|
Findes TV der kan optage 2 programmer samtidig? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
mainleif ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 146 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 06-Oktober-2014 kl. 20:11 |
Hej er der nogen her som med 100% sikkerhed kender et TV (42 - 48 tommer) som kan optage 2 programmer samtidig, f.eks. når man ikke er hjemme? Jeg ved at mange TV kan optage et program samtidig med at man ser et andet program, men det er altså ikke det jeg spørger til her. Jeg har YouSee og vil gerne erstatte mit mediacenter med et nyt TV men altså kun såfremt det kan opdage 2 programmer samtidigt. Elgiganten og Hifiklubben siger der ikke findes sådan et TV. Når man googler rundt på nettet er der nogen som skriver at visse TV kan men at der ikke findes dokumentation/beskrivelse på producentens hjemmeside. Når der nu alligevel er 2 tunere - twin - i tv'et så kunne det være rigtig fikst, hvis det kunne optage 2 programmer samtidig, således jeg kan skrotte mediacenteret der er blevet alt for gammelt og tæt på at brænde sammen.
![]() Redigeret af mainleif - 06-Oktober-2014 kl. 20:14 |
|
![]() |
|
bibihest ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1435 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Panasonic tv med 2 tunere kan i hvert fald. Bruger det selv.
|
|
![]() |
|
tom_jensen ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 14-April-2010 Status: Offline Point: 5 |
Hvis du gerne vil kunne editere/trimme dine optagelser er det ikke sikkert at du skal droppe htpc'en. Det lader til at alle (?) store tv producenter efterhånden koder PVR-funktionen så man ikke kan 'pille' i det man har optaget.
|
|
![]() |
|
miri ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2066 |
|
|
miri
|
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10581 |
Visse Panasonic og Philips TV har indbygget DNLA server funktionalitet, og her kan optagelser flyttes til PC, også selvom de er krypterede.
Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
Moulder ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 03-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 372 |
Mit Beovision11 kan optage 2 forskellige programmer, også selv om de er på samme tid
![]() |
|
Mvh
Moulder |
|
![]() |
|
Coolsmarti ![]() Bruger ![]() Oprettet: 18-Oktober-2007 Status: Offline Point: 163 |
Alle Samsung TV med Twin-Tuner kan også. Det er eks. fra model 6505 og frem.
|
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10581 |
Nej det kan de ikke. Jeg har selv et F7005, og det kan i hvert fald ikke. Hvis jeg starter en optagelse og forsøger at starte endnu en, får jeg en melding om jeg vil stoppe den første optagelse og starte den anden. Flemming |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
Thomas Jensen ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 11-November-2013 Sted: Slagelse, DK Status: Offline Point: 457 |
Det er i så fald noget helt nyt, for mit F7005 kunne i hvert fald ikke. Det kunne optage en kanal og vise en anden samtidig, men ikke optage to kanaler samtidig. Panasonic's Twin Tuner-modeller kan så vidt vides optage to kanaler samtidigt. Personligt ville jeg foretrække en HDD/BD-optager, så man kan brænde optagelser ud på BD-skiver. Plus at éns optagelser ikke er ubrugelige, når TV'et skiftes. |
|
AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3
|
|
![]() |
|
Coolsmarti ![]() Bruger ![]() Oprettet: 18-Oktober-2007 Status: Offline Point: 163 |
Det var måske lidt overordnet beskrevet, jeg mener selvfølgelig 2014 modellerne, og derved fra H6505 og frem. Det skulle være blevet forbedret meget, det har også været nævnt i flere news her på sitet.
|
|
![]() |
|
inside ![]() Bruger ![]() Oprettet: 21-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 190 |
Kan varmt anbefale twin tunere på Panasonic. Ville ikke kunne leve uden den funktionalitet idag. Ja, optagelserne er låst til TV'et, men kan sagtens hentes ud hvis man har en PC og VLC media player.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |