Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
|
Sendt: 27-August-2009 kl. 09:08 |
lunddal skrev:
Hvad har 4:3 med det at gøre?
På Blu-ray kan den komme i højere opløsning, og det må trods alt kunne gøre den bedre end DVD udgaven.
Serien er som nævnt ikke optaget i SD, men på film. | det har du ret i, jeg siger også bare man ikke skal forvente et mirakel. nogen forventer en ældre film på blu-ray skal stå som ironman. godt være fordi mit tv, kan vise et godt SD signal, at jeg ikke synes forskellen er særlig stor på lidt ældre udsendelser.
Redigeret af xcardman - 27-August-2009 kl. 09:10
|
 |
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
|
Sendt: 27-August-2009 kl. 09:14 |
xcardman skrev:
det har du ret i, jeg siger også bare man ikke skal forvente et mirakel. nogen forventer en ældre film på blu-ray skal stå som ironman. |
Jeg vil ikke sige at den SKAL gøre det, men den KAN godt gøre det. Det findes der flere eksempler på. Men det er utopi at tro at en TV-serie, selv en serie med så stor kommerciel betydning som Venner, vil få en tilsvarende behandling. Men alene fordi serien er så populær, har jeg meget svært ved at forestille mig at den ikke skulle blive udgivet på BD på et tidspunkt når udbredelsen af BD er stor nok, om den så hvade været optaget med et hjemmevideokamera.
Det er værd at bemærke at dén kvalitet TV2 leverer Venner i, er _meget_ langt fra optagekvaliteten, og den kvalitet der ligger på DVD'erne.
|
 |
lunddal
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8665
|
Sendt: 27-August-2009 kl. 10:01 |
xcardman skrev:
nogen forventer en ældre film på blu-ray skal stå som ironman.godt være fordi mit tv, kan vise et godt SD signal, at jeg ikke synes forskellen er særlig stor på lidt ældre udsendelser. |
Ældre film kan sagtens stå som Iron Man - eller bedre.
Og du bliver ved med at blande SD ind i det. Ældre film er IKKE SD.
|
 |
xcardman
Guld medlem
|
Sendt: 27-August-2009 kl. 10:45 |
lunddal skrev:
xcardman skrev:
nogen forventer en ældre film på blu-ray skal stå som ironman.godt være fordi mit tv, kan vise et godt SD signal, at jeg ikke synes forskellen er særlig stor på lidt ældre udsendelser. |
Ældre film kan sagtens stå som Iron Man - eller bedre.
Og du bliver ved med at blande SD ind i det. Ældre film er IKKE SD. | så film. Der bliver ikke brugt ressourcer på det og giv mig et eksempel på en film. før 1990. tænk en debat der har været om man kunne se forskel på HD og dvd. så hvorfor skulle de. Jeg har ikke udtalt det ikke kan lade sig gøre.
|
 |
lunddal
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8665
|
Sendt: 27-August-2009 kl. 10:52 |
Nu har jeg ikke set den i den udgave, men Casablanca fra 1942 skulle stå kanon, og så er der f.eks. Pinocchio og Tornerose.
Jeg har selv bl.a. Nærkontakt af 3. grad og Poltergeist og begge står ganske godt og er begge væsentligt bedre end DVD udgaverne.
Det kan godt være at der er været film af tvivlsom kvalitet på Blu-ray, men det skyldes for det meste at man ikke har brugt tid og penge på at gøre det ordentligt.
Redigeret af lunddal - 27-August-2009 kl. 10:57
|
 |
xcardman
Guld medlem
|
Sendt: 27-August-2009 kl. 11:04 |
lunddal skrev:
Nu har jeg ikke set den i den udgave, men Casablanca fra 1942 skulle stå kanon.
Jeg har selv bl.a. Nærkontakt af 3. grad og Poltergeist og begge står ganske godt og er begge væsentligt bedre end DVD udgaverne. | men det er meget sørgeligt, der ikke bliver brugt mere tid på dem. vi er begge enige om blu-ray er bedre end dvd. Samt mange er noget bedre end dvd. Men når jeg ser I Robot i dvd eller blu-ray bliver jeg alså ikke blæst omkuld. Det ved jeg godt man ikke skal, men rigtig mange forventer en meget større forskel. Men lyden bliver man afhængig af Men Der hvor forskellen kommer rigtig frem er på en projektor, så kan udmærket godt forstå rigtig mange har fået en.
Redigeret af xcardman - 27-August-2009 kl. 11:05
|
 |
Fakker
Super bruger
Oprettet: 13-April-2008
Sted: Aarhus
Point: 315
|
Sendt: 27-August-2009 kl. 16:01 |
Hvad med Blade Runner.? Den står da også kanon
|
 |
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
|
Sendt: 27-August-2009 kl. 17:04 |
xcardman skrev:
Der bliver ikke brugt ressourcer på det og giv mig et eksempel på en film. før 1990. |
Udover de nævnte: 2001, Grand Prix, Blazing Saddles... Det er film fra 60'erne, hvor der netop om noget er STØRRE forskel på DVD og blu-ray end på spritnye film.
xcardman skrev:
tænk en debat der har været om man kunne se forskel på HD og dvd. så hvorfor skulle de. Jeg har ikke udtalt det ikke kan lade sig gøre. |
Er det ikke rimeligt åbenlyst? En mulighed for at sælge 10 sæsoner af en TV-serie til de samme mennesker som allerede har investeret i det én gang? Hvorfor skulle de IKKE gøre det?
|
 |
Stampe
Guld medlem
Oprettet: 07-Januar-2004
Point: 2406
|
Sendt: 27-August-2009 kl. 17:04 |
Fakker skrev:
Hvad med Blade Runner.? Den står da også kanon |
Den fik også den helt store overhaling og det var det værd. Ang. tv-serier. Pt ser jeg Buffy (på dvd) og er kommet til sæson 5. Og der er pænt stor forskel på kvaliteten mellem sæson 1 og 5.
|
 |
xcardman
Guld medlem
|
Sendt: 27-August-2009 kl. 17:18 |
[
xcardman skrev:
tænk en debat der har været om man kunne se forskel på HD og dvd. så hvorfor skulle de. Jeg har ikke udtalt det ikke kan lade sig gøre. |
AV Precision skrev
Er det ikke rimeligt åbenlyst? En mulighed for at sælge 10 sæsoner af en TV-serie til de samme mennesker som allerede har investeret i det én gang? Hvorfor skulle de IKKE gøre det? [/QUOTE] der skete en lille misser, jeg mener at at lave en rigtig god udgivelse på blu-ray af venner. Ja matador kommer vel også på blu-ray engang
Redigeret af xcardman - 27-August-2009 kl. 17:19
|
 |
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
|
Sendt: 27-August-2009 kl. 17:21 |
xcardman skrev:
der skete en lille misser, jeg mener at at lave en rigtig god udgivelse på blu-ray af venner. Ja matador kommer vel også på blu-ray engang |
Ah. Jamen så er vi enige, den får naturligvis ikke samme behandling som spillefilm. Men jeg sætter en kasse øl på at de er udkommet på blu-ray om 3 år.
|
 |
SVP03
Guld medlem
Oprettet: 15-Februar-2007
Point: 4172
|
Sendt: 27-August-2009 kl. 18:01 |
AV Precision skrev:
xcardman skrev:
der skete en lille misser, jeg mener at at lave en rigtig god udgivelse på blu-ray af venner. Ja matador kommer vel også på blu-ray engang |
Ah. Jamen så er vi enige, den får naturligvis ikke samme behandling som spillefilm. Men jeg sætter en kasse øl på at de er udkommet på blu-ray om 3 år. |
Pas nu på med det der øl, du skylder vist allerede en omgang, så vidt jeg erinder  Men det var vist i Vejle et eller andet og ikke Nyhavn.
|
SVP03
|
 |