recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fire TV stick
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fire TV stick

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Granada34 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 29-November-2019
Sted: København
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Granada34 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Fire TV stick
    Sendt: 29-November-2019 kl. 12:26
Jeg overvejer at droppe YouSee og kun streame fremover. Jeg har netop købt en Amazon Fire TV stick til dette formål da bruger-interfacet her er væsentligt bedre end på Cromecast.

Jeg har via Fire TV stick´en fået adgang til et væld af udenlandske TV kanaler, men jeg kan ikke få de danske kanaler ind.

Er der nogen der kan hjælpe her?
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Point: 990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2019 kl. 12:37
Mig bekendt findes der ikke danske TV-streaming apps (DRTV TV2 PLAY, etc..) til Fire TV.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2019 kl. 12:54
Fire TVs styresystem er også noget forfærdeligt lort.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 4704
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2019 kl. 12:56
FireTV-platformen er ikke lanceret i Danmark - heller ikke i mange andre regioner af Europa. Derfor er der heller ikke lokale apps.

Hvis du vil have bred adgang til danske tjenester, så overvej Apple TV som løsning i stedet.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Granada34 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2019 kl. 13:05
Jeg kontaktede Amazon i går, og de oplyser at jeg kan få adgang til danske kanaler på dette link:

Det koster 24$ at få adgang, hvilket er ok hvis det virker! Men jeg kan ikke gennemskue om det er korrekt, at jeg kan få danske kanaler ind den vej.
Til top
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2019 kl. 13:15
Det tror jeg ikke du skal satse på, desværre. Betalingskanaler kræver rettighedsbetaling og mig bekendt findes der ikke aftaler med disse lidt obskure apps.

DR-kanalerne kan du jo modtage uden merberegning fra DRTV. TV2 Play starter på 49 kr/md for TV2 Hovedkanalen via tjenesten TV2 Play. Ingen af disse er på FireTV, men hvis du ønsker adgang til danske kanaler, så er FireTV altså ikke et særlig godt valg. Hvorfor har du valgt at satse på en TV-platform, som ikke er supporteret i Danmark, når du ønsker danske kanaler?
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Granada34 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2019 kl. 13:31
Tjaa, jeg googlede de forskellige muligheder, og selvom jeg var usikker på om jeg kunne få hul igennem via Fire TV satsede jeg på dette. Jeg gav kun kr 400 for Fire TV stick'en! Men jeg kan forstå, at jeg i stedet bør gå efter den lidt dyrere Apple TV løsning.
Til top
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2019 kl. 13:36
Ift. dine beskrevne behov, så synes jeg i hvert fald, at Apple TV lyder som en bedre løsning.
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2019 kl. 18:03
det burde være muligt at sideloade Android tv apps på firesticks og på den måde kan du få tv 2 Play, viaplay osv. Der findes pt ikke en dr app til Android tv, men denne er under udvikling. Men hvornår den kommer vides ikke. 

https://www.addictivetips.com/media-streaming/sideload-apps-fire-tv-stick/

Har dog lykkedes mig at få dr live kanaler til at køre på min Shield.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2019 kl. 18:07
Her er links til hvordan med at få live kanaler fra dr ind på en Shield. 

65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2019 kl. 18:30
Det lyder rimeligt meget som om at Apple TV er en bedre løsning.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5359
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2019 kl. 19:08
Oprindeligt skrevet af Granada34 Granada34 skrev:

Jeg kontaktede Amazon i går, og de oplyser at jeg kan få adgang til danske kanaler på dette link:

Det koster 24$ at få adgang, hvilket er ok hvis det virker! Men jeg kan ikke gennemskue om det er korrekt, at jeg kan få danske kanaler ind den vej.
Som jeg læser fra link er det til brug med HDHomeRun netværkstuner:

Product description

Live TV, right next to your apps. Channels lets you play, pause, and rewind local or cable TV 
directly on your Fire TV using your HDHomeRun device.

Så kræver egen (DVB-T) antenne eller kabelTV Wink

Mvh. JørgenT
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu