter de formater du beskriver kan du modtage og se kanaler der anvender disse formater.

Eneste du skal tænke på er om din tuner kan modulere DVB-T/S2. Mig bekendt findes dette ikke på ét kort, men jeg kan tage fejl.

Du skal nok ud i en løsning med to tunerkort. Fx et DVB-T og et DVB-S2 kort fra Digital Everywhere(Hvis du vil køre VMC, 7MC. Ellers kan du eksperimenter med Terratecs tunere. Alle nævnte modeller har support for CAM/Smartcard.

Redigeret af Patriarken - 08-Maj-2009 kl. 08:21
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Ashanti Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-September-2008
Point: 358
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2009 kl. 09:47
Jeg tror også at 2 kort er løsningen.

Hauppauge lavede vist et kort med DVB-T/S2 for et par år siden men det var vist kun mpeg-2. Tjek deres hjemmeside.
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2009 kl. 10:29

Teoretisk skulle denne kombination virke, men jeg har ikke prøvet det

Tuner

CA modul

Jeg har et sted læst at DVBViewer håndterer denne løsning, men jeg har som sagt ikke prøvet det af

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
blackbox Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Oktober-2004
Point: 140
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2009 kl. 13:01

ok, jeg siger mange tak for hjælpen, og vil begynde at kigge på de ovennævnte kort.

god weekend til jer alle

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2009 kl. 13:17

Som du ved er der 14 dages returret ved køb over nettet, så det er forholdsvist risikofrit at prøve det af (koster selvfølgelig portoen).

Det ville glæde mig at høre resultatet. Ville være rart om der var et alternativ til FireDTV

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu