recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Finjustering af parabol.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Finjustering af parabol.

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
RollerDK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RollerDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Finjustering af parabol.
    Sendt: 25-Januar-2014 kl. 20:00
Efter den seneste storm, der er vores parabol rykket sig lidt, så den ikke står optimalt.

Så jeg vil høre om I kan anbefale en som vil tjene en "skilling" ved at finjustere parabollen .

Jeg er sikker på at hvis det bliver en som er vant til at indstille en parabol, så vil det højst tage omkring 15 minutter, da blot er en finjustering og skålen sidder på gelænderet af vores altan.

Så hvis der er en som kender en, så må I meget gerne sende en PM :-)

Michael.

Nå, ja... Jeg bor centralt på Frederiksberg. :-)
Til top
Lytro Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Maj-2010
Sted: Nejede,Hillerød
Status: Offline
Point: 363
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lytro Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2014 kl. 21:27
Det kommer an på, hvor meget en skilling er
Lynge
Hvorfor skriver du ikke i din PROFIL, hvilken landsdel du bor. Det ville hjælpe på nogle svar. :-)
Til top
RollerDK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RollerDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2014 kl. 21:30
Omkring 250,- kr. 

Oprindeligt skrevet af Lytro Lytro skrev:

Det kommer an på, hvor meget en skilling er
Lynge
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2014 kl. 22:33
Du kan da ikke forvente at nogen starter bilen op, kører ud til dig, kravler op til din parabol, monterer testudstyr (kabel af), skruer på parabolen, finder rigtig pos. Fastgører, afmonterer måleudstyr, remonterer kabler, checker at alt virker..
FOR 250 spir!!
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
RollerDK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RollerDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2014 kl. 22:47
Der er direkte adgang til parabollen, der skal ikke kravles eller lign. da den sidder monteret på gelænderet af altanen.
Den er indstillet til den korrekte satellit , men skal blot justeres ind.
Så det er hen til gelænderet, skrue stikket af, på med måleudstyr og justere ind, spænde fast, måleudstyret af, kabellet på igen og så tak for pengene.

Så hvis det er en som er vant til at sætte paraboller op, så vil det højst tage 15 minutter og dermed kommer du op på en timeløn som hedder 1000,- kr. 

Men selvf. hvis man bor udenfor københavn/Frederiksberg, så er det klart at man ikke gider starte bilen
Til top
Lytro Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Maj-2010
Sted: Nejede,Hillerød
Status: Offline
Point: 363
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lytro Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2014 kl. 01:02
Du skal tænke på:
Jeg skal måske bruge ca. en halv time, hen til dig og ca. en halv time hjem.
Der efter går der hurtigt en halv time til just. og snak.
+ jeg har investeret i udstyr, som jeg gerne vil have investeringen hjem på.
Så 250 er Thumbs Down ,  men det er bedre at få 1000 med regning, så kan man trække udgifterne fra, og investeringen fra.
 
Lynge Wink
 
Hvorfor skriver du ikke i din PROFIL, hvilken landsdel du bor. Det ville hjælpe på nogle svar. :-)
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2014 kl. 01:44
Oprindeligt skrevet af RollerDK RollerDK skrev:

Der er direkte adgang til parabollen, der skal ikke kravles eller lign. da den sidder monteret på gelænderet af altanen.
Den er indstillet til den korrekte satellit , men skal blot justeres ind.
Så det er hen til gelænderet, skrue stikket af, på med måleudstyr og justere ind, spænde fast, måleudstyret af, kabellet på igen og så tak for pengene.

Så hvis det er en som er vant til at sætte paraboller op, så vil det højst tage 15 minutter og dermed kommer du op på en timeløn som hedder 1000,- kr. 

Men selvf. hvis man bor udenfor københavn/Frederiksberg, så er det klart at man ikke gider starte bilen

Ja men så må vi jo håbe at der bor en parabol montør på etagen under dig, og at han har "friske ben", så han kan komme hurtigt op ad trapperne. Udstyret han skal bruge til målingen har han naturligvis arvet fra sin onkel, så der er ingen afskrivninger på det, og han skulle alligevel ikke lave andet den formiddag. Så er 250 kr. da velkomne:-(
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2014 kl. 07:51
Efter skat er der vist ikke meget tilbage af 250,-

For sort arbejde er jo ulovligt.

Måske ikke på Frederiksberg.;-)
Til top
RollerDK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RollerDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2014 kl. 13:02
Jeg beklager hvis jeg tilsyneladende har fornærmet nogle med mit indlæg.

Det er altid rart at se hvor hjælpsomme og flinke vi alle er over for hinanden.
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Status: Offline
Point: 972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2014 kl. 13:11
Hvorfor prøver du ikke selv at justere din parabol.
Hvis det kun er en finjustering, skulle der jo ikke det store til.
Din modtager må jo have en signal indikator, den kan du jo som udgangspunkt bruge.
Men vær forsigtig, det er små bevægelser.
Til top
j_skib Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 135
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér j_skib Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2014 kl. 13:53
Hej Michael.

Det er ærgeligt, at du bor så lang væk. Det kunne vi ellers nemt finde ud af, og prisen kunne være en god kop eftermiddagskaffe med et lækkert stykke kage.
Alternativt kunne du jo købe en "Satelit Finder", Harald Nyborg har en til 129 kr. Jeg har dog ikke prøvet denne model, har selv en noget simplere udgave. Den virker nu ganske udmærket, den har indstillet en del paraboler i nærområdet.

//Jørgen.


Redigeret af j_skib - 26-Januar-2014 kl. 13:54
Til top
Lytro Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Maj-2010
Sted: Nejede,Hillerød
Status: Offline
Point: 363
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lytro Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2014 kl. 20:52
JA, hvis man bruger udstyr fra Harad Nyborg og måske er pensionist, Så er det hyggeligt at komme ud og drikke kaffe.  Wink
 
Held med det
 
Lynge Smile
Hvorfor skriver du ikke i din PROFIL, hvilken landsdel du bor. Det ville hjælpe på nogle svar. :-)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu